Lägre effekt än orginal??

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Inte nu :-(
Tjena, detta står i mitt reg. bevis:

"Motorcykeln är provad och godkänd med angiven effekt (61kW)
Ursprunglig effekt 74 kW (100 HK) sänkt genom ändring av luftrenare ljuddämpare och förgasare"


Är detta ngn som är generellt för den "svenska modellen" eller är det något som ngn tidigare ägare gjort???

Hur många Hk motsavarar 61 Kw?
 

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Ta antalet kW och gångra det med 1.36 så får du Hk


Verkar sitta katalysator på din...
 

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Inte nu :-(
Min som orginal kanske det sitter en kat på...

men min som den e nu ser ut så här...

Det är väl mätt på bakhjulet förmodar jag. (hoppas jag)
 

Bifogat

  • bänkkörning.jpg
    bänkkörning.jpg
    65.1 KB · Visningar: 302

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
94 hk bak motsvarar en bit över 100 v veven, så den verkar knappast strypt nu (om 100 är vad den ska ha ostrypt).
Däremot har den en redig dipp i vrid mellan 5 o 7 kvarv; brukar dom se ut så där ?
/u
 

BlackArmy

Member
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suka gsx750f...numera repig vänstersida...
Enligt vad jag erfar så har min gsx f 93 hk.......är en -00 vridet har jag ingen koll på....och då är den helt orginal....inge k&n eller sånt (ännu :D )
 

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Inte nu :-(
ulf_lundin skrev:
94 hk bak motsvarar en bit över 100 v veven, så den verkar knappast strypt nu (om 100 är vad den ska ha ostrypt).
Däremot har den en redig dipp i vrid mellan 5 o 7 kvarv; brukar dom se ut så där ?
/u

Vet ej, ingen aning faktiskt.....

Min e ju en -92a så hk antalet får väl sägas vara helt ok...
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
BlackArmy skrev:
Enligt vad jag erfar så har min gsx f 93 hk.......är en -00 vridet har jag ingen koll på....och då är den helt orginal....inge k&n eller sånt (ännu :D )
Den sneda dippen i effektkurvan visar att vridkurvan har en (rak) dipp vid samma varvtal. Vridkurva o effektkurva, 2 sätt att visa exakt samma sak.
/u
 

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
ski_extreme skrev:
Tjena, detta står i mitt reg. bevis:

"Motorcykeln är provad och godkänd med angiven effekt (61kW)
Ursprunglig effekt 74 kW (100 HK) sänkt genom ändring av luftrenare ljuddämpare och förgasare"


Är detta ngn som är generellt för den "svenska modellen" eller är det något som ngn tidigare ägare gjort???

Hur många Hk motsavarar 61 Kw?

Tja....
Det exakt likadant i mitt regbevis oxå.
Kanske blir billigare i försäkring vem vet
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
66 Nm är inte så mkt f en 4 cyl 750. O skumt m momenttoppen så högt upp. Undrar hur den är konstruerad egentligen. Men det är ju en annan fråga o heller ingen hjälp för dig. Bara en fundering.
/u
 

Drutten2

who´s me ?
Gick med
4 May 2003
Ort
Sandviken
Hoj
1997,Suzuki RF900R
Hm kollade lite på http://www.mcpoolen.se

För en -96:a ser datat ut så här:
Motor: Rad 4:a, luft/oljekyld, DOHC, 750 cc, 4 vent
Effekt: 98 Hk/10400 rpm
Vridmoment: 66,7 Nm/9500 rpm
Kraftöverföring: 6 växlar, kedja
Torrvikt: 209 Kg
Chassi: Rundrörsram, centralstötdämpare bak
Bromsar: Dubbla skivor fram, skiva bak
Tankvolym: 20 liter
Färger: Svart

85.000:-

För en -98 ser det ut så här:
Motor: Rad 4:a, luft/oljekyld, DOHC, 750 cc
Effekt: 92 Hk/10500 rpm
Vridmoment: 66,7 Nm/9500 rpm
Kraftöverföring: 6 växlar, kedja
Torrvikt: 200 Kg
Chassi: Rundrörsram
Bromsar: 2 skivor fram, enkel bak
Tankvolym: 20 liter
Toppfart: 220 km/t


Det jag vet om modellen är att mellan 97 --> 98 gjordes den om till utseende och även motorn ändrades så att den skulle bli mer touring i effekten.

Motorn är ju en GSX-R motor som har gjorts "snällare" .....
Jag kan hålla med om att det är klent mellan 6´-7´ rpm

Har inte hunnit åka spec. mycket med min sedan jag satte på mitt Vance & Hince system. Dock tycker jag mig att det är bättre mellan och top i registret.


Men om man inte gillar hur den ter sig så kan man ju alltid slänga i GSX-R kammar o lite sånt så bör den nog liva upp lite mer... :tummenupp
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
i början av 90-talet förekom mycket konstiga strypningar även till udda siffror.
Allt för att få ner försäkringen en eller ett par klasser.

Det är hela anledningen, strypningarna åkte sen väck illa kvickt på 99% av alla dessa.
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top