Lämnade bilen - stal motorcykel

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Det är inte svårare än att ringa sitt f-bolag å kolla deras krav för att betala ut stöldförs i ett sådant här fall.Bolagen är nedlusade med jurister som har som uppgift att klara sig ur sådana här fall.

junnu

Liten men naggande gooooooo
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
sextresex ninnnnja
Be först om summan i pant och om dom vägrar så säg att du vill ta ett foto av personen i fråga före provkörningen....En polare gjorde så och till sin förvåning stack personen men han kollade reg nummret och den var stulen...

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
pengar först och körkort, vill dem inte så ber man att få ta foto på personen med en gammal analog kamera, digitalkamera är nog inte så bra, då kommer dem typ säga: han/hon har manipulerat in mitt ansikte på bilden eller nått sånt

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det är ju oftast någon mer med än den som ska köpa hojen, brukar ta polaren i pant så länge. Annars blir det cash.

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Emmi skrev:
Det är ju oftast någon mer med än den som ska köpa hojen, brukar ta polaren i pant så länge. Annars blir det cash.

O exakt vad ska man göra med polaren sen då? Förutom spöa skiten ur o åka dit på misshandel...

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Vit Blade skrev:
O exakt vad ska man göra med polaren sen då? Förutom spöa skiten ur o åka dit på misshandel...
Exakt, han kan ju bara promenera därifrån och du kan ju inte hindra honom för att dra därifrån (på lagligt sätt givetvis)

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Hoj
zx10r -05
Emmi skrev:

Ingen vet vad som händer bakom lyckta dörrar.
Se bara till att dom verkligen ÄR polare först.

Det kan ju vara en tomte som bara följt med för att han skall få 300 pix sen. Eller? :arsele

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Varför skriver de inte ut vilken mc det var samt regnr osv, så vi som läst om detta kan ha ögonen öppna.
Nu vet man ju ingenting och kan inte hjälpa heller.

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Om den nu skulle bli stulen på detta sätt, kan man inte säga att den blev stulen när den var parkerad.................. :D Och om man hade ute annons så har väl tjuven kollat upp mitt telnummer och hittat hojen och stulit den. :)

Dadde

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Absolut bäst att ha en polare som åker med på egen hoj, han kan ju alltid visa lite fina vägar att prova hojen på om killen verkligen är intresserad! Alternativt köra med själv på lånad hoj. Lite soppa i säljhojen som kan ge tid till att larma polisen också.

Det där med foto med analog kamera är nog fint bildbevis att ha om killen kommer undan med eller utan hoj.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Försäkring

Ett par saker som gör det hela värre.

Fall 1: Man kommer och provkör bil och har en kvinna med sig. SÄljaren tror att det är sambo/fru. Mannen kommer aldrig tillbaka och kvinnan säger helt enkelt -"Du har ingen rätt att hålla kvar mig för att han smet". Säljaren ringer polisen som bekräftar detta. Ägaren fick inte ens ta hennes uppgifter.

Fall 2: KO (Konsumentombudsmannen) prövade ett fall där en tjuv smet med MC under provkörning. De förlorade mot f-bolaget eftersom ägaren inte vidtagit åtgärder för att förhindra stölden. Lämpliga åtgärder som föreslogs var bl.a. att spärra av alla vägar ut ur (i detta fall) villaområdet. Sedan när får en privatperson göra detta?

Som vanligt har man aldrig rätt till någonting i sossesverige...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
ething skrev:
Ett par saker som gör det hela värre.

Fall 1: Man kommer och provkör bil och har en kvinna med sig. SÄljaren tror att det är sambo/fru. Mannen kommer aldrig tillbaka och kvinnan säger helt enkelt -"Du har ingen rätt att hålla kvar mig för att han smet". Säljaren ringer polisen som bekräftar detta. Ägaren fick inte ens ta hennes uppgifter.

Fall 2: KO (Konsumentombudsmannen) prövade ett fall där en tjuv smet med MC under provkörning. De förlorade mot f-bolaget eftersom ägaren inte vidtagit åtgärder för att förhindra stölden. Lämpliga åtgärder som föreslogs var bl.a. att spärra av alla vägar ut ur (i detta fall) villaområdet. Sedan när får en privatperson göra detta?

Som vanligt har man aldrig rätt till någonting i sossesverige...

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
Spärra av vägar?
Jaha, ska man stå med sin walkietalkie och vråla NNNNNNUUUUUUUUUUU så att pansarvagnarna ställer sig i vägen för honom om han skulle försöka?

Det måste bil: No cash, no testride.

Akilles

Ninja
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
ZX-10 R 04
Polaren i pant...haha :D fan va klockrent. "Jag tar din flickvän som pant så länge så kan jag testköra henne samtidigt och om båda är nöjda så byter vi"

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nej, men när jag har vart med om köp/sälj av hoj brukar personen som ska köpa komma dit med en eller flera polare/föräldrar.

När han/hon provkör så brukar polaren stanna tillsammans med bil (och släp), kläder, pengar, mobiltelefon etc.

Alternativt att man har en polare på hoj/lånar polarens hoj som följer med vid provtur.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
SFB skrev:
Absolut bäst att ha en polare som åker med på egen hoj, han kan ju alltid visa lite fina vägar att prova hojen på om killen verkligen är intresserad! Alternativt köra med själv på lånad hoj. Lite soppa i säljhojen som kan ge tid till att larma polisen också.

Det där med foto med analog kamera är nog fint bildbevis att ha om killen kommer undan med eller utan hoj.

Att åka med på en annan (och kanske snabbare) hoj har jag kört med - dessutom med väldigt lite i tanken på säljcykeln. Det ska mycket till för att hänga av en ilsken säljare :)

smedbeRRg

RocKar fÄtt...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
supersport 600 kawasaki + ktm 640 sm lc4 06:a
ja om man vill vara säker så ska man ha pengarna först inann dom testkör den! säkrast så! :7peta

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
min kompis blev av med sin MC idag såhär... för typ 3 timmar sen..

Killen sa: "jag ska bara ta en runda här runt området.." men vi väntade i 30 min.. och såg aldrig honom mer..

tyvärr tog inte min kompis hans körkort... :huvet

jävla tjuvar,dom blir fräckare varje dag :mad:

P-E

Guest
Be om körkortet, låt hans polare stanna kvar och ta med dig en stooooor kompis. Så ber du om nycklarna till fordonet de kom med.;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln