Lämplig övningsområde i Uppsala?

Flying

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2004
Hoj
83, GSX 750
I enlighet med forumetiketten har jag givetvis sökt först.

Är det någon som har koll på ett lämpligt avskiljt område att öva konbana och liknande på i Uppsala? Mina två päron som inte kan köra men har A-kort är handledare och allt jag behöver för att kunna öva är en brassestol åt nån av dem och en stor öde yta att köra runt på.

På ikea-parkeringen finns det väl skapligt med refuger om jag inte missminner mig. Vid biltema kanske?
Är det nån som har bättre förslag så hojta.

Känns lite meningslöst att de ska behöva sitta bredvid och sola med ett handledartillstånd .. men men

Leedmann

Life can´t get any better
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
Kawasaki Z800, Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMR -08
Mot Enköping vid avfarten till Upsala GK sväng häger efter 100 m sväng vänster. Det är en bom ivägen men man brukar kunna åka förbi på sidan.

Det är där alla körskolor i stan övar men ofta ledigt...

Man kan även boka banan via någon körskola i stan, om man är så fin att man vill betala lite. Det var billigt förra sommaren 100 kr tror jag så får man nyckel till grinden coh kan vara där hela helgen om man vill man behöver dock ta med egna rundnigsmärken. 15-20 1,5 liters flaskor med lite vatten i är perfekt.

LYCKA TILL !

Flying

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2004
Hoj
83, GSX 750
Det låter ju grymt bra.
Bor dessutom i Flogsta så det är ju åt helt rätt håll.
Måste utforskas cykelledes redan ikväll.

Gronizz

The one
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ktm 660 SMC
Mot Enköping vid avfarten till Upsala GK sväng häger efter 100 m sväng vänster. Det är en bom ivägen men man brukar kunna åka förbi på sidan.

Det är där alla körskolor i stan övar men ofta ledigt...

Man kan även boka banan via någon körskola i stan, om man är så fin att man vill betala lite. Det var billigt förra sommaren 100 kr tror jag så får man nyckel till grinden coh kan vara där hela helgen om man vill man behöver dock ta med egna rundnigsmärken. 15-20 1,5 liters flaskor med lite vatten i är perfekt.

LYCKA TILL !

vad jag kommer i håg så fins nykelen i receptionen på den lokala golfkluben somm ligger lite längre bort trot det kostar ca 100:- och man kan hyra den banan på söndagar:) lycka till med kortet

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy