Lämplig färg för "rollning" av fordon

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Nu gäller det bara att hitta felet på motorgången med.

Klippt och klistrat lite från annat forum med DÅLIG uppslutning :mad:
Den är nästintill helt orkeslös under 1800varv när den är varm, helt som den ska när den är kall. Dör ibland när man släpper gasen. Tomgången kan ligga konstant på 900 men ibland pendlar den mellan 500 och 1000.
Den tvekar om man gasar snabbt när den dummar sig.

När man kommer över ~1800varv så drar/låter den som den ska.
ska nämna att den tar någonstans 0.7-0.85 och då kör jag inte snällt. vill ju inte komma under 1800.. När den tjurar så kan man koppla och gasa upp den på varv för att sedan släppa kopplingen så drar den iväg fint.

Min fars skoda pickis me 1.3 liters maskin betedde sej liknande å då va lambdasonden paj iaf... Han bytte tempgivare å lite innan lambdan utan resultat...

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Min fars skoda pickis me 1.3 liters maskin betedde sej liknande å då va lambdasonden paj iaf... Han bytte tempgivare å lite innan lambdan utan resultat...

Tack för tipset! Jag ska testa att rycka sladden och se om det blir någon skillnad.

Resultatet såg ju rätt ok ut, på håll i varje fall.

Bättre en rosa.. Ja på mer än 5meters avstånd så ser det ok ut:D

Last edited:

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
Trots att pelle81 verkar protestera mot att jag ska lägga upp bilder så gör jag det. Inga bra bilder men ni kan se skillnaden i färg iaf..
[/SIZE]

Ha Ha det var inte så jag menade. Jag tyckte helt enkelt att ditt inlägg var roligt! Det visade din skam över bilmodell och målningsresultatet likt skammen i ögonen på en fjortonåring efter första snusspyan.....

Min tjejs avlidna morfar hade en likadan felicia fast inte kombin, Jag påpekade en varm sommardag att den är rosa... Då spännde han ögonen i mig och väste fram att den var -HALLONRÖD!
Fan vad jag saknar gubben.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
haha jag förstod det. hallonröd:D

bra grejjer med min:
fungerande AC!!!!
Den tar mig dit jag vill.
...

Sämre:
Jag vågar inte riktigt ta den igenom stan för att riskera att bli igenkänd. Detta problem återstår inte i samma utsträckning längre då den är Česko racing red (dvs. Biltema 2k båtröd) i stället för hallonröd...

Resten orkar jag inte ta här.

Du bor ju i huskvarna(!) Då kan du komma fram och hälsa om du ser underverket:tummenupp Har inte sett dig i jkpg tråden :va

spännde han ögonen väste -HALLONRÖD!

hehehe

Last edited:

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
Ser jag bilen så kommer jag att hälsa givetvis....

Jag har inte varit jätte aktiv i jkpg tråden då jag väldigt sällan har tid att följa med på körningar och därmed inte har lärt känna så många!

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Ser jag bilen så kommer jag att hälsa givetvis....

Jag har inte varit jätte aktiv i jkpg tråden då jag väldigt sällan har tid att följa med på körningar och därmed inte har lärt känna så många!

Det är bara att komma. Det är alltid (ofta) nytt folk med.:)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Den har fortfarande inte uppvisat några tecken på att rosta under den nya lacken!!

Har stått still i 3 månader pga grenrörshaveri. Om någon vill köpa så är det billigt nu!

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
recap

Kan meddela att skiten blev rollad. En såndär skoda felicia som de gjorde reklam för när de kom och var skitbilliga.. ni vet, inga lättmetallfälgar och sånt. En röd 00a som solblekts och hade rosthål runt bakrutan och i dörrarna.
Handlade slippapper, glasfiberspackel och röd 2komponentslack på biltema. I regn såg den bätrre ut än ny på >5m avstånd.

sen dog alla bromsklotsar fram samt drivknutar och "downpipedamasken" till den fasta katten.

Den stod utanför i 6mån på gatan innan jag fick för mig en sen lördagskväll att sälja skiten.
Blocketannonsen skickades in 4.17. Annonsen publicerades strax efteråt.
Det började ringa klockan 7.

Bakis(!) och jävlig.. Det var två som skulle komma, körde från skövde... Nu snackar vi till huskvarna för en Felicia.
Tvingade mig ur sängen och ut för att kolla på bilfn.
Det var runt -15dC.

Öppnade dörren och hoppade in och startade bilen. Det tog 15s innan den gick på 1 1/2 cylinder. Medan den stod och hostade roade jag mig med att titta runt i bilen. Tyckte något kändes konstigt och ja. Det var mögel i hela baksätet efter en hund åkt där. Det var även mögel på ratt och annat man pillat på i framsätet samt.. en isbit skapad av 6-7l vatten i passagerarsätets golvbrunn.

Parkeringsplatsen 15m framför var ledig så jag hiva ut isen och parkerade bilen där. Sen sparng jag in och hittade en sprayflaska med vatten/grönsåpa och ett par kökshandukar.

Sprang ut och gnodde bort mögelpåväxten

Grabbarna från skövde anlände och vi tog den på en provtur. Kompisen i baksätet gnällde på att de tluktade mögel men jag kände inget för jag kände bara grönsåpa och col Isla (från några timmar tidigare). Killen som körde gasade hårt (just d. den gick bra till 1800v sen stannade den där innan innan den hostade till och fick full effekt, intressant när man skulle ta sig ut i rondeller(!)) sen bromsade hårt och det skrapade så hela huskvarna vaknade.. vred fullt höger och vänster och lät oss veta att drivknutarna knackade värre än en stenkross på dekis.

Bilfn stod på sommardäck och vinterdäcken var i förrådet.

De försökte pruta från 2500 till 1500 i flera omgångar.
Jag gav mig inte.
Jag rullade ut däcken så de kunde byta innan de skulle köra hem. De gnällde och levde fn. Försökte pruta igen. glöm inte -15dC.
Vi gjorde klar och de försvann.

Härligt

Det enda positiva jag har att säga om den bilen;
den hade AC som fungerade och en riktit bra huvudströmbrytare från en båt mitt i instrumentpanelen framför passagerarplatsen fram.

Tillägg: Arbetsgivaren såg inte min bil då personalparkeringen var stor nog och jag ställde mig på skiftparkeringen. Ingen kunde koppla ihop mig med den så jag fick vara kvar ett tag tills jag tröttna själv.

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det var nära att jag köpte en sån av en kollega en gång, men han ångrade sig. Minns inte vad det blev istället, men vi hade en Octavia ett tag. Aldrig problem med den under de två år vi hade den, men så var den bara två-tre år gammal då. Blå tråkig kulör och en diesel med ca 120hk.

Rollat bil har jag gjort - det var en gammal VW som fick svart rostskyddsfärg från Biltema.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år