Lär mig kicka?:)

Patrik.E

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
Husaberg 650 motard -03
Hejsan!! Jag har köpt mig en Husaberg 650, den är underbar!! men saken är att jag är nybörjare....

innan trodde jag att det bara vart att kicka (som på moppe,)

men icke.. Jag har läst mig till hur jag ska göra, hitta kompläget etc,etc, men jag får inte den där rätta knycken.. vem vet jag kanske har kolven helt fel när jag kickar?

2 ggr har ja lyckats. Förra ägaren fick det att se så enkelt ut å,, faan:) den startar direkt varm som kall när han kickade..

Ingen som kan länka till en bra video eller kanske rent ut kan komma o kicka så ja ser hur fan det ska gå till?? :)

Mvh Patriik :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Stånkor kalla har för mig alltid varit:

Choke

3 drag med rullen, för att duscha lite med accpump (om man har en fugge med sådan).

Leta kompläge, veva till hela vägen ordentligt, inte torrkicka moppe-style.

*ge fan i gasrullen när du kickar*

Husor, speciellt äldre sådana (pre-03) är ju inte kända för att vara samarbetsvilliga dock, sura elsystem och en dellorto som han där uppe har glömt... :hihi
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
På husan är det bara kicka tills den startar.. räkna med att den kan sparka bakut om du har otur.. så ha rejäla skodon på dig. Men i övrigt är det bara ha kicken högt upp, ta i med hela kroppen å dra till.. brukar starta efter ett par kick :)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Det viktigaste är att verkligen trycka/snärta till ordentligt hela vägen. Mesar man kan man få hålla på länge..
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Sant som loy säger.. du får inte tveka.. måste klippa till med hela din vikt och all din kraft :)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
En liten instruktionsvideo: