Läsa andras msn-konversationer?

Mja men nu har jag ju bara skrivit vad jag tycker, du behöver faktiskt inte tycka likadant:näsblod

Detsamma. :)

Jag kanske lät lite kritisk mot ditt inlägg men egenligen ville jag bara framföra min egen åsikt, och då citerade jag dig eftersom våra åsikter går isär.

Citat: Läsa andras msn-konversationer?
Som rubriken lyder… Har en liten diskussion och vad säger ni?
Är det ok att gå in i din partners msn-logg och läsa konversationerna?[/I]

??? Verkligen inte.
Personen i fråga som känner ett sådant starkt behov att kontrollera sin partners konversationer med andra människor har i så fall ett allvarligt kontrollbehov.
Om man ska kunna läsa nån annans msn konversation måste man dessutom ha deras inloggningskod, så vilken normal människa tar sig besväret att logga in på någon annans konto och dessutom snoka igenom vad denne tidigare har skrivit.
Usch! Skäms på dej om det är du! Eller om det är tvärtom du som råkat ut för det av din partner så tycker jag du ska konfontera denne och be honom att sluta bete sig som en snokande råtta.
Spelar ingen roll vilken billig ursäkt personen ger dej, man går över en klar och tydlig integritetsgräns!

Jag skulle bli väldigt sårad och känna mej illa till mods om jag råkade ut för en sådan överkontrollerande person i mitt förhållande.

Edit: Byt kod till messenger..

Last edited:
Jag skulle då inte tycka om om någon läste mina msn-konversationer, sms, e-mail eller brev. Inte för att jag har nåt att dölja, men nog fan har man väl rätt till ett privatliv??:va

Så nej, det är inte ok.

Är det bara jag som tror att det är TS som är den som har snokat :va Eftersom hon inte har återkommit efter sitt första inlägg, hon blev väl upplyst om att hon gjorde fel...

Verkar nog så. Tyvärr..

TS?
Jag skrev bara att det hade diskuterats, inte att jag eller någon annan har gjort något :mattias
Det var er åsikt som jag ville ha och den får jag ju!

Jag tycker att det är fel fel fel, inte alls ok! Jag förstår om man är nyfiken och har förståelse för om någon tillslut inte kan hålla sig, kollar och sedan skäms ordentligt!! Däremot har jag svårt att förstå att folk tycker att det är ok att kolla utan att den andre vet om det. Samma med mail, sms, PM osv. Det handlar inte om att saker är hemliga utan om att det är privat, inte bara för mig utan även den jag konverserar med.

dunderhonung skrev:
Om man ska kunna läsa nån annans msn konversation måste man dessutom ha deras inloggningskod

Nej.
Loggfilerna sparas som standard under "Mina dokument" där de är fullt läsbara textfiler. Du behöver inte ens ha MSN installerat för att kunna läsa dessa.

Klassiskt Microsoft-tänk. Lämna allting helt öppet för andras beskådan.

TS = Tråd Skaparen

TS?
Jag skrev bara att det hade diskuterats, inte att jag eller någon annan har gjort något :mattias

Jag tycker att det är fel fel fel, inte alls ok! Jag förstår om man är nyfiken och har förståelse för om någon tillslut inte kan hålla sig, kollar och sedan skäms ordentligt!! Däremot har jag svårt att förstå att folk tycker att det är ok att kolla utan att den andre vet om det. Samma med mail, sms, PM osv. Det handlar inte om att saker är hemliga utan om att det är privat, inte bara för mig utan även den jag konverserar med.

Appsolut inte rätt.

Jag snackar så mycket skit om allt o alla till alla andra så kom det ut skulle jag få stryk. :)

TS?

Ahh, där ser man. Då ber jag om ursäkt, alla kvinnor är kanske inte svartsjuka galningar :hihi

Inte ok. En annan idiotgrejj:

När min första tjej och jag pratade på telefon kunde hon säga att det var ett annat inkommande samtal på G och att jag skulle hänga kvar i telefon. Det blev helt tyst och det kändes som att jag var helt bortkopplad. Men grejjen var det att det aldrig var något annat samtal, utan hon satt och tjuvlyssnade på det vi snackade om i min ände. Jag och mina homies.

När jag fick reda på det efter typ 10e gången så fick hon dra åt helvete. :mad:

Är det fler än jag som vidtar "Off the grid wannabe"-åtgärder gällande säkerhet och hemlighet?

Jag är precis likadan. * är kryptat. :hihi

Last edited:
Jag har dessvärre en sambo som i början av vår relation gick igenom min dator och loggade in på min msn... Nu håller vi på att separera oxå... Efter ett år...:tummenupp

Har man bara rent mjöl i påsen så är det väl inga problem att bli avlyssnad/avläst. Det är en otrygg värld vi lever i, och lite övervakning har aldrig skadat någon.

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick