Lägga på däck som är köpta på Internet, vart?

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Jimmy-boy skrev:
Ni som har köpt däck via Internet. Vart har ni lagt på de nya däcken? hur mycket kostar det?

Gå till vilken lokal däckhandlare som helst, brukar inte kosta mer än en hundring eller två.

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Anderson skrev:
Gå till vilken lokal däckhandlare som helst, brukar inte kosta mer än en hundring eller två.

Stämmer oftast inte:( Många däckhandlare tar en hundring eller två för bytet om man köper däcket hos dem men jag har träffat på priser så höga som 900kr om man kommer med ett eget däck :3freak

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
crackmac skrev:
Stämmer oftast inte:( Många däckhandlare tar en hundring eller två för bytet om man köper däcket hos dem men jag har träffat på priser så höga som 900kr om man kommer med ett eget däck :3freak
Då är det bara att leta vidare efter en ny handlare. Ta nån liten mindre och fråga om han är intresserad av en parva whiskey ..... :fyllisar

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
crackmac skrev:

Då är det bara gå till nästa däckfirma.
Jag lägger själv om däcken oftast på Däckia i Väsby o de tar ca 150:-.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
crackmac skrev:

Måste va ett stockholms fenomen,har aldrig ens hört talas om handlare som skulle bete sig så.

Men får du inte tag på en vanlig däckfirma att byta ditt däck så gå till din mc handlare så fixar dom det åt dig, brukar kosta nån hundring mer än dom vanliga däckfirmorna.

Anderson

Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Går alltid till samma handlare när jag byter vilket gör att man får nästan samma priser som på nätet, samt att man får bra service och det kan ibland vara värt mycket mer när polarna ringer och frågar om man ska med om en timma o man inser att bakdäcket är slut. Kanske har att göra med att man snittar på tio däck/säsong också.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
P@trik skrev:
Måste va ett stockholms fenomen,har aldrig ens hört talas om handlare som skulle bete sig så.

Men får du inte tag på en vanlig däckfirma att byta ditt däck så gå till din mc handlare så fixar dom det åt dig, brukar kosta nån hundring mer än dom vanliga däckfirmorna.

Finns så många icke upplysta konsumenter i Stockholm att de mest underliga prisbilder kan leva vidare här.

Om traditionella däcksfirmor (för bil) även brukar byta mc-däck så kan det vara en ide att läsa listan över däckbytarfirmor på www.dackonline.se

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Är det inte bättre att från början gynna den lokala handlaren?
I slutänden så undrar jag om det överhuvudtaget är någon förtjänst
med att köpa via nätet.

Anderson

Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
BMW R90s skrev:
Är det inte bättre att från början gynna den lokala handlaren?
I slutänden så undrar jag om det överhuvudtaget är någon förtjänst
med att köpa via nätet.

Som sagt...

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
crackmac skrev:
Jag har krängt på ganska många däck, inom jobbet. Jag har då aldrig tagit extra betalt när någon kommit med egna däck. Det är rätt ok betalt som det är, tycker jag... Kommer någon med lösa hjul dessutom, vilket dom oftast gör, tar det inte många minuter ändå. Men, men, prissättningen är ju fri... :rolleyes:
Så om någon vill ha mer än 150 spänn hjulet, åk vidare till nästa...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Bor i Stockholm, tjackade en uppsättning Sportec för ca 2300:- över nätet, monterade hos "liten" däcksfirma för 150:- hjulet, lösa hjul. Inget gnäll från däckkrängaren, och jag sparade en hacka...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Köp däckkrängare och balanseringsbockar så kan du fixa det själv... blir nog billigast i längden! Går man ihop med ett par polare oxå så behöver man ju inte skifta så många däck..

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Det är inte as svårt att göra det själv heller.
Jag löste det med hemmagjorda däckjärn och ett skruvstäd (för att lossa däcket från fälgen)
Bra skit, kosta gratis ;)
Men det va en nödlösning då ingen däckfirma hade öppet, annars kostar de la en 50-lapp här i stan..

MC Doktorn

Guest
crackmac skrev:

900:- :kocko snart har dom inga kunder

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
HansJ skrev:
1243852 Bor i Stockholm, tjackade en uppsättning Sportec för ca 2300:- över nätet, monterade hos "liten" däcksfirma för 150:- hjulet, lösa hjul. Inget gnäll från däckkrängaren, och jag sparade en hacka...
vilken däck firma var det??

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
900:- måste ju vara om man kommer in med hela hojen och byter både fram och bak.
Jag pröjsa 800:- för byte av fram och bak däck.

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
Canoli skrev:
2381762 Wheeler dealer på Kocksgatan 60 någonting tar 150kr per däck. Det gäller lösa fälgar. Funkar fint fint.
tackar tackar ringer dom imorgon å kollar pris

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...