Och nu är det till och med längre tid emellan 1970 och i år än 1916 till just 1970. Så bara för att hålla koll på åren kanske ett ökat intresse för dåtiden vore en grej för dig. Tidningen MC Veteranen kan i så fall vara till hjälp och det var nästan så vi ramlade in på nittiotalet nästa nummer men hamnade inte riktigt där ännu.1970 är lika långt från idag som 1916 till 1970
Jävlar, en DX, eller "Disco" som den hette, med skivbroms fram!!!!Och nu är det till och med längre tid emellan 1970 och i år än 1916 till just 1970. Så bara för att hålla koll på åren kanske ett ökat intresse för dåtiden vore en grej för dig. Tidningen MC Veteranen kan i så fall vara till hjälp och det var nästan så vi ramlade in på nittiotalet nästa nummer men hamnade inte riktigt där ännu.
Fick förövrigt en fråga via Sporthoj om luftkyld Yamaha från sjuttiotalet och har idag slutfört en artikel om en sån. Fast det som frågades efter var inte en FS1 utan RD350 men i alla fall. Snygg moppe, javisst.
Å ett rejält bromsok!Jävlar, en DX, eller "Disco" som den hette, med skivbroms fram!!!!
MCM är en blaska som vi minns med värme.Enda mc tidningen jag läst, MCM sen -89 testar numera halvljuset på nya äventyrshojar istället. Så det är väl mc veteranerna som gäller framöver kanske. Life goes on eller nåt
Enda mc tidningen jag läst, MCM sen -89 testar numera halvljuset på nya äventyrshojar istället. Så det är väl mc veteranerna som gäller framöver kanske. Life goes on eller nåt
Den var läsvärd i 20 år efter det ocksåHojmagasinet och MCM på den gamla goda tiden var riktigt bra.
Hojmagasinet hade omröstning om vilken gänga som var sexigast, någon Withworth-gänga vann har jag för mig...
Deras öltest var episkt, och när dom ställde någon stackars pryo i dushen en hel dag för att testa regnställ....
Reseberättelsen om när dom satte sidvagn på en chopper och åkte till Kiruna? på hojfest i december...
Resan med sidvagn på choppern gick till Järpen i Jämtland.Hojmagasinet och MCM på den gamla goda tiden var riktigt bra.
Hojmagasinet hade omröstning om vilken gänga som var sexigast, någon Withworth-gänga vann har jag för mig...
Deras öltest var episkt, och när dom ställde någon stackars pryo i dushen en hel dag för att testa regnställ....
Reseberättelsen om när dom satte sidvagn på en chopper och åkte till Kiruna? på hojfest i december...
- De hade i ett nummer recept på hemmakokt vin som blev skitstarkt.Hojmagasinet och MCM på den gamla goda tiden var riktigt bra.
- De hade i ett nummer recept på hemmakokt vin som blev skitstarkt.
Nästan samtliga ingredienser förutom jästen inhandlades på hälsokostaffär.
(minns bl.a. nyponskal)
Det räckte det med två pavor för att inta horisontellt läge.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |