Läsa MCV tidningen

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
1970 är lika långt från idag som 1916 till 1970
Och nu är det till och med längre tid emellan 1970 och i år än 1916 till just 1970. Så bara för att hålla koll på åren kanske ett ökat intresse för dåtiden vore en grej för dig. Tidningen MC Veteranen kan i så fall vara till hjälp och det var nästan så vi ramlade in på nittiotalet nästa nummer men hamnade inte riktigt där ännu.

Fick förövrigt en fråga via Sporthoj om luftkyld Yamaha från sjuttiotalet och har idag slutfört en artikel om en sån. Fast det som frågades efter var inte en FS1 utan RD350 men i alla fall. Snygg moppe, javisst.

Bifogat

• DSC_0197.JPG
    DSC_0197.JPG
    5.1 MB · Visningar: 35
  • DSC_0210.JPG
    DSC_0210.JPG
    1.5 MB · Visningar: 35

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Enda mc tidningen jag läst, MCM sen -89 testar numera halvljuset på nya äventyrshojar istället. Så det är väl mc veteranerna som gäller framöver kanske. Life goes on eller nåt

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Och nu är det till och med längre tid emellan 1970 och i år än 1916 till just 1970. Så bara för att hålla koll på åren kanske ett ökat intresse för dåtiden vore en grej för dig. Tidningen MC Veteranen kan i så fall vara till hjälp och det var nästan så vi ramlade in på nittiotalet nästa nummer men hamnade inte riktigt där ännu.

Fick förövrigt en fråga via Sporthoj om luftkyld Yamaha från sjuttiotalet och har idag slutfört en artikel om en sån. Fast det som frågades efter var inte en FS1 utan RD350 men i alla fall. Snygg moppe, javisst.
Jävlar, en DX, eller "Disco" som den hette, med skivbroms fram!!!! :hjarta

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Enda mc tidningen jag läst, MCM sen -89 testar numera halvljuset på nya äventyrshojar istället. Så det är väl mc veteranerna som gäller framöver kanske. Life goes on eller nåt
MCM är en blaska som vi minns med värme.
Vi har även knåpat ihop en artikel om lite mer MCMig knarr till nr 1 2025.

Bifogat

• DSC_0120.JPG
    DSC_0120.JPG
    7.8 MB · Visningar: 19

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Hojmagasinet och MCM på den gamla goda tiden var riktigt bra.

Hojmagasinet hade omröstning om vilken gänga som var sexigast, någon Withworth-gänga vann har jag för mig...

Deras öltest var episkt, och när dom ställde någon stackars pryo i dushen en hel dag för att testa regnställ....

Reseberättelsen om när dom satte sidvagn på en chopper och åkte till Kiruna? på hojfest i december...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Hojmagasinet hade omröstning om vilken gänga som var sexigast, någon Withworth-gänga vann har jag för mig...

Deras öltest var episkt, och när dom ställde någon stackars pryo i dushen en hel dag för att testa regnställ....

Reseberättelsen om när dom satte sidvagn på en chopper och åkte till Kiruna? på hojfest i december...
Den var läsvärd i 20 år efter det också👍🏻

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007

Resan med sidvagn på choppern gick till Järpen i Jämtland.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang

- De hade i ett nummer recept på hemmakokt vin som blev skitstarkt.
Nästan samtliga ingredienser förutom jästen inhandlades på hälsokostaffär.
(minns bl.a. nyponskal)
Det räckte det med två pavor för att inta horisontellt läge.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
- De hade i ett nummer recept på hemmakokt vin som blev skitstarkt.
Nästan samtliga ingredienser förutom jästen inhandlades på hälsokostaffär.
(minns bl.a. nyponskal)
Det räckte det med två pavor för att inta horisontellt läge.

Kvalitets-journalistik helt enkelt!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...