Svar på asgammal post,, det är inte topfarten på star och mål som gör bra varvtider, det är kurvhastigheterna....
klart att de är så...jag bara reagerade på hanses höga toppfart.
Klart att man ska välja den största o starkaste,om man kan.
Men en busa kräver betydligt mer ombyggnation för att klara,banåka.
tex torrsumpstråg scavager pump el vatten pump oljekylare torrsumps tank plus en h*****s massa dyra slangar o koplingar.
En R1 motor är inte fel om man kan leva med den lägre effekten o vridet
bara skruva dit en baffel plåt o rejsa,har gasat bana med en gammal 98
motor i 3 år utan ett ända problem (lite olja vill den ju ha)
Blackird mf vill åxå ha torrsump ! går man på den linjen tycker jag man kör en busa i stället,dom finns de dessutom en massa roliga grejjor till.
Kostnad 09 hayabusa 300mil (york shire engine suply) 42k
Torrsumps tråg/ scavanger pump/kopplings cyl ca 11k
Torrsumps tank 2k
olje kyl 1,5k
elvatten pump 2k
b tryck reg 2k
an kopplingar o slangar för säkert 10k
ja ni förstår..........