Lämplig pump för att tömma en mindre pool?

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date
Är vi grannar?! :D Heter gnällspiken gillbert? kallar sig hamnkapten för att han vaktar en flyttbrygga? Gnäller på ljudnivåer omärkbart högre än syrsor vid 20 tiden en fredagkväll?

Det är en pool från Jula men dom har slutat sälja den. En uppblåsbar bubbelpool på 1kubik med inbyggd värmare. Dom hade ett erbjudande på den i somras så den kanske kommer tillbaka.

Ja, men bor man i radhus så är det dumt att retas i onödan.

Hade fortsatt att tömma ut den vid huset om det inte vore vinter. Vill inte ha en kubik vatten vid huset som blir skridskobana. ;)

Gnällig granne!

Jag tömde min 13 kubiks uppblåsbara pool på baksidan med pumpsystemet. i höstas min granne fick snällt gilla läget :D ( också radhus )

Då finns det ju anledning att gnälla, vart inte hans tomt vattenfylld?

Last edited by a moderator:
Gnällig granne!

Jag tömde min 13 kubiks uppblåsbara pool på baksidan med pumpsystemet. i höstas min granne fick snällt gilla läget :D ( också radhus )

Hördedu ditt moderator skrälle, inte hålla på och ändra i mina poster :mad:

Du får qouta precis som oss vanliga döda!

Har haft lite problem med den här grannen förut. Han gnällde även över att jag satte upp en lövkompost på min tomt så långt bort från honom som möjligt. Då sa jag att jag kunde sätta den precis vid hans tomtgräns om han fortsatte jiddra. Han tyckte det vore bättre om jag åkte 1 mil för att slänga trädgårdsavfall så här i miljötider.

Eftersom han gnällde över min pooltömning så slutade det med att jag tömde ut den precis vid huset (på min tomt) istället. Vilket gjorde att han fick vatten på sin tomt istället för i brunnen ... man ska inte gnälla på pensionärer men ibland blir dom banne mig för mycket.

Han har även gnällt på färgen på mitt hus. Även fast jag använde mig av färgkoden som jag fått från honom ... haha ... då blev han tyst när jag visade färgburkarna.

Grannfejden, grannfejden :banana

Grannfejden, grannfejden :banana

Haha, ja det kanske vore nåt. Men han har väl några äss i ärmen han med såklart. Mest handlar det väl om gamla fester hemma hos mig. Tror inte han gillade när vi tränade häcklöpning över (igenom) hans perfekt klippta häckar. :arsele

Tack för alla seriösa tips!

Tack för alla roliga OT-inlägg. :)

Hyr in en bondjävel, pumparna på svämtunnorna pumpar runt 3 m3/minuten, mer kapacitet är inte ovanligt.. Har du otur kommer han backa över grannens häck också :näsblod

Haha, ja det kanske vore nåt. Men han har väl några äss i ärmen han med såklart. Mest handlar det väl om gamla fester hemma hos mig. Tror inte han gillade när vi tränade häcklöpning över (igenom) hans perfekt klippta häckar. :arsele

Tack för alla seriösa tips!

Tack för alla roliga OT-inlägg. :)

Den festen va skoj! :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...