Lägger ner hojåkandet. Tips på schysst bil?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Jag rekommenderar en Supra MKIV som någon annan också gjort. Sjuk bil och trimpotential som är helt jävla sjuk. Utan att byta ut något speciellt dyrt får du upp den en bit över 500hk, hållbara dessutom.

Leta kring England (om du pallar högerstyrt) där kan du få sjukt billiga 330hk modeller.

lycka till.

IronMike

Guest
Backblade skrev:
2624344 Woho tack för tipsen! Suprorna är ju jäkligt fräscha! :tummenupp iaf med lite kjolar.
Ja en supra slår aldrig fel ...går grymt bra. Driftsäkerhet. Och det mesta är ju byggt för att hålla för mer effekt. Man plockar ut över 600 hk, samtidigt med org låda, org platta, kolvar stakar etc. Dessutom är den ruskigt snygg, om man ser till de stilfulla suprorna. Inga köksbänkar som vingar t ex.

Provade en i somras, den va högerstyrd. Men de va egentligen klockrent, man stiger ut direkt på gatan, å man kan åka med kromad armbåge upp till fagra honor som promenerar där.

:tummenupp

skulle jag lägga 150 ca. skulle jag köpa en supra direkt. mer bil för pengarna finns inte... den prestandan, den uppmärksamheten man får för pengarna - ptja, krävs en bil i miljonklassen för att komma dit. Dessutom, ska du på fest,. skit i alkoholen, supran är festen.....å chikzen som vill åka med hem sen ;)

Minimal skrev:
Leta kring England (om du pallar högerstyrt) där kan du få sjukt billiga 330hk modeller.
.
Alla modeller är väl 330 hk orginal med dubbelturbo, förutom snikmodellen på 220 hk utan turbo, som typ är 3% av tot antalet..

Last edited:

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
helt klart en 740 turbo sänkt och utan ljuddämpare+riktigt taskigt tonade rutor

tycker supra är skit fet trodde lätt den kostade 3gånger så myckert

IronMike

Guest
lasse kongo skrev:
tycker supra är skit fet trodde lätt den kostade 3gånger så myckert
nja, vänsterstyrda kostar fläsk, men är oftast hårdkörda med 20,000 mil på mätaren från autobahn + skruvade 20k mil...

men från japan får du en högerstyrd som garanterat gått ca 10k mil för en tredjedel :) ....dom har sjukt hårda kontroller i japan när det gäller mätarfusk. det existerar inte, skulle isf vara svenska firmor som importerar. men sålänge bilen inte varit inne på svensk mätarservice innan regbes, så är det ju lugnt. det är enklare att kolla upp. sen är det ju enkelt att kolla de papper som följer med bilen, jämfört med sverige - enklare än att kolla samma sak med tyskland, då det mot europa förekommer fusk på båda sidor gränserna i annan utsträckning.

sen är det skillnad på geografi också, om man varit i asiens storstäder. de tuffa bilarna där, glider folk med lite på stan, ngn mil ibland. i tyskland, så plöjjer man 40 mil på autobahn å lite cruising på en kväll, precis som man gör med hoj här hemma en fin sommarkväll.

Last edited:

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
GuW skrev:
2624937 Ska du verkligen ha en bil som går som satan istället ?

Du hade en motorcykel som gick som satan, du körde satan.

Om du köper en bil som går satan, kommer du att köra lugnt och säkert med den då?

Då kan du ju lika gärna köpa en hoj som går satan och köra lugnt och säkert med, eller hur?

Eller räknar du med att åka av med bilen också och utnyttja det ökade skyddet av plåten omkring dig?

"Lite rolig att köra" Min pappas v50 som inte är nåt fartmonster är rolig att köra. Min volvo 740 är värdelös. Hänger du med? Trevlig bil, komfort, lite drag ja och en som man inte skäms över.

IronMike

Guest
Paradoxy skrev:
2625183 Den bilen glider omkring här i Varberg (iaf på sommaren).
Sjukt snygg och ljudet får picken att stå vilken dag som helst.

Inte lika fräck som en supra, men helt klart nära.
fränt...klart supra är lite ballare. men S2000 har ett gediget chassie. dessutom låter dom ballt. men tuffast av allt, dom varvar sjukt mkt. det är det som gör mig småkåt på honda....

om supra va silvstedt så är S2000 fergie... S2000 varvar man till 9500 varv. det ÄR ballt.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
IronMike skrev:
2625195 fränt...klart supra är lite ballare. men S2000 har ett gediget chassie. dessutom låter dom ballt. men tuffast av allt, dom varvar sjukt mkt. det är det som gör mig småkåt på honda....

om supra va silvstedt så är S2000 fergie... S2000 varvar man till 9500 varv. det ÄR ballt.

Ja supra varvar man ju bara till 9000 :tungan

Paradoxy

Guest
IronMike skrev:
2625195 fränt...klart supra är lite ballare. men S2000 har ett gediget chassie. dessutom låter dom ballt. men tuffast av allt, dom varvar sjukt mkt. det är det som gör mig småkåt på honda....

Har en rondell utanför jobbet, och på sommaren så kunde man höra den komma varje kväll och gasa till lite i rondellen. Oj oj...
Härlig sladd och höga varvtal turns me on :brynad

IronMike

Guest
AndreasNo skrev:
2625199 Ja supra varvar man ju bara till 9000 :tungan
mja beror väl på...men visst med lite andra "kams" så visst :tungan :tungan fetbil anyhow.... men honda varvar mer :yoparty

Paradoxy skrev:
2625201 Har en rondell utanför jobbet, och på sommaren så kunde man höra den komma varje kväll och gasa till lite i rondellen. Oj oj...
Härlig sladd och höga varvtal turns me on :brynad
tänk om man kunde bli lika "turns me on" på honor, alltså homosapiens... höga varvtal är porr på riktigt!!!

kanske därför vi gillar hojjar :va

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
skoteridioten skrev:
2623460 Varför inte BMW?

exakt, varför inte? en lätt beggad BMW är det bästa du kan köpa, någon har pröjsat 500k och du får den för under 200k med 8k på mätaren. Marknadens absolut bästa motorer, snygga och håller hög kvalle.
Dessutom bra ekonomi, det enda som kostar är försäkring men det finns mycker och billiga beggatdelar och reservdelarna är billiga trots vad folk säger.

Köper du en ådi så är det bara en förklädd passat med svindyra reservdelar och servicekostnader. Iof med fin fyrhjulsdrift men Jag är bmw-fan.

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
IronMike skrev:
Alla modeller är väl 330 hk orginal med dubbelturbo, förutom snikmodellen på 220 hk utan turbo, som typ är 3% av tot antalet..

Det finns jap spec och euro spec, sen olika lådor på det.
Euro spec är den "ordentliga" Jap spec som också är väldigt vanlig har "bara" 280hk (japanskt max) och har lite andra grejer i motorn men inget som är super dyrt att byta ut det heller.

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Massa bra tips! Tack! Jag har nog siktat in mig på en Supra. Kanske inte det mest ekonomiska alternativet men kan man inte lägga pengar på hojen eller nån brud så får det bli en bil ;D

LeeRoy

Fh Fh Fh
Gick med
18 Oct 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -96
ää supra e skit! Köp min Bemsa :yoparty finns i mitt garage :yoparty så jag kan köpa en riktig hoj:tummenupp

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Supra är stor, tung och förhållandevis slö om man inte trimmar en massa så den bara är stor och tung.

Den är som en Nissan 300, fet glidarbil.

Ska du ha kul kolla rx-7 istället.

Vill du inte ha dålig passform och knarrande plast så kolla på annat än japanskt. Roligast för pengarna är nog en Bmw 318is E30 ;)

Själv skulle jag vilja ha en Aston Martin Vanquish S om man fick drömma.

http://www.astonmartin.com/thecars/vanquishs

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Honda Type R bör du testa.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...