Hej!
Har en Ducati Monster 620 5 speed. som är registrerad som 24kw på vv.
Fick min halvårsräkning idag från LF och de vill att jag ska betala 8k om året, trafik för hojen.
Och det stod att hojen la på 44kw (ursprungseffekt).
Ringde såklart upp dem och sa att hojen är 24kw och enligt er hemsida så ska jag kunna få trafik för 3k om året. (prövade med en annan hoj, 24 kw men 6 växlad. fö samma hoj)
De sa att det ändras automatiskt på hemsidan eller så kommer jag inte kunna "köpa" försäkringen.
Men testade såklart och kom till sista sidan där jag bara behöver kryssa i en ruta där det står att jag är ärlig med mina uppgifter.
Tydligen är jag bunden till dem till augusti.
Kan ställa av hojen och få tillbaka mina pengar, men det är jag inte sugen på.
Kan man "sälja" hojen till morsan och sen köpa tillbaka den?
Säljer man hojen så försvinner försäkringen.
Bifogar bild från länsförsäkringens hemsida.

De kan ju inte skriva på deras hemsida att försäkringen ska kosta 3k om året och sen kräva 8k om året.....
Sorry om jag är lite förvirrande. är milt förbannad.
Har en Ducati Monster 620 5 speed. som är registrerad som 24kw på vv.
Fick min halvårsräkning idag från LF och de vill att jag ska betala 8k om året, trafik för hojen.
Och det stod att hojen la på 44kw (ursprungseffekt).
Ringde såklart upp dem och sa att hojen är 24kw och enligt er hemsida så ska jag kunna få trafik för 3k om året. (prövade med en annan hoj, 24 kw men 6 växlad. fö samma hoj)
De sa att det ändras automatiskt på hemsidan eller så kommer jag inte kunna "köpa" försäkringen.
Men testade såklart och kom till sista sidan där jag bara behöver kryssa i en ruta där det står att jag är ärlig med mina uppgifter.
Tydligen är jag bunden till dem till augusti.
Kan ställa av hojen och få tillbaka mina pengar, men det är jag inte sugen på.
Kan man "sälja" hojen till morsan och sen köpa tillbaka den?
Säljer man hojen så försvinner försäkringen.
Bifogar bild från länsförsäkringens hemsida.

De kan ju inte skriva på deras hemsida att försäkringen ska kosta 3k om året och sen kräva 8k om året.....
Sorry om jag är lite förvirrande. är milt förbannad.