Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Om man nu har en lite ovanligare bil varför lämnar man den till KVD öht?
Det finns i min mening ingen kanal som slår blocket. Ja man får stå ut med diverse idioter som ringer och mailar men det blir garanterat rätt om man gör det själv och det kostar nästan gratis.
Ställde mig samma fråga. Det är ju lätt att strö salt i såren så här efteråt.
Har inga personliga erfarenheter av KVD mer än att en kompis en gång köpte en transportbil där det uppstod en del dyrare kostnader strax efter köpet. Brister som KVD missat att ta upp i sin beskrivning av objektet.
Ett annat fenomen är ju folk som har länkat objekt på diverse forum från KVD (och kronofogden) som sedan ligger på blocket ett par veckor senare till ett högre pris hos någon mindre seriös aktör. Där man ändrat lite på något utrustningsväg, bytt fälgar eller dylikt och chansar på att någon ska nappa.
Folk har är långsinta. När vi pratar om speciella objekt brukar entusiasterna ha koll på dem långt senare när de dyker upp på annons på nytt även om säljaren har gjort ett gediget arbete för att sopa igen spåren att det är samma objekt som låg ute på KVD eller någon mindre seriös handlare där ute. De har en tendens att vandra runt mellan olika firmor. Iskalla på marknaden.
Vill poängtera att jag inte betraktar KVD som mindre seriös eftersom jag som sagt inte har belägg för det. Däremot är det kanske inte de bästa objekten med bäst historik som hamnar där. Det ska man ha klart för sig. Ett starkt skäl att jag personligen aldrig skulle anlita dem till något om jag nu inte hade en gäng fordon som t ex hantverk eller transportsektorn som jag ville bli av med smärtfritt utan att bry mig om att få ett bra pris. Har man ett seriöst objekt är det bättre att låta någon handlare ta hand om försäljningen mot kommission om man nu inte vill sköta försäljningen själv. Jag har full förståelse för att vissa vill slippa den processen.