Läktare på Anderstorp?

nordle

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
tt 350 - stulen
Har nu dragit ihop ett större gäng i kompiskretsen för att kolla på stcc samt superstock 600 i helgen.
Jag var på knustorp på premiären(?) och där kan man ju sitta finfint i slänten och se hela banan, men hur är det i anderstorp? Lurar jag med åtta pers och tvingar dem betala läktarplats för att se nåt eller kan man lösa inträde och bli nöjd ändå?
Kort och gott: hur bra ser man när man står längs banan?

-b

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
nordle skrev:
Har nu dragit ihop ett större gäng i kompiskretsen för att kolla på stcc samt superstock 600 i helgen.
Jag var på knustorp på premiären(?) och där kan man ju sitta finfint i slänten och se hela banan, men hur är det i anderstorp? Lurar jag med åtta pers och tvingar dem betala läktarplats för att se nåt eller kan man lösa inträde och bli nöjd ändå?

-b
Banan är lång (dryga 4 km) och platt. Man ser alltså itne så mycket av den, oavsett var man står. Läktare finns dels vid start/målrakan (därifrån ser man i stort sett ingenting), dels vid karusellen (där ser man lite mer), dels vid "bakrakan". Den sista har jag aldrig suttit på men jag misstänker att man ser bäst därifrån. Därmed inte sagt att man ser särskilt mycket. Banan är tyvärr inte särskilt publikvänlig.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
nordle skrev:

-b
Man ser inte så mkt om man bara står längs banan, Uppe på läktaren ovanför besiktningen ser man nästan 100% av banan, fast en del delar på mkt långt avstånd.. :tummenupp

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Bingo skrev:
Banan är lång (dryga 4 km) och platt. Man ser alltså itne så mycket av den, oavsett var man står. Läktare finns dels vid start/målrakan (därifrån ser man i stort sett ingenting), dels vid karusellen (där ser man lite mer), dels vid "bakrakan". Den sista har jag aldrig suttit på men jag misstänker att man ser bäst därifrån. Därmed inte sagt att man ser särskilt mycket. Banan är tyvärr inte särskilt publikvänlig.

Denna plats - vid gamla start och mål ger bra bild av vad som händer på hela norra delen av banan inkl inbromsningen från flygrakan som kan vara rätt " underhållande"
Annars är den lilla läktaren som ligger inne i depåområdet att rekommendera om du kommer in i depån, jag vet inte hur det är med den saken i STCC, om det är öppen depå eller inte. Här brukar det alltid vara någorlunda med folk oxå, vilket är trevligt i sig.

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
nordle skrev:
ok. tack för svaren!

Annars kan du ta 1'a höger efter du passerat grindarna och sen 1'a vänster, så kommer du till en kulle nästan mitt i banan. Där ser man mycket av banan.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept