lämplig ram för extrem ombyggnad?

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Hej...
Nu ska jag börja på ett nytt projekt. Jag och min farbror ska sätta i en gsx 750r i en cross ram och nu skulle vi gärna vilja höra vilka ramer som skulle passa för detta projekt. det måste vara en lite "hållbar" ram. helst inte aluminium. :yoparty
ska bygga om ramen så att man kan ha gsx orginal fälgar fram och bak så att man får riktiga bromsar m.m.
tacksam för alla svaren.

Mvh Oskar
 

Rune-Blikø

Gasa bara, gasa!
Gick med
22 Feb 2004
Ort
Norge
Hoj
Husaberg 650 02 1/2 och en 2000/2001 Huszuki 750 hillclimber
IceY skrev:
Hej...
Nu ska jag börja på ett nytt projekt. Jag och min farbror ska sätta i en gsx 750r i en cross ram och nu skulle vi gärna vilja höra vilka ramer som skulle passa för detta projekt. det måste vara en lite "hållbar" ram. helst inte aluminium. :yoparty
ska bygga om ramen så att man kan ha gsx orginal fälgar fram och bak så att man får riktiga bromsar m.m.
tacksam för alla svaren.

Mvh Oskar

Jag och brodern fixade til en 750 gixxermotor i en (lettare modifierad) husaberg ram. Ingen problem med hållbarheten.... Ska fälgarna passa måste du nog ha originalsvängen/gaffeln eller gjöra egna distanser så det stemmer med cross-svängen/gaffeln
 

Bifogat

  • sporthoj1.jpg
    sporthoj1.jpg
    136.1 KB · Visningar: 156
Last edited:

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Rune-Blikø skrev:
Jag och brodern fixade til en 750 gixxermotor i en (lettare modifierad) husaberg ram. Ingen problem med hållbarheten.... Ska fälgarna passa måste du nog ha originalsvängen/gaffeln eller gjöra egna distanser så det stemmer med cross-svängen/gaffeln

Okej. tror du att man skulle kunna använda en husqvarna wr 400 ram? distanser svarvar vi eller så löser vi det på något annat sett. mest orolig att ramen kommer att skrynkla ihop sig.

Tack för svar
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
IceY skrev:
Okej. tror du att man skulle kunna använda en husqvarna wr 400 ram? distanser svarvar vi eller så löser vi det på något annat sett. mest orolig att ramen kommer att skrynkla ihop sig.

Tack för svar

Svingen lär ju klara sig...då den inte är mycket klenare gjort än på en gammel gixxer...Men fästet till svingen är nog det som ligger i farozonen då lagrerna brukar vara i klenaste laget...

Sen är det nog bara att försöka stöda upp ramen lite med lite plåt! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top