Länsförsäkringar!

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
De har ju fått alla mina uppgifter, tillochmed att jag har indraget KK, då är det faaan imig upp till dom att se till att de ger mig rätt premie!
Så det så!

Men nu gäller det bara att hitta en R1:a inom 1mån, annars är går ju offertens giltighetstid ut.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
campar skrev:
De har ju fått alla mina uppgifter, tillochmed att jag har indraget KK, då är det faaan imig upp till dom att se till att de ger mig rätt premie!
Så det så!
Läs mina tidigare inlägg. Gör dig inte olycklig.
 

Nostromo

Heppa!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Såld!!
campar skrev:
De har ju fått alla mina uppgifter, tillochmed att jag har indraget KK, då är det faaan imig upp till dom att se till att de ger mig rätt premie!
Så det så!

Men nu gäller det bara att hitta en R1:a inom 1mån, annars är går ju offertens giltighetstid ut.
Snygg hoj!!
Köpte du den i Linköping??
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
valmers skrev:
Läs mina tidigare inlägg. Gör dig inte olycklig.


Läste de tidigare...men men, nu har jag ju inte skaffat hojen ännu, men vi får väl se vart det slutar, tror inte det kommer att skilja så mycket ändå...vem vet, ingen som kan ge mig ett reg. nr på en 98 el. 99 som har 110kW på pappret?!


Nostromo: Joo köpte den i Linköping.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
campar skrev:
Läste de tidigare...men men, nu har jag ju inte skaffat hojen ännu, men vi får väl se vart det slutar, tror inte det kommer att skilja så mycket ändå...vem vet, ingen som kan ge mig ett reg. nr på en 98 el. 99 som har 110kW på pappret?!
Vill bara hjälpa dig att undvika obehagliga överraskningar. Kommer ihåg när jag letade efter en Fireblade -96 (i och för sig ett tag sedan), kollade upp premie på ett registreringsnummer, köpte en hoj med ett annat. Exakt samma hoj, men helt plötsligt var premien astronomisk. Strypt effekt kontra full effekt var boven då.
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
valmers skrev:
Vill bara hjälpa dig att undvika obehagliga överraskningar. Kommer ihåg när jag letade efter en Fireblade -96 (i och för sig ett tag sedan), kollade upp premie på ett registreringsnummer, köpte en hoj med ett annat. Exakt samma hoj, men helt plötsligt var premien astronomisk. Strypt effekt kontra full effekt var boven då.


Joo jag vet att det är så....men vi får se vad det säger när det väl blir dax.
Dock tack för att du vill hjälpa till. :tummenupp
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Wiseguy skrev:
Och hojen är väl inte reggad som en 55kW hoj ?
Dom flesta R1 -98 är väl det.

Detta är faktiskt intressant.
Min är &så reggad för 55 kW. Har varit med om att få prisuppgift för försäkring gällande för den strypta effekten, vilket givetvis varit tilltalande.

Någon som VET vad som händer, om försäkringsbolaget - som faktiskt hämtar sina uppgifter från bilregistret, inte mig - ger offert på en för låg effekt, jag betalar premien, och det sedan händer något. Vems är i så fall ansvaret? Kan försäkringen betraktas som ogiltig?

Någon som råkat ut för något liknande?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
GIXxXER skrev:
hur fan kan du få försäkra på LF, jag har ringt dem vartenda år och svaret är det samma-vi försäkrar inte dig
Jag tog försäkring hos LF på min(numer sålda)GSXR 750 -00 till förra säsongen.Ca 7500:- hel/hel med 8000:- i självrisk.
 

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Ort
uddevalla
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
jag blir illamående av ditt goltänkande. du är väl en sådan som sätter dit en kompis annonymt oxå, så fort du fått reda på minsta lilla sak han möjligen kan ha gjort..????



Mattiaz skrev:
Finge jag betalt för attsnoka reda på namn och adress o "informera" försäkringsbolagen om sådana saker så skulle jag utan tvekan göra det direkt!

Varför inte införa en "tipslinje" dit man kan ringa o lämna tips om skenförsäkringar.... mot nån/några hundralappar för besväret :tummenupp
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
nikke skrev:
jag blir illamående av ditt goltänkande. du är väl en sådan som sätter dit en kompis annonymt oxå, så fort du fått reda på minsta lilla sak han möjligen kan ha gjort..????

Nej, en kompis skulle jag aldrig göra så mot... men du är absolut inte min kompis... och jag vet många som skulle göra samma sak för att få bort skenförsäkringarna.

Prova att försäkra nånting du har råd med själv istället...
 

Mawerick

nu även turboladdad version
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Åhus
Hoj
Hayabusa
Oj oj oj
Man känner sig lite som om man fått jackpott när man ser era premier...
Buse-99
fulleffektsförsäkring
kk sen -97
bosatt i Åhus (Skåne)
hel/hel
If
premie ca 1400 i månaden
tjohooooo :D
 

danielmotala

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
motala
Hoj
Dr-z 400s -04
På måndag 2/2 börjar jag jobba på Länsförsäkringar (östgöta brand) som innesäljare. Ska bli intressant att se vad man själv kan få för premie på någon kul hoj! Kan ju teckna den själv! Tjohooooo :banana
 
Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Vad fick du för premie på IF då ?

Problemet är att du fått en kanonpremie på vad jag förstår oklara grunder. Jag tror inte din premie är den rätta med dina förutsättningar, men spar offerten och hänvisa till den så kommer du bra undan ett år i alla fall.

campar skrev:
Förstår inte vad alla klagar på egentligen! ;)

Jag är ju som en del av er vet sugen på en R1:a, så jag har ju såklart kollat upp lite premier.

Hoj: R1 -98:a
Jag är: 22år (81:a)
Jag bor: Upplands Väsby
Har har: indraget KK ( :huvet )
Inga andra försäkringar förutom hemförsäkring på T-H.

Bolag: Hel/Hel Halv/hel Trafik
Susab Vill EJ Vill EJ Vill EJ
Bilsport/MC Vill EJ Vill EJ Vill EJ
T-H ca. 36000 ca. 18000 ??
Länsförsäkringar 12400:- 7600:- Fråga inte ens!


Så R1 har jag ju med andra ord råd med! ;)

Så alla andra, lycka till i lotterierna! ;)

/Niklas


(Ser lite konstigt ut, men ni kan nog tyda ändå! )
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Jag tycker det är oetiskt att diskriminera olika kundgrupper beroende på märke. Vad jag vet är det Yamaha och Triumph som får positiv särbehandling... Att Triumph inte säljer sig själv kan jag förstå - men Yamaha ?

Liwa1 skrev:
Kan bero på att du kör "fel" hoj ;)
Dom tar bara Yamaha om du inte har flera andra försäkringar hos dom.
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Hmm jag ringde till Trygg hansa och uppgav min 02:as R1:a och min polares blade 00:a.
Min R1:a skulle kosta 40 000:- och om jag försäkrade bladen skulle det kosta 21 000:-....
Det skiljde rtt mycket det. Fast det är lika många pållar under locket...

Jag har If där jag i år sänkte årskostnaden t.o.m, skulle betala nåt runt 1900 kr så än så länge är jag glad ändå!
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Kjelle skrev:
Detta är faktiskt intressant.
Min är &så reggad för 55 kW. Har varit med om att få prisuppgift för försäkring gällande för den strypta effekten, vilket givetvis varit tilltalande.

Någon som VET vad som händer, om försäkringsbolaget - som faktiskt hämtar sina uppgifter från bilregistret, inte mig - ger offert på en för låg effekt, jag betalar premien, och det sedan händer något. Vems är i så fall ansvaret? Kan försäkringen betraktas som ogiltig?

Någon som råkat ut för något liknande?

Om du höjer motoreffekten så skall du göra ny registreringsbesiktning, så att regbeviset stämmer med verkligheten. Fast vems ansvar det är om du köper ett redan trimmat fordon vet jag inte. Men i princip får du inte köra med ett fordon där regbeviset inte stämmer med fordonet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top