Länsstyrelsen stoppar MC-kortege i Gävle

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hej!

Två mc-klubbar i Gävle vill arrangera kortege för att samla in pengar till hemlösa, men stoppas av Polisen, Tragikvärket, kommunen och länsstyrelsen :huvet

Redan i januari lämnade Knockdown MC in en ansökan till Polismyndigheten om att få genomföra en kortege i Gävle den 14 maj. Syftet med hela evenemanget är att samla in pengar till hemlösa.
....

Men polisen bedömde att det var Länsstyrelsen Gävleborg som borde pröva ansökan eftersom det handlar om uppvisning på väg. Den skickades därför vidare till länsstyrelsen i mars.

Länsstyrelsen skickade sedan ärendet på remiss till Trafikverket, Polismyndigheten och Gävle kommun för att samla in synpunkter.

Trafikverket tycker inte att arrangemanget bör genomföras. Motiveringen är att en kortege med 150 till 300 motorcyklar på en väg med tät trafik en så pass lång sträcka är synnerligen olämplig.

Gävle kommun instämmer och anser att detta inte är genomförbart utan polishjälp.

Polismyndigheten å andra sidan meddelar i sitt yttrande att de inte kan bistå med resurser för trafikdirigering.
– Vi ser positivt på initiativet, men polisen var inte beredd på att bidra med resurser för att dirigera trafiken.

Kommunen och Trafikverket tyckte inte att det gick att anordna kortegen på ett säkert sätt utan polisens hjälp, förklarar Bjarni Arnason, handläggare på länsstyrelsen.
Dom kanske skulle ha åberopat yttrandefrihet istället, då verkar ju allt vara tillåtet och Polisen ställer upp med alla resurser dom har :dummer

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ni vet väll att hoj åkare är farliga människor som bär hugedane skinnvästar med tygmärken om saker som freerider lonewoolfrider ja någon har även setts med ett gulf märke, brutala Sällar med rakade huvud o långa mustager samt solglasögon som gör dessa totalt oidentifierbara. Som skjutsar små barn o låter små barn provsitta deras hojar, har även hänt att dessa Sällar skojat o flirtart med dessa barns mammor.

Skulle dessa människor få köra kortege? nä det är bättre med aspackad raggare som kryper runt och spyr på trottoarerna dom är lätta att ha o göra med..

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
myndigheter är för bekväma i att inte behöva läsa lagkrav utan göra lite som de vill och räkna med att alla håller med. Överklaga och vara otrevlig är tyvärr det som fungerar.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Bara ta med en bok och lite tändvätska så är problemet löst.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Ni vet väll att hoj åkare är farliga människor som bär hugedane skinnvästar med tygmärken om saker som freerider lonewoolfrider ja någon har även setts med ett gulf märke, brutala Sällar med rakade huvud o långa mustager samt solglasögon som gör dessa totalt oidentifierbara. Som skjutsar små barn o låter små barn provsitta deras hojar, har även hänt att dessa Sällar skojat o flirtart med dessa barns mammor.

Skulle dessa människor få köra kortege? nä det är bättre med aspackad raggare som kryper runt och spyr på trottoarerna dom är lätta att ha o göra med..
Raggare spyr o urinerar så det är ju ren inkomst det ;) Hur många hojåkare förutom dom med väst som kör runt med hojar baki skåpet har du sett bete sig så:va

nej myndigheter blir man fan inte klok på :dummer

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag får en känsla av en sån här person:
Jag vet inte vem hon är, men hon har en poäng i 90 fall av hundra.

Om man inte som "purpose" räknar att leva om onödigt mycket.

Att sätta på "luft å buller" som dom kallar det dom som lutar bakåt tjänar absolut inget syfte, dom har hojar på dryga litern slagvolym som ger 60hk, och så sätter dom på sitt jävla "luftåbuller" så det går magert och smäller på avslag och påstår att dom har bortåt 90 hästar serru... "för det fick en som hade en likadan på dyyynon"

Rätt många SH åkare är också bara ute efter ljudet, eftersom dom köper slipon men monterar det själv utan att mappa om/bestycka om hojen och tror att det ger magiska hästkrafter.
Hästkrafter som dom förövrigt inte behöver, eftersom dom ändå inte kan utnyttja hojens orginaleffekt.

Det går att göra tysta avgassystem som flödar bra, se bara på motorsporten, men folk köper efter vilket system som har högst dB siffra.

Och sen måste dom ha öronproppar för att stå ut med att köra sin egen hoj...

Det är så jävla dumt att man borde sätta dom en halvmeter bakom sin egen hoj och köra den på varvstopp tills det blir tyst.

I 10 fall av hundra sätter folk på vettiga utbytesavgassystem för att orginal inte går att få tag på längre.

Det har gått för långt, vi hade frihet (under ansvar) att få byta avgassystem, folk missbrukade den friheten, vi kommer att få tysklands regler där man inte ens får byta gummihandtagen till ett annat märke

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tillstånd? Av tredjepart?
Ta ut hojen ur garaget och kör.

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Bra!

Bra jobbat. Utmärkt att bolla ansvaret mellan olika parter och visa att samhället står enat mot skapandet av parallellsamhällen och illegitim rättskipning.

Nej. Jag skojar inte.
Jag är så allvarlig jag kan bli. Dödsallvarlig.

Knockdown MC (googla gärna fram deras logga) har valt sida.
Dom har accepterat Hells Angels överhöghet i sin del av samhället, framför det rättsamhället vi andra vill se.
Dom har krökt rygg och givit upp allt sådan vi andra är beredda att försvara med näbbar och klor - för att få dra på sig en skinnväst andra bestämt utformningen på.

Detta är ett strålande bra beslut! Dom skall inte ha en meter av den väg jag har varit med och betalat för.

2008 var det väl som Polisen Göteborg äntligen nådde fram till Bräcke Diakoni och Bräcke Östergård och fick dem att sluta vara nyttiga idioter åt Hells Angels genom charaden "Toy Run".

Fem år senare kastade Kungsbacka kommun ut Tragisk MC ut ur sina lokaler och klippte alla band när dom blev varse hur Hells Angels började utöka sitt inflytande över klubben.

10 år innan det hade man man nämligen sett hur Gearjammers i södra delen av kommunen mer eller kapades av Mellowheads och sedermera blev till Red Devils Halland.
Där sitter dom ännu, och kommunen tvingas föra ett lågintensivt krig mot dem.
Nu senast försökte man få det hela till ett bygglovsärende, men jag tror det sket sig.

Man har agerat för sent och för lite.

Det finns säkert exempel från andra delar av landet, där myndigheter och kommuner lyckats bilda spärr mot kulissen Sverigemodellen men dom är för få.

Jag applåderar det som skett i Gävle och lyfter på hatten att någon vågar stå upp för rättssamhället.

...och för att kväsa whataboutarna: ja, jag tycker det är för jävligt med polisen och samhällets undfallenhet mot det som brukar kallas "förortsgäng" och jag önskar att där gjorts mycker mer mycket tidigare.
Jag avskyr all sorts organiserad kriminalitet där en liten klick utnyttjar en större mängd dumskallar för att tillskansa sig fördelar - på samhällets bekostnad.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag vet inte vem hon är, men hon har en poäng i 90 fall av hundra.

Om man inte som "purpose" räknar att leva om onödigt mycket.

Att sätta på "luft å buller" som dom kallar det dom som lutar bakåt tjänar absolut inget syfte, dom har hojar på dryga litern slagvolym som ger 60hk, och så sätter dom på sitt jävla "luftåbuller" så det går magert och smäller på avslag och påstår att dom har bortåt 90 hästar serru... "för det fick en som hade en likadan på dyyynon"

Rätt många SH åkare är också bara ute efter ljudet, eftersom dom köper slipon men monterar det själv utan att mappa om/bestycka om hojen och tror att det ger magiska hästkrafter.
Hästkrafter som dom förövrigt inte behöver, eftersom dom ändå inte kan utnyttja hojens orginaleffekt.

Det går att göra tysta avgassystem som flödar bra, se bara på motorsporten, men folk köper efter vilket system som har högst dB siffra.

Och sen måste dom ha öronproppar för att stå ut med att köra sin egen hoj...

Det är så jävla dumt att man borde sätta dom en halvmeter bakom sin egen hoj och köra den på varvstopp tills det blir tyst.

I 10 fall av hundra sätter folk på vettiga utbytesavgassystem för att orginal inte går att få tag på längre.

Det har gått för långt, vi hade frihet (under ansvar) att få byta avgassystem, folk missbrukade den friheten, vi kommer att få tysklands regler där man inte ens får byta gummihandtagen till ett annat märke
Inte för att det tillför topic på något sätt men.....Du har inte funderat på gå över helt till elhoj? ?

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Hoj
Ingen än
Bra!

Bra jobbat. Utmärkt att bolla ansvaret mellan olika parter och visa att samhället står enat mot skapandet av parallellsamhällen och illegitim rättskipning.

Nej. Jag skojar inte.
Jag är så allvarlig jag kan bli. Dödsallvarlig.

Knockdown MC (googla gärna fram deras logga) har valt sida.
Dom har accepterat Hells Angels överhöghet i sin del av samhället, framför det rättsamhället vi andra vill se.
Dom har krökt rygg och givit upp allt sådan vi andra är beredda att försvara med näbbar och klor - för att få dra på sig en skinnväst andra bestämt utformningen på.

Detta är ett strålande bra beslut! Dom skall inte ha en meter av den väg jag har varit med och betalat för.

2008 var det väl som Polisen Göteborg äntligen nådde fram till Bräcke Diakoni och Bräcke Östergård och fick dem att sluta vara nyttiga idioter åt Hells Angels genom charaden "Toy Run".

Fem år senare kastade Kungsbacka kommun ut Tragisk MC ut ur sina lokaler och klippte alla band när dom blev varse hur Hells Angels började utöka sitt inflytande över klubben.

10 år innan det hade man man nämligen sett hur Gearjammers i södra delen av kommunen mer eller kapades av Mellowheads och sedermera blev till Red Devils Halland.
Där sitter dom ännu, och kommunen tvingas föra ett lågintensivt krig mot dem.
Nu senast försökte man få det hela till ett bygglovsärende, men jag tror det sket sig.

Man har agerat för sent och för lite.

Det finns säkert exempel från andra delar av landet, där myndigheter och kommuner lyckats bilda spärr mot kulissen Sverigemodellen men dom är för få.

Jag applåderar det som skett i Gävle och lyfter på hatten att någon vågar stå upp för rättssamhället.

...och för att kväsa whataboutarna: ja, jag tycker det är för jävligt med polisen och samhällets undfallenhet mot det som brukar kallas "förortsgäng" och jag önskar att där gjorts mycker mer mycket tidigare.
Jag avskyr all sorts organiserad kriminalitet där en liten klick utnyttjar en större mängd dumskallar för att tillskansa sig fördelar - på samhällets bekostnad.
Märks rätt tydligt att du inte har en susning om vad du pratar om. Knip näbben innan du innehar fakta som det faktiskt ligger en sanning i.

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Märks rätt tydligt att du inte har en susning om vad du pratar om. Knip näbben innan du innehar fakta som det faktiskt ligger en sanning i.

Istället för att förtäckt be någon hålla käften kan väll du som är så väldigt upplyst och uppenbart innehar fakta som kan förklara sakens innebörd öppna näbben o kraxa ur dej detta.

På SH försöker vi bete oss någorlunda mot varandra, passar inte detta finns ju alternativa forum för gapstarar Som inte vill att andra låter med näbben.

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Hoj
Ingen än
Istället för att förtäckt be någon hålla käften kan väll du som är så väldigt upplyst och uppenbart innehar fakta som kan förklara sakens innebörd öppna näbben o kraxa ur dej detta.

På SH försöker vi bete oss någorlunda mot varandra, passar inte detta finns ju alternativa forum för gapstarar Som inte vill att andra låter med näbben.
Men det går fint åt andra hållet menar du? Javisst, helt ok. Så länge man håller sig på "rätt" sida så är det acceptabelt att säga precis vad som helst

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Men det går fint åt andra hållet menar du? Javisst, helt ok. Så länge man håller sig på "rätt" sida så är det acceptabelt att säga precis vad som helst

Nej, Moddlaren har rätt.

Min post med bara en smiley var lite förhastad. Beklagar det.

Detta är ett diskussionsforum - berätta vad som är fel i det jag säger.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning