Lämp?

Sir:C skrev:
en liten fråga... om man har torskat bilkörkortet blir det svårt att få lämp till mc?? :va
Med lämp antar jag att du menar körkortstillstånd. Har du körkort så har du per automatik körkortstillstånd. Däremot vet jag inte om du kan övningsköra under tiden kortet är indraget, men det kan säkert någon annan svara på.

mb skrev:
Med lämp antar jag att du menar körkortstillstånd. Har du körkort så har du per automatik körkortstillstånd. .

Nja alltså...för den behörighet du har körkort för ja! Men det är ju inte det som är intressant. Ska du ha en annan behörighet, typ A, så måste du ju ansöka om det, då görs väl någon sorts lämplighetsprövning antar jag. Därav det gamla namnet lämplighetsintyg.... Jag vet inte vad som krävs för att inte vara lämplig. Verkar ju som om man kan vara precis hur kriminell som helst utan några problem att få köra bil. Fast är man precis hur kriminell som helst skiter man väl antagligen i om man får köra bil eller inte..... :(

Jag samlar på kk-behörigheter, för tillfället är det A BE CE och körkortstillstånd för DE. Fast jag har nog ändå ingen lust att köra buss. Passagerare är alldeles för besvärliga och tjattrar för mycket.

hrc skrev:
Nja alltså...för den behörighet du har körkort för ja! Men det är ju inte det som är intressant. Ska du ha en annan behörighet, typ A, så måste du ju ansöka om det, då görs väl någon sorts lämplighetsprövning antar jag.
Visst, om han inte kryssade för A-rutan vid själva körkortstillståndsansäkan så måste det skickas in igen. Men det är bara en formell sak.

mb skrev:
Visst, om han inte kryssade för A-rutan vid själva körkortstillståndsansäkan så måste det skickas in igen. Men det är bara en formell sak.

True, de kan inte säga att du är olämplig för körkortsintyg till A om du har ett B körkort...

Så var det för mej och jag hade blivit av med körkortet (och fått tillbaka det) 3 månader innan..

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick