Lägger sig Sverige i hockeyn ikväll?

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Pernell skrev:
Allvarligt??
Fattar inte vad det är sånt jävla liv för.
Varför skulle Sverige spela för fullt när man har en kvartsfinal att tänka på imorgon?? Vore ju direkt dumt. Helt rätt att åka ut och lattja. Vad beträffar de som köpt biljett till matchen så är väl det knappast prio 1 för vårt landslag va?

Helt rätt!

EEEHHH är inte ett landslag till för att representera sitt land och således även dess medborgare, knappast sponsorerna i det här fallet!!

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
953cc japan
lappmögel skrev:
EEEHHH är inte ett landslag till för att representera sitt land och således även dess medborgare, knappast sponsorerna i det här fallet!!

Exakt, representera sitt land. Och hur gör man det på bästa sätt?
Jo man vinner OS. Och hur gör man då det lättast?
- Ja inte tar man ut sig i en obetydlig match dagen innan kvartsfinal iaf. Mkt dumt ska man höra..

Sen att Sverige får dålig PR är ju pga att Bengt-Åke inte riktigt har fullfört mediaträningen.
Men att säga att sverige inte representerar sitt land för att de inte kör slut på sig i skit matcher är ju direkt osmart..

..åh ja, Sverige leder med 4-1 just nu så det kanske inte var så dumt iaf.. eller?

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Pernell skrev:
- Ja inte tar man ut sig i en obetydlig match dagen innan kvartsfinal iaf. Mkt dumt ska man höra..

Jag tycker som du! Hur många hade jublat om Sverige hade åkt ut i semin men vann en skitmatch som inget betydde?

Det var lääänge sedan sport främst handlade om höga ideal. de Coubertin är död och begraven!

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Pernell skrev:

Sen att Sverige får dålig PR är ju pga att Bengt-Åke inte riktigt har fullfört mediaträningen.
Men att säga att sverige inte representerar sitt land för att de inte kör slut på sig i skit matcher är ju direkt osmart..

..åh ja, Sverige leder med 4-1 just nu så det kanske inte var så dumt iaf.. eller?

I min kanske något skruvade värld anser jag att om man drar på sig matchtröjan oavsett om det är på klubbnivå eller landslagsnivå som gör man sitt bästa, att de inte körde slut på sig är ju minst sagt en underdrift, de spelade ju inte hockey överhuvudtaget. Vad menar du en idrottsmans (landslaget) syfte är, att vinna oavsett metoderna eller? Att de vann matchen idag bevisar ju bara det att sportmannaandan inte är prioriterad, ett landslag är och ska vara förbilder för kommande generationer. Knappast förbilder igår.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hur som helst var det förbannat gött att BÅ körde med just Jävla Jönsson och Sedinarna i samma femma i slutet.

Fortsätt på den inslagna vägen så blir det guld!

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
953cc japan
lappmögel skrev:
I min kanske något skruvade värld anser jag att om man drar på sig matchtröjan oavsett om det är på klubbnivå eller landslagsnivå som gör man sitt bästa, att de inte körde slut på sig är ju minst sagt en underdrift, de spelade ju inte hockey överhuvudtaget. Vad menar du en idrottsmans (landslaget) syfte är, att vinna oavsett metoderna eller? Att de vann matchen idag bevisar ju bara det att sportmannaandan inte är prioriterad, ett landslag är och ska vara förbilder för kommande generationer. Knappast förbilder igår.

Men jesus. Hade det vart så att Sverige la sig platt enbart i syfte om att få en, på pappret, sämre motståndare hade jag kunnat vara beredd att hålla med dig om att det hade vart lite taskigt sportsmannaskap. Men att spara på krafterna innan en kvartsfinal? Allt annat hade vart tjänstefel! Förekommer i alla sporter, alla nivåer.

"det viktiga är inte att vinna utan att kämpa väl" Det uttrycket hör lika mkt hemma i OS som damkronornas "segervrål' efter att ha förlorat en OS final med 1-4 om du frågar mig.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati