RymdBörje
Seriöst fartblind
Inte vet jag vad eller om jag gjort ngt fel...men via Länsförsäkringars online-räknare så skulle min premie hos dem bli i runda slängar 327 % högre än den jag har idag hos Svedea. Kanske läge att ringa?
Ehh hur gick det till? Jag har samma hoj... fast jag är 40. Skriven på södermalm... jag fick 40 papp något för en helförsäkring....
När man kollar försäkring på Länsförsäkringars hemsida så kan man välja självrisk. Har dom bara fel alternativ när det gäller sporthojar eller ligger självrisken på 25.000 (för sport) som de flesta FB (alla?).
Daytona dock 06a och bor i mindre by, 9k helförsäkring (3k självrisk). Jag är 25 år och haft kortet 3 år.Ehh hur gick det till? Jag har samma hoj... fast jag är 40. Skriven på södermalm... jag fick 40 papp något för en helförsäkring....
när jag pratade med LF så nämnde han 2 olika självrisker, en på 3000 och en på 8000:- detta va det som gällde sa han.. detta var på 2 st sporthojar som jag kollade upp..
ringde LF lite för skoj skull och kollade av vad de hade att erbjuda...
Jag är inte kund hos dem idag men kommer att bli! Det var resultatet efter samtalet.. Och skulle jag bli guldkund så skulle jag spara ytterligare runt +4000:- på en halv/av och på.
Ringde mitt befintliga FB (där jag har ALLT inkl pension) som är Folksam bara för att dubbelkolla.
De la på 5000:- på det priset jag fick av LF så baj baj Folksam.. Hello LF, ny kund här och som det känns just nu får det bli all in
Tack för tipset
De måste ju ha råd med spaningsarbetet
Vad betalar jag - vad får jag? är också viktigt. Folksam har Assistans som jag för ett par år sedan behövde när jag fick en spik i däcket. Bärgning hem utan självrisk och utan pappersjobb, det fixade bärgaren! Att Folksam har koll gillar jag visserligen inte även om det gynnar mig.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari