Länsförs. och bankörning??

rikard_perers

Alltid hungrig!!
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Linköping
Hoj
Honda VTR
Finns det någon med erfarenhet av Länsförsäkringar och bankörning där ingen tidtagning sker, eller rättare sagt trafikövningar som annordnas av diverse arrangörer? Jag är intresserad av detta, men man får aldrig något konkret svar om vad som gäller. :confused:
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Har helförs. på LR. Kör på Sturup Raceway. Och enligt kontakt som jag hade så var det kristallklart. Ingen träning inför race, ingen tidtagning, inget race sas. Det gäller är då dubbel vagnskadesjälvrisk, 6000 istället för 3000. Så är det för mig.
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
rikard_perers skrev:
2164877 Finns det någon med erfarenhet av Länsförsäkringar och bankörning där ingen tidtagning sker, eller rättare sagt trafikövningar som annordnas av diverse arrangörer? Jag är intresserad av detta, men man får aldrig något konkret svar om vad som gäller. :confused:
OBS olika för olika län!
Hojen täcks inte överhuvutaget vid körning på motorbana eller liknande oavsett om du tränar, tävlar, tar förarutb, kör på allmänhetens åkning eller bara glider runt enligt Länsförsäkringar Jönköpings län.
Stortsett alla bankörnings arrangemang kräver minst trafikförsäkring och den gäller inte enligt LF Jkpg på bana.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag hade min ZX-10R försäkrad hos Länsförsäkringar (Östgöta Brandstodsbolag alltså) och den gällde banåkning. :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Viffer skrev:
2171863 OBS olika för olika län!
Hojen täcks inte överhuvutaget vid körning på motorbana eller liknande oavsett om du tränar, tävlar, tar förarutb, kör på allmänhetens åkning eller bara glider runt enligt Länsförsäkringar Jönköpings län.
Stortsett alla bankörnings arrangemang kräver minst trafikförsäkring och den gäller inte enligt LF Jkpg på bana.

I Göteborg gäller den, men dubbel självrisk....men som ovan olika från olika regioner.....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top