Länsförsäkringar + Suzuki märkesförsäkring?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Läste i en tråd att Suzuki och Länsförsäkringar jobbar på en märksförsäkring som även ska omfatta R-modellerna, någon som vet något mer om det? Märkesförsäkringarna brukar ju oftast vara rätt så förmånliga, i varje fall om man t.ex. tar IFs Triumphförsäkring.

Såg även i en annons på Bikestop att man där fick en märkesförsäkring hos LF samt 1 års fri vagnskadegaranti när man köpte ny gixxer så det verkar ju onekligen vara sant eller i varje fall snudd på sant :)

Billigare försäkringar åt folket!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
LF har väl haft samarbete med yamaha också men det var väldigt dyrt då jag skulle försäkra min r6! Det kanske var billigare med normala hojar!
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
LF har väl haft samarbete med yamaha också men det var väldigt dyrt då jag skulle försäkra min r6! Det kanske var billigare med normala hojar!

jo det brukar ju tyvär vara den stilen de kör med men man kan ju alltid leva på hoppet att någon tar fram en hyffsat prisvärd försäkring med bra vilkor så som låga självrisker vid t.ex. stöld eller brand.
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Suzukis märkesförsäkring ska innefatta även sporthojar.Dock ska det inte gå att teckna den för sidoimporterade hojar.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Suzukis märkesförsäkring ska innefatta även sporthojar.Dock ska det inte gå att teckna den för sidoimporterade hojar.

ok men du har ingen mer info än så? och var kommer den infon från? kommer de att bli förmånliga eller är det bara att glömma om man har en R-modell?
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Suzukis märkesförsäkring ska innefatta även sporthojar.Dock ska det inte gå att teckna den för sidoimporterade hojar.

Det där med handelshinder är väl inget som uppskattas av EU. En lite anmälan vore på sin plats om det går att anmäla det här.:mad:
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
ok men du har ingen mer info än så? och var kommer den infon från? kommer de att bli förmånliga eller är det bara att glömma om man har en R-modell?

Fick den infon av Claes på bikestop.Köpte min hoj av honom innan han blev återförsäljare för Suzuki. R-modellen kommer att kunna tecknas där enligt dom uppgifterna jag fick av honom.Skulle bli bättre o mer förmånligt än Hondas förs.

Det där med handelshinder är väl inget som uppskattas av EU. En lite anmälan vore på sin plats om det går att anmäla det här.:mad:

Tyckte det lite konstigt jag med men man kan väl prova o ringa dom när den tiden kommer få se..Ringer ändå runt varje år o letar billigast.Just nu var länsf.billigast.Trots att jag gått en premie sänkande utb. med smc så var folksam lika dyra.Men då var ju självrisken som var bättre på länsf.
 
Last edited:

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Fick den infon av Claes på bikestop.Köpte min hoj av honom innan han blev återförsäljare för Suzuki. R-modellen kommer att kunna tecknas där enligt dom uppgifterna jag fick av honom.Skulle bli bättre o mer förmånligt än Hondas förs.

ringde precis till LF och hon hade inte en aning vad jag prata om och inte hennes kollegor heller så det verkar inte som om uppgifterna om denna försäkring har kommit ut till handläggarna. Sjukt nyfiken på att se vilka superpremier de kan åstakomma :eek:
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
ringde precis till LF och hon hade inte en aning vad jag prata om och inte hennes kollegor heller så det verkar inte som om uppgifterna om denna försäkring har kommit ut till handläggarna. Sjukt nyfiken på att se vilka superpremier de kan åstakomma :eek:

Tycker det verkar florera rykten om dels vagnskadan som ska ingå även på gixxer, dock ej sett det bekräftat. Det här med märkesförsäkring tycker jag låter vettigt, dock inget som man kan läsa något om hos KGK... kanske bara rykten, elle något som ska basuneras ut på mässan?
 

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Lite off topic. Herge har du sett röken av några pengar från sommarens mindre väl placerade investeringar? :) Jag var dum nog att glömma min anmälan till kronofogden i en hög med papper fram till för nån vecka sen... Har bara fått en bekräftelse på att dom mottagit mina papper...
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
LF ville ge mig en försäkring för 40k halv/helår ej avställningbar idag på gixxern, jag tackade nej :) Hoppas dom inför sin nya försäkring för allmänheten hyffsat snart!
 

Kneedrag

Guest
LF vill ge mig 860/mån halv/helår tycker det låter helt ok eller 1200 hel/hel mån för en gsxr 08

ska man slå till? har inte kollat de andra bolagen
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
LF ville ge mig en försäkring för 40k halv/helår ej avställningbar idag på gixxern, jag tackade nej :) Hoppas dom inför sin nya försäkring för allmänheten hyffsat snart!

Hörde från Bikestop att märkesförsäkringen skulle ha premiär/ges uppmärksamhet iom mässan i Januari. Ska bli intressant och se vad den kan landa på.
 

Klabbe 1000

No fuck no ride
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Värnamo
Hoj
KTM 350
LF vill ge mig 860/mån halv/helår tycker det låter helt ok eller 1200 hel/hel mån för en gsxr 08

ska man slå till? har inte kollat de andra bolagen



Jag har en sån hoj!!! kollade alla bolag,dom var billigast.Har tre andra försäkringar där,då fick jag ner priset 3k till.
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Kan forska lite i ämnet om det är intressant? Ngn av kollegorna borde ju ha koll eftersom dom ska börja med det 1:a jan?
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Hehe, jag kan inte annat än småle lite åt detta. Det är mindre än 10 dagar kvar till lanseringen av denna produkt och ingen verkar fortfarande veta, exakt vad som gäller. :D :tummenupp
 

Kneedrag

Guest
Bilsport och mc
saxat från http://www.suzuki-center.se/nyafordon.html

Till 2006 införde KGK Suzuki AB en vagnskadegaranti på alla landsvägsmotorcyklar av årsmodell 2006 och framåt, undantaget supersportsegmentet som innehåller GSX-R1000, GSX-R750, GSX-R600 och Hayabusa 1300 samt Dual Purpose segmentet som innehåller DR-Z400SM och DR-Z400S.

Vagnskadegarantin gäller 1 år från det att motorcykeln ställs i trafik första gången, (det gäller inte den tid motorcykeln står hos vår handlare).

Vagnskadegarantin ersätter skador på din motorcykel vid en trafikolycka, annan plötslig yttre olyckshändelse eller vid skadegörelse. Utrustning utöver standard ersätts med högst 15.000 kr. Personliga tillhörigheter ersätts inte. Ingen del av garantin gäller vid tävling eller träning inför tävling. Vagnskadegarantin gäller endast motorcyklar som är importerade och sålda genom KGK Suzuki AB.

Ladda ner vår fullständiga informationsfolder här: VSG-folder
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top