recap
Kan meddela att skiten blev rollad. En såndär skoda felicia som de gjorde reklam för när de kom och var skitbilliga.. ni vet, inga lättmetallfälgar och sånt. En röd 00a som solblekts och hade rosthål runt bakrutan och i dörrarna.
Handlade slippapper, glasfiberspackel och röd 2komponentslack på biltema. I regn såg den bätrre ut än ny på >5m avstånd.
sen dog alla bromsklotsar fram samt drivknutar och "downpipedamasken" till den fasta katten.
Den stod utanför i 6mån på gatan innan jag fick för mig en sen lördagskväll att sälja skiten.
Blocketannonsen skickades in 4.17. Annonsen publicerades strax efteråt.
Det började ringa klockan 7.
Bakis(!) och jävlig.. Det var två som skulle komma, körde från skövde... Nu snackar vi till huskvarna för en Felicia.
Tvingade mig ur sängen och ut för att kolla på bilfn.
Det var runt -15dC.
Öppnade dörren och hoppade in och startade bilen. Det tog 15s innan den gick på 1 1/2 cylinder. Medan den stod och hostade roade jag mig med att titta runt i bilen. Tyckte något kändes konstigt och ja. Det var mögel i hela baksätet efter en hund åkt där. Det var även mögel på ratt och annat man pillat på i framsätet samt.. en isbit skapad av 6-7l vatten i passagerarsätets golvbrunn.
Parkeringsplatsen 15m framför var ledig så jag hiva ut isen och parkerade bilen där. Sen sparng jag in och hittade en sprayflaska med vatten/grönsåpa och ett par kökshandukar.
Sprang ut och gnodde bort mögelpåväxten
Grabbarna från skövde anlände och vi tog den på en provtur. Kompisen i baksätet gnällde på att de tluktade mögel men jag kände inget för jag kände bara grönsåpa och col Isla (från några timmar tidigare). Killen som körde gasade hårt (just d. den gick bra till 1800v sen stannade den där innan innan den hostade till och fick full effekt, intressant när man skulle ta sig ut i rondeller(!)) sen bromsade hårt och det skrapade så hela huskvarna vaknade.. vred fullt höger och vänster och lät oss veta att drivknutarna knackade värre än en stenkross på dekis.
Bilfn stod på sommardäck och vinterdäcken var i förrådet.
De försökte pruta från 2500 till 1500 i flera omgångar.
Jag gav mig inte.
Jag rullade ut däcken så de kunde byta innan de skulle köra hem. De gnällde och levde fn. Försökte pruta igen. glöm inte -15dC.
Vi gjorde klar och de försvann.
Härligt
Det enda positiva jag har att säga om den bilen;
den hade AC som fungerade och en riktit bra huvudströmbrytare från en båt mitt i instrumentpanelen framför passagerarplatsen fram.
Tillägg: Arbetsgivaren såg inte min bil då personalparkeringen var stor nog och jag ställde mig på skiftparkeringen. Ingen kunde koppla ihop mig med den så jag fick vara kvar ett tag tills jag tröttna själv.