Har min YZF1100r fixad hos dem, utan större bekymmer.MadDog skrev:Har ringt 2 ggr till länsförsäkringar för att kolla upp premien på en R6 och en VRF800 båda har ett EV-tal över 25 och kan därför inte försäkras hos dem ens egen ålder spelar ingen roll, vart fan är skiten på väg?
Någon som vartit med om motsatsen???
Vill gärna ha försäkring där då jag har alla mina försäkringar i LF och vill stanna kvar där dels för bonusens skull och att det är ett bra företag...
Jag har min helförsäkrad hos dem, var billigaste alternativet för mig. Jag trodde att jag hade en sporthoj.MadDog skrev:Har ringt 2 ggr till länsförsäkringar för att kolla upp premien på en R6 och en VRF800 båda har ett EV-tal över 25 och kan därför inte försäkras hos dem ens egen ålder spelar ingen roll, vart fan är skiten på väg?
Ninjaboy skrev:Jag har min helförsäkrad hos dem, var billigaste alternativet för mig. Jag trodde att jag hade en sporthoj.
Hur kan de neka R6:an då det är LF som har samarbete med Yamaha?
Lartes skrev:Försäkringsbolagen MÅSTE väll ërbjuda trafikförsäkring till alla fordon?
erik skrev:Ja, detta är något de driver till det yttersta... Jag skulle stöldförsäkra ett oregistrerat tävlingsfordon (cross) men det gick inte, däremot kunde de erbjuda trafikförsäkring :kocko . Jävligt bra att ha på ett fordon som inte ens får rulla på allmän väg.
MadDog skrev:Har ringt 2 ggr till länsförsäkringar för att kolla upp premien på en R6 och en VRF800 båda har ett EV-tal över 25 och kan därför inte försäkras hos dem ens egen ålder spelar ingen roll, vart fan är skiten på väg?
Vill gärna ha försäkring där då jag har alla mina försäkringar i LF och vill stanna kvar där dels för bonusens skull och att det är ett bra företag...
Tom skrev:Hur kan de erbjuda trafikförsäkring på ett fordon som inte är registrerat ?
Banmoppen har jag för övrigt försäkrad mot stöld hos trygghansa, de har ju någon försäkringsdeal med svemo.
Den är försäkrad mot stöld, brand samt transportskada.
Antiloop skrev:Har både en gsxr 750 -87 'a och en gsxr 600 -97'a försäkrade hos LF funkar hur bra som helst inte dyra alls (kan ju bero på iofs att jag e tjej då hehe)
Det är så mycket beroende hur dom ser på ålder osv.
IF för mej tex e SVINDYRA!!!!!!!!
erik skrev:Det undrade jag med... Jag frågade hur de kunde erbjuda en försäkring på ett fordon som inte får framföras på väg och därmed erbjuda mig en tjänst som kostar pengar, men som jag inte har någon som helst nytta av eftersom den inte går att utnyttja. Då blev tjejen lite sur och tyckte att vi skulle lägga ner samtalet...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|