bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Min erfarenhet är också att slag är mer effektiva än att trycka och dra i de flesta situationer då man ska ha loss grejer som sitter fast. "Segar" man så mina erfarenheter i alla fall att det är det större risk att nåt går sönder än ett med ett hyfsat kraftigt slag, tror inte att det spelar nån större roll om det är en kolv eller en bult.
Hur många har inte dragit av bultar som suttit fast som säkert hade släppt med ett väl riktat slag på en ringnyckel.
Förövrigt håller jag med om riskerna vid användning av tryckluft, går det galet så kan det bli ganska stora skador även om trycket inte ät våldsamt högt. Tror att många inte tänker på vilken kraft den komprimerade luften har.
Hur många har inte dragit av bultar som suttit fast som säkert hade släppt med ett väl riktat slag på en ringnyckel.
Förövrigt håller jag med om riskerna vid användning av tryckluft, går det galet så kan det bli ganska stora skador även om trycket inte ät våldsamt högt. Tror att många inte tänker på vilken kraft den komprimerade luften har.
Last edited: