Dani
Khalo Dani®
På första stycket så motsäger jag dig inte, återigen...jag vill framhäva att du drar alla över en och samma kam vilket är FEL. Nu lägger jag ner den diskutionen iaf för den verkar inte leda någonstans.
Andra stycket däremot, ta fram en bilmek från det "gamla gardet" och låt han fastställa en diagnos på en modern motor så får vi se. Det är en sak att felsöka gamla b18 och div. saker från förhistorisk ålder och moderna motorer med oändligt antal sensorer o.d. Jag menar inte att de gamla inte har kunskap för det har dom, det vet jag oxå. Dock så ska man alltid se till bägge sidor av ett mynt vilket du inte verkar så pigg på att göra.
Du verkar redan ha bestämt dig att det är si och så och inget kan få dig att ändra uppfattning. T.ex här på mitt jobb på BMW, jag hade velat se en från det "gamla gardet" höra att en avgasventil är kass när t.ex insprutningsventilerna är i full karriär med att jobba osv. Grundansvaret till att man alltid måste kolla felkoder ligger isf hos tillverkarna och inte mekanikerna, man kollar inte felkoder för skojs skull...man byter gärna delar man vet är trasig utan den biten men om tillverkaren inte betalar ut garantijobb utan en fastställd diagnos via en felsökning med diagnossystem samtidigt som dagens motorer är en hel jävla lära bara det gör att det inte är antingen svart eller vitt.
Ta nu inget som ett påhopp, du har dina åsikter och jag mina. Jag talar från mina erfarenheter i verkstadsbranschen samt mina bekanta.
Andra stycket däremot, ta fram en bilmek från det "gamla gardet" och låt han fastställa en diagnos på en modern motor så får vi se. Det är en sak att felsöka gamla b18 och div. saker från förhistorisk ålder och moderna motorer med oändligt antal sensorer o.d. Jag menar inte att de gamla inte har kunskap för det har dom, det vet jag oxå. Dock så ska man alltid se till bägge sidor av ett mynt vilket du inte verkar så pigg på att göra.
Du verkar redan ha bestämt dig att det är si och så och inget kan få dig att ändra uppfattning. T.ex här på mitt jobb på BMW, jag hade velat se en från det "gamla gardet" höra att en avgasventil är kass när t.ex insprutningsventilerna är i full karriär med att jobba osv. Grundansvaret till att man alltid måste kolla felkoder ligger isf hos tillverkarna och inte mekanikerna, man kollar inte felkoder för skojs skull...man byter gärna delar man vet är trasig utan den biten men om tillverkaren inte betalar ut garantijobb utan en fastställd diagnos via en felsökning med diagnossystem samtidigt som dagens motorer är en hel jävla lära bara det gör att det inte är antingen svart eller vitt.
Ta nu inget som ett påhopp, du har dina åsikter och jag mina. Jag talar från mina erfarenheter i verkstadsbranschen samt mina bekanta.