Lägga på däck som är köpta på Internet, vart?

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Handlar alltid av wheeler dealer...har gjort det i alla år och kommer fortsätta med det. Tycker att: Aha! Är du här igen! Jag fixar dina däck omedelbart service.. är värt mkt:tummenupp

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
150 för krängning + balancering tog dom på jontes, försöker någon ta 900 så borde dom ha en käftsmäll, kalla dom idioter sen tar du ditt däck någonannanstans.

Dom vill uppenbarligen inte ha med dig att göra ändå.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Jag köpte nya däck nu. Det slutade med att jag köpte däcken hos lokala handlaren (fick 28% SMC-rabatt genom honom också) och lät honom montera. Jag räknade ut att skulle förlora ca 200 spänn jämfört med att beställa via nätet och enbart låta honom göra jobbet (vilket han i så fall ville ha 250:- per däck för att göra).

Då tycker jag faktiskt att jag kan gynna honom och slippa nätbeställning och leveranstider.

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Jag köpte nya däck nu. Det slutade med att jag köpte däcken hos lokala handlaren (fick 28% SMC-rabatt genom honom också) och lät honom montera. Jag räknade ut att skulle förlora ca 200 spänn jämfört med att beställa via nätet och enbart låta honom göra jobbet (vilket han i så fall ville ha 250:- per däck för att göra).

Då tycker jag faktiskt att jag kan gynna honom och slippa nätbeställning och leveranstider.

Var fick du SMC-rabatt? Vad var det för däck?

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Var fick du SMC-rabatt? Vad var det för däck?

Om jag förstår saken rätt så får man SMC-rabatt när man handlar hos en däckfirma som är ansluten till "Däckia", det vill säga hos rätt många. Men jag vet inte hur det där hänger ihop, om det är Franchise eller vad det är... vet bara att firman ifråga råkar vara ansluten på nåt sätt.

Upp till 30% rabatt på MC-däck, och upp till 38% på bildäck. Vem f-n orkar då beställa på nätet???

Läs mer här, och följ länk till däckias sida så kan man se vilka firmor/däck det gäller:
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=155

Och jag testade Avon Storm ST denna gång.

EDIT: Ser att man även kan få SMC-rabatt hos Euromaster.

Last edited:

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Någon som vet ett billigt ställe i västeråstrakten att byta på om man kommer med fälg och nytt däck?

Bor skjälv i v-ås. tog mina däck med lösa fälgar till bäckby trädgårdsmaskiner o vulk. 100kr/däck eller så går du till ny öppnade fun bike 300kr/däck tror jag

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Lyfter en liten gammal tråd bara för att berätta att crackmac inte är helt ensam om att få hutlösa priser.. Ringde en firma i sumpan idag..
700 per däck, hänvisade till att dom måste lämna garanti och så...
Låt mig säga såhär... Wheeler Dealer får snart besök.. :D
180/däck om jag åker dit med egna sulor inkluderat i priset om jag köper där..

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
För en hundring kan jag låna ut både verkstad och nödvändiga verktyg, samt goda råd för hugade gör-det-självare :tummenupp :D

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag har byggt en egen liten däckkrängare som inte repar fälgarna,
så nu kan jag byta däck hur enkelt som helst, var som helst och när som helst... :fakta:yoparty

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Lyfter en liten gammal tråd bara för att berätta att crackmac inte är helt ensam om att få hutlösa priser.. Ringde en firma i sumpan idag..
700 per däck, hänvisade till att dom måste lämna garanti och så...
Låt mig säga såhär... Wheeler Dealer får snart besök.. :D
180/däck om jag åker dit med egna sulor inkluderat i priset om jag köper där..

Har du kollat med däckdoktorn? vet att dom byter däck åt körskolan på övervåningen men dom köper väl av dom också, mailade mcbolaget dom sa att dom bara byter däck dom sålt själva. :huvet

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM