Länsförsäkringar + Suzuki märkesförsäkring?

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Jag ringde och hörde med LF, dom gav mig ett riktigt bra pris, ca 6xxxkr för helförsäkring helår, och det är mindre än hälften av priset de andra bolagen tar för min hoj helförsäkrad! Det är en bra deal! Hojen är ju en 04:a, så den har passerat fyraårsgränsen och det blev mycket billigare. Det enda negativa är väl att försäkringen inte gäller för SMC's kurser. Men det är fortfarande värt det.
 

Nikke Six

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Trosa
Hoj
bulle
If har väl bara Honda, Triumph å Bmw som märkesförsäkring?
Rätta mig gärna om jag har fel
 

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
Rooki: Inte så konstigt då det är KGK som gjort denna deal med LF... vad har de för intresse av att betala för något när du själv gått förbi dem genom att importera?

Jag tror ju inte direkt KGK går med förlust på denna dealen, Hade det inte funnits pengar att tjäna för båda gått med!så hade ju självklart ingen av parterna
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Rooki: Nu pratar du om äpplen och päron... KGK går såklart inte med förlust på detta, det är en försäkringsdeal de har gjort utifrån de cyklar som de säljer... det jag säger är att de skulle gå back på det om den även skulle gälla gråimporterade cyklar som de själva inte har sålt.

Vagnskadegarantin som man får på nya fordon är defakto en försäkring tecknad av generalagenten.
 

Ajzz

I allt som rör sig, lyser eller låter...
Gick med
28 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
SUZUKI RF 600 R -96
Har en gammal gsxr 1100 Kostar hos Trygg hansa 3500 hel/hel.
Länsförsäkringar ville ha 11800 hel/hel o lokalkontoret visste inget om något samarbete med suzuki.jag har nu pratat Med Länsförsäkringar i stockholm o fick en premie på 2500 hel/hel..Med 5000:- i självrisk..Där skulle trygghansa ha 6000:-
Tack för all info från er kunniga.

när du prata med Länsförsäkringar i stockholm misstänker jag att det var suzukimärkesförsäkring.
Men dock räknas väll gsxr som sport, och då kvalar in med 25k i självrisk på vagnskada
 

fajfor

gsxr 1100 -91
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Blentarp
Hoj
gsxr 1100
när du prata med Länsförsäkringar i stockholm misstänker jag att det var suzukimärkesförsäkring.
Men dock räknas väll gsxr som sport, och då kvalar in med 25k i självrisk på vagnskada

Nopp!!Har fått en offert idag med posten o det är 5000:- i självrisk..
Vad jag kunde läsa ut av villkoren så är det gsxr 600/750/1000 som har den höga självrisken..Vill dock låta det vara osagt för övriga modeller men så stod det i villkoren,,o jag klarade mig med 5000:-
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Gäller för SMC-kurser

Enligt telefonkontakt idag gäller Suzukis märkesförsäkring för SMC's fortbildningskurser. Villkor och offert får jag senare i veckan.
 

kungsberga69

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Stockholm/Färingsö
Hoj
M1800R-07,GS550E-82 ,XBR500-85,FJ1200-88
Det var inte så billigt direkt.......:näsblod

Dem vill ha för min M1800R-07: 8239:-Hel/Helår, 7433:- När jag fyllt 40år

Betalar idag hos Bilsport/mc : 4013:-Hel/Helår, 3177:- När jag fyllt 40år

Plus att självrisken på vagnskadan är 2000:-dyrare om jag fattat det rätt !

Hon förstod att jag inte ville byta........
 

#1 Åsberg

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Falköping
Hoj
Gixxer 750-02
Jag ringde Suzuki Märkesförsäkringen idag på min gsxr 750-02 och fick ett pris på 8015:- Helförsäkrad helår och 25K i självrisk men om man hade en gps sändare på cykeln halverade dom självrisken ! Ngn som vet vart man köper en sån och vad den kostar ??

Mvh
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Trodde aldrig någon skulle spöa Bilsport & MC men nu har det alltså hänt.
Jag skulle få en premie på 2995:- mot Bilsport & MC's 5086:- hel/hel.
Lätt värt den lite högre självrisken från 3000:- till 5000:-

:tummenupp
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jag fick ner min hayabusaförsäkriing från 13500 halv/år till 11900 hel/år via märkesförsäkring.

Jag har inte kollat upp självrisken ännu, ska göra det innan jag tecknar.. Men det känns skönt o få ut nåt varje fall om man klotar..

Stockholm innerstad / 30+ med 4 år eller äldre hoj (-05a)
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Trodde aldrig någon skulle spöa Bilsport & MC men nu har det alltså hänt.
Jag skulle få en premie på 2995:- mot Bilsport & MC's 5086:- hel/hel.
Lätt värt den lite högre självrisken från 3000:- till 5000:-

:tummenupp

Till och med folksams ordinarie 35 års försäkring spöar bilsport o mc's premier. Sen är smc-försäkringen(genom Folksam) ännu billigare men har då högre självrisker . Då pratar vi bandit1200 premier och stockholms kommun.
 

rallysalle

Medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
sjövik
Hoj
Ducati Full throttle 800
Jag fick ner min hayabusaförsäkriing från 13500 halv/år till 11900 hel/år via märkesförsäkring.

Jag har inte kollat upp självrisken ännu, ska göra det innan jag tecknar.. Men det känns skönt o få ut nåt varje fall om man klotar..

Stockholm innerstad / 30+ med 4 år eller äldre hoj (-05a)


självrisken är 25 papp både på stöld,vagnskada och 4000:- vid trafik.
Tecknade suzukiförsäkring igår på min gixxer 100-05 betalade 24000:- förra året för helförs. och nu 8070:- . sura självrisker men låg månadskostnad:)
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Till och med folksams ordinarie 35 års försäkring spöar bilsport o mc's premier. Sen är smc-försäkringen(genom Folksam) ännu billigare men har då högre självrisker . Då pratar vi bandit1200 premier och stockholms kommun.

Bah! Nu var jag ju tvungen att ringa dem bara för det!
SMC-Folksam: 2700:- dyrare än Bilsport & MC så det gäller knappast överallt, nej.
:tungan
 

JohnyRocket

Fet & Ful
Gick med
20 Nov 2003
Ort
Ysby
Hoj
Hayabusa -00
Jag fick ner min hayabusaförsäkriing från 13500 halv/år till 11900 hel/år via märkesförsäkring.

Jag har inte kollat upp självrisken ännu, ska göra det innan jag tecknar.. Men det känns skönt o få ut nåt varje fall om man klotar..

Stockholm innerstad / 30+ med 4 år eller äldre hoj (-05a)

självrisken är 25 papp både på stöld,vagnskada och 4000:- vid trafik.
Tecknade suzukiförsäkring igår på min gixxer 100-05 betalade 24000:- förra året för helförs. och nu 8070:- . sura självrisker men låg månadskostnad:)

Är du säker på att de självriskerna gäller H.busan också ? När jag tecknade min förs på telefon fick jag 5 kkr på självrisken. Får väl se vad som står i pappren när de kommer..

Premie : ca 5800:- hel/hel, Hayabusa -00, 30+, zoon 3.
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Är du säker på att de självriskerna gäller H.busan också ? När jag tecknade min förs på telefon fick jag 5 kkr på självrisken. Får väl se vad som står i pappren när de kommer..

Premie : ca 5800:- hel/hel, Hayabusa -00, 30+, zoon 3.

Här finns premierna för Suzukis märkesförsäkring. Premiemässigt ligger busan i samma ruta som gixxrarna, men självriskerna framgår tyvärr inte.

http://www.motorrad.se/artiklar/filer/MRD3/Suzuki_Markesforsakring_premier.pdf
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Bah! Nu var jag ju tvungen att ringa dem bara för det!
SMC-Folksam: 2700:- dyrare än Bilsport & MC så det gäller knappast överallt, nej.
:tungan

Det borde inte vara riktigt, har du fått premie för grundförsäkring istf 35+försäkring? Din försäkring skulle kosta mer i Uddevalla än vad jag skulle betala i Stockholm för samma försäkring. Jag betalade 7300 i bilsport o mc och skulle få 5500 i folksam och ner mot 4500 i smc. Iofs var min bandit 3 år äldre dvs 2001. Men bägge är äldre än 4 år och vi bägge är 35+.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Här finns premierna för Suzukis märkesförsäkring. Premiemässigt ligger busan i samma ruta som gixxrarna, men självriskerna framgår tyvärr inte.

http://www.motorrad.se/artiklar/filer/MRD3/Suzuki_Markesforsakring_premier.pdf

Fast den där gäller bara för cyklar som är upp till 4 år..
Äldre cyklar får en annan premie..
Men det var ju rätt duktigt irriterande att busan var dyrare än gixxern
hela vägen...
När jag har pratat med dom på LF/Suzuki så har allting hängt på effekt/vikt förhållande... Jag fick 5k nåt för min 99:a och den låga självrisken..
Men sen är det ju en felreggad 99:a så det kan ha spelat in.. Men det var ingen som frågade så..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top