Jag fick rabatt , medlem i SMC men har ej gått kurser....
gjorde 5tusen kr på min försäkring efter godkännd kurs genom smc. från 19k till 14k helförsäkring på min r6a
Riktigt bra ju men det är ju mer än 10%?
SMC-försäkringen har du å andra sidan 25% i självrisk på kostnaden av skadan vilket kan dra iväg ifall du kraschar...
Ännu värre ifall man får en nyare motorcykel stulen. Sist jag kollade på villkoren var självrisken 25% även vid stöld, det villl säga värdet på motorcykeln vid stöldögonblicket.
Det är inte heller möjligt att ställa av den. Beroende på hur mycket man kör på en säsong kan det ändå vara bättre att betala en högre månadspremie de månader man faktiskt kör och garageförsäkra övrig tid.
Ta hänsyn till ovan nämnda innan ni tecknar SMC-försäkringen. För egen del var den inte tillräckligt förmånlig trots att jag gått kurser och därmed uppfyller villkoren för att få teckna försäkringen.
Jag frågade om självrisken och det var densamma som om jag inte skulle ha Smc försäkringen...
Tro mig, det är det INTE. Många som blivit "lurade" där pga okunniga säljare. Läs förs.villkoren Noga när du får hem dom, innan du bestämmer dig.
Pratade precis med Folksam, så som det ser ut nu så betalar jag 19 000 kr/år halvförsäkring.
Går jag en fortbildningskurs så får jag 11600 kr/år halvförsäkring!!!
Och 18700 kr/år helförsäkring...
Låter ju jävligt bra hehe![]()
Ännu värre ifall man får en nyare motorcykel stulen. Sist jag kollade på villkoren var självrisken 25% även vid stöld, det villl säga värdet på motorcykeln vid stöldögonblicket.
Jag frågade om självrisken och det var densamma som om jag inte skulle ha Smc försäkringen...
Tycker det är hutlösa priser på era försäkringar jag förstår inte hur man kan betala så mycket pengar för att få åka sh.
Hur tänker du när du säger att 18700 är billigt.
och hur mycket är självrisken?
Det är inte heller möjligt att ställa av den. Beroende på hur mycket man kör på en säsong kan det ändå vara bättre att betala en högre månadspremie de månader man faktiskt kör och garageförsäkra övrig tid.
.
Vet inte om nån skrivit det men det fina ändå med smcs 25% är att du får reparera hojjen helt själv om du vill och med vilka delar du vill. Mao behöver du inte lämna in den till en handlare som sätter på originalkåpor för minsta lilla repa och tar 1000kr i timmen för att han gör det...
Vet inte om nån skrivit det men det fina ändå med smcs 25% är att du får reparera hojjen helt själv om du vill och med vilka delar du vill. Mao behöver du inte lämna in den till en handlare som sätter på originalkåpor för minsta lilla repa och tar 1000kr i timmen för att han gör det...
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |