Länkar till test av olika årsmodeller av GSXR 750?

naugas

Medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Suzuki 1100F
Hoppas på hjälp att hitta ett test på nätet jag läste för ett tag sedan. Jag har googlat mig till huvudvärk nu, och tänkte att kanske någon har sidan i sina bokmärken. Eller är bättre på att söka.

Det var alltså ett test av olika årsmodeller av 750 gsxr. Det var en ganska ung kille som körde, någon slags talang. 17-18 år var han kanske. Testet var antagligen i usa, eller australien. Tror det var en äldre kille med känt namn med också, som hade vunnit mycket när han var aktiv. Typ världsmästare... Antingen hade han tävlat i superbike eller 500. Kommer inte ihåg om han körde de här olika cyklarna i testet något eller bara kommenterade.

Upplägget var att de provade olika årsmodeller och med olika utförande och diskuterade skillnader och utvecklingen av maskinen. De började med första versionen från mitten av åttiotalet, och hade sedan en maskin för i stort sett varje uppgraderad/ändrad årsmodell, plus någon rejskittad maskin. Det var mycket intressant läsning, och killen som körde var duktig på att beskriva hur han upplevde skillnaderna. Ett jäkligt bra och intressant test helt enkelt.

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
Honda VTR1000F 2003
http://www.mcpoolen.se/

Kolla längst ner på sidan, de har ett referens bibliotek. Tyvärr inte med egna eller andras omdömen. Annars hade/har bike tidningar med tester sen 80-talet. Jag brukar titta på dem på klubben. Intressant läsning.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
har det testet i pappersform...(det var Kevin Schwantz och någon ung talang som körde alla årsmodeller från -85 tom 2004)...ska se om jag hittar det.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...