Länsförsäkringen säger en sak gör en annan sak.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Gjorde om försäkringen i våras till 24år+ halv


Eftersom jag bor norrland så frågade jag om det gick ställa av och få biligare försäkring.. På hel 24år gick det inte med på 24år halv skulle det gå(givitviss så teknade jag då halv så jag skulle kunna ställa av när snön kom)

De drar 550:- i månaden på sommaren tänker inte så mycket mer på det... ställer av den på hösten.... och ser att de fortfarande drar. Va fan tänker jag, ringer dem.

*Du har ju 24år bas du får ju inge biligare när du ställer av eftersom det är helår
#Va fan varför skulle jag då byta försäkring till 24år+ när det blir dyrare för mig?
*Den är ju teknad så inte vårat fel..
#Är det inte erat fel om ni informerar fel?
*Naa han har nog informerat rätt.
#Va fan jag frågade ju flera gånger.. hel försäkringen sa han inte gick ställa av men halv gick..
*Du får ringa honom..

Vart inge bättre av det..Så nu sitter man här o betalar 550:- i månaden när man inte kan köra eftersom det ligger 1m snö ute..Har räknat ut att jag har tjänat på att haft kvar gamla försäkringen... skiljer inte mycket mén ändå..man byter ju inte för att det ska bli dyrare...

Nästa gång så åker jag in och teknar min försäkring istället för att ringa :gnissla

Ingen som vill köpa en bilig mille?det vart ännu biligare nu :mad: väldig bilig..nu ska jag gå runt o va små förbannad hela dagen....
 

Primuz

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Granne med skogsmulle
Hoj
puch maxi
Sånt där blir man så jävla less på.. Ställ den på en polare istället, kan säkerligen leda till problem när du "köper tillbaka den" till våren och ska försäkra på samma försäkringsbolag.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top