Lägga upp bilder

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
profilepic47813_2.gif

Snygga bilder går att ladda upp, det här är min profilbild. Motivet kan ju iofs diskuteras :näsblod

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
]

Snygga bilder går att ladda upp, det här är min profilbild. Motivet kan ju iofs diskuteras :näsblod

Men din bild är ju redan uppladdad sedan tidigare. Så du har ju bara gjort en länkning till en redan uppladdad bild. Inte samma sak.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har rapporterat detta problem vidare till han som sköter den server vi ligger.

Så länge, så har jag rensat en annan fil som ger os 7 gb till.

Problemet ligger egentligen på att en systemdisk har 0% tillgängligt utrymme kvar. Men det går inte justera. Iaf jag kan inte lösa det.

Hoppas på att det är löst snart!

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Känns som ägarna till sidan inte riktigt tar sitt ansvar! Kvalitet... det ordet gillar jag. Sidan har senaste halvåret varit rätt dålig till och ifrån. Hade det varit en hoj hade vi sänkt den i riddarfjärden.... :mad:

Håller med. SH har verkligen börjat suga. Dubbelposter,svårt att lägga upp bilder,farten går upp och ner och ofta går det inte ens att starta sidan. Ofta så blir qoutsen dessutom fel. nä sidan suger helt enkelt numera:(.
Men reklamskiten med stora popuper fungerar fan hela tiden:huvet.

Jag är med i 11 andra forum, och har aldrig stött på den mängden fel som SH har:fakta
Och inte har det blivit bättre sen sidan hamnade i molnet.

Funderar faktiskt på att skita i SH i framtiden om det inte blir bättre.

Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Känns som ägarna till sidan inte riktigt tar sitt ansvar! Kvalitet... det ordet gillar jag. Sidan har senaste halvåret varit rätt dålig till och ifrån. Hade det varit en hoj hade vi sänkt den i riddarfjärden.... :mad:

Magi och under...... eller!
Helt plötsligt går det att lägga in bilder... och nu oavsett storlek. Sidan förminskar dem enkelt och snabbt. Tidigt i morse 05,30 funka det ej... men nu 8,00.... har någon mekat med problemet? Söndagspyssel. Det problem som gäckat sidan länge.. funktioner kommer och går! Halloween-MAGI. its bloddy scary!:crash:3freak:smasha

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Som någon skrev.... är sidan uppe i molnet. Måste vara lite suddigt där. Olika täthet... sidan går.... går inte!
Hoppas förlaget tar tag i stora problemet, instabil sida!:confused:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Nu är det 3e dagen i rad som jag inte kan ladda upp en bild varken stor eller liten å varken från dator eller fån. Börjar kännas rätt trist ett forum utan bilder blir så tråkigt..

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Nu är det 3e dagen i rad som jag inte kan ladda upp en bild varken stor eller liten å varken från dator eller fån. Börjar kännas rätt trist ett forum utan bilder blir så tråkigt..

Så blir det när Egmont prioriterar popupreklam och annat skit, istället för att få en fungerande sida:fakta
Mycket strul på sajten sen den hamnade i molnet tycker jag.

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Flertalet
Kan bara stämma i bäcken, detta har inte funkat på något sätt, med någon möjlig/tillåten kombination inom tillåta gränser på flera dagar. Nu, helt plötsligt med alternativet "infoga bild/ från webbadress" funkade det, som inte heller funkat på flera dagar

Du får dock INTE ha ikryssat "Hämta fil och spara lokalt", då skiter det sig också.

wtf-cat.jpg

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Så blir det när Egmont prioriterar popupreklam och annat skit, istället för att få en fungerande sida:fakta
Mycket strul på sajten sen den hamnade i molnet tycker jag.

Den är inte i molnet än. Vanlig server, dock hos Amazon. Men håller med, blivit en strulig och dyr temporär setup vi har just nu.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu loggade jag in och rensade lite filer. Det är uppsatt på ett dumt sätt där huvuddisken bara är 7.5 Gb vilket försvinner fort när loggar från servern akumulerar sig. Så jag raderade en 600 mb stor fil. Så nu har vi 600 mb att leka med till nästa vecka då bytet ska ske.

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Får fortfarande felmeddelande när jag försöker lägga upp bilder....

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har i princip aldrig funkat för mig. Kör länkar från photobucket istället, hyfsat smidigt med appen.

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Funkar ej att ladda upp bild i "Mitt garage". Sjukt irriterande..

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
NU e det pissigt...... ladda upp ........ börjar all modern teknik motarbeta sig själv.... robotarna tar över och vi begriper nada!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år