Länk till racet från Catalunya på motogp.com?

naugas

Medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Suzuki 1100F
Någon som har en? MotoGP-racet alltså, kunde inte se det igår. Skulle vara himla trevligt att få se det! Och inga spoilers naturligtvis... Jag hoppas faktiskt på att Sete kunde få vinna det här loppet, även om jag misstänker att han kanske inte gör det.

Last edited:

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
OM någon ändå håller på och fifflar til så man kan tanka ner loppet så lägg ut filen med hela racet enbart med onboardkameror också.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Incredible skrev:

tyvärr...

You are now entering pay per view content
You must purchase a package which will give you access to this content

If you have already purchased a package necessary to view this content, you must first enter the web as a registered user. (Login)

As well as our pay per view content you can also find FREE content, which you can view as a guest user.

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
heimdal skrev:
tyvärr...

You are now entering pay per view content
You must purchase a package which will give you access to this content

If you have already purchased a package necessary to view this content, you must first enter the web as a registered user. (Login)

As well as our pay per view content you can also find FREE content, which you can view as a guest user.
Hmm vet inte hur det funkar, men från min dator går det när jag klickar på länken, det är ju mitt eget konto men det borde ju inte motogp siten kunna känna av.......

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Incredible skrev:
Hmm vet inte hur det funkar, men från min dator går det när jag klickar på länken, det är ju mitt eget konto men det borde ju inte motogp siten kunna känna av.......

Hehe, duh? Om den inte känner av vem som är inloggad så är det väl ganska meningslöst att ha ett login alls? Lite väl lätt att bara posta en länk som hela världen kan komma åt annars.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ni får nog vänja er vid att det inte kommer läggas ut fler länkar till MotoGP där vem som helst kan se loppen.

Att man inte kan hitta sånna länkar på en tisdag på olika racingforum utan istället hittar sånna här besked ger anledningen till mina misstankar..

Dear Mr. ******,
You should be already aware about the unauthorised reproduction or public communication of some photographs and audiovisual works (videos/photos) property of DORNA SPORTS, S.L., which is the company that holds the copyright on such protected works of the MotoGP.

We have discovered that you are providing links to access free MotoGP images, and video of the MotoGP, that free access is not authorised by DORNA. Such links now are on the web page **************

You must stop such illicit use, and facilitating the illicit use to others,
of our copyright immediately.

Once you have stopped, and deleted such infringing links, please contact DORNA either via e-mail Jacopo Tonoli or by telephone.

Should we do not receive any confirmation from your side about your
withdrawal of using contents from the MotoGP within the next TEN days, we shall be obliged to pass notice of your infringement to our Legal Department.

I am looking forward to hearing from you.

Yours sincerely,

Jacopo Tonoli
New Media Sales Executive
Media Sales Department
DORNA SPORTS,S.L.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Som Axxexs skriver så... dessa filmer kommer iaf Jag inte lägga upp. De verkar rättså seriösa med det hela och har hotat flera amerikanska sajter.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jeje, då tar jag väl o går in på crash o kollar vem som vann då. Jag som klarat av o hålla mig i flera dagar :(

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Det finnes en mycket enkel lösning på detta problem, gå til motogp.com och kjöp ett abbonemang. €35 for access til alt inkludert live video, hele sesongen, det er vel ingen her som inte har råd med det!

naugas

Medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Suzuki 1100F
Don Quixote skrev:
Hehe, duh? Om den inte känner av vem som är inloggad så är det väl ganska meningslöst att ha ett login alls? Lite väl lätt att bara posta en länk som hela världen kan komma åt annars.

Öh, hallå? Det är ju exakt så det är. Har inte varit någon kontroll alls, och det är det inte nu heller - enda ändringen är att servern "streamar", alltså skickar det du ser för stunden istället för en länk att ladda ner direkt. Att det står pay-per-view när man klickar sig fram på länken är för att den är lite fel helt enkelt, den pekar inte på själva filmen. Kolla tråden här - http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1434925&postcount=24 - bantes post, så ser ni hur länken ska se ut. Det kan stå pay-per-view om ni försöker klicka på den också, öppna den då direkt i mediaspelaren, precis som det står.

Incredible, om du högerklickar på filmen och väljer egenskaper eller något liknande, så kan du se adressen för filmen. Markera texten, högerklicka och kopiera den - voila. För att vara på den helt säkra sidan vad gäller spioner från motogp.com, så är det ju bara att PM:a länken till de intresserade, och sprida den på det sättet. Så himla många är det ju inte.

Såg det här senare...:
Swedie skrev:
Som Axxexs skriver så... dessa filmer kommer iaf Jag inte lägga upp. De verkar rättså seriösa med det hela och har hotat flera amerikanska sajter.
Det är alltså publiseringen av länkarna dom är på. Om man PM:ar är det inga problem. Det i sin tur funkar ju inte så bra om det är hundra- eller tusentals som vill åt dem, men här är det ju en handfull eller några tiotals personer det handlar om.

Last edited:

sandstream

Guest
Kolla i tråden om senaste GP:et, där finns en länk till Pirate Bay där man kan ladda ner senaste loppet från BBC2.
Har inget med SH att göra så Swedie kan vara lugn :)

naugas

Medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Suzuki 1100F
sandstream skrev:
Kolla i tråden om senaste GP:et, där finns en länk till Pirate Bay där man kan ladda ner senaste loppet från BBC2.
Har inget med SH att göra så Swedie kan vara lugn :)

:) Hmm, undrar om det är samma kommentatorer som på motogp, och utan reklam?

sandstream

Guest
naugas skrev:
:) Hmm, undrar om det är samma kommentatorer som på motogp, och utan reklam?
Har tankat sen igår och ligger snart på 70%.
Har jag tur kanske det är klart sent ikväll och då kan jag återkomma med info angående reklam och kommentatorer.

naugas

Medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Suzuki 1100F
Men vad i helskotta - det är ju dvd-format på den - 2,3 GB (!) istället för under 300 MB som det är från motogp.com. Visst, otroligt mycket bättre kvalitet, men det behöver inte jag... vill inte ens tanka hem den där.

sandstream

Guest
naugas skrev:
Men vad i helskotta - det är ju dvd-format på den - 2,3 GB (!) istället för under 300 MB som det är från motogp.com. Visst, otroligt mycket bättre kvalitet, men det behöver inte jag... vill inte ens tanka hem den där.
Det är ju för fan konst att se dessa pojkar köra, klart det ska vara i högsta möjliga kvalitet :fatta!
Längtar redan efter HDTV-sändningar från MotoGP :)

sandstream

Guest
heimdal skrev:
finns inga seedare längre ändå
Å vad trött jag blir på muppar som inte seedar tills det finns ett par till :mad:

Fick PM igår från en kille som hade hela racet från MotoGP.com men ingen stanns att lägga det :(

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...