Läser du på Lunds Tekniska Högskola?

Javulen

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Lund
Hoj
Speed triple
Rikard Thunderace skrev:
Jag har min påställd året runt, så är vädret ok så tar jag gärna en tur. Var ute senast igår och körde ett par timmar inne i Malmö.

Mycket prat lite hockey, köra inne i Malmö kan du lika gärna göra på velocopeden ;)

/C (e99cwi)
 

lotuz

Snart återfallare
Gick med
4 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Hus..
RacerX skrev:
...
Läser nu:
1. RacerX (B)
2. Rikard Thunderace
3. lotuz (EC2..)
4. Chris Ash (V)
5. Barre
6. Henrik Nordgren (M) (fast han vet nog inte om det själv än...)

7. HiXz (E)

Wannabe's
1. rookie
2. Maverick_ou812
3. Nexor
4. pjohan
5.
...

En liten korrigering vad det gäller institution.. (Maskinverkstaden är lyckligtvis öppen för fler än maskinare..)

Nu är iaf besten påställd.. någon som är på om det blir uppehåll i helgen?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
RacerX skrev:
För att styra upp det, tänkte jag göra en lista där de som är intresserade kan skriva upp sig: (kopiera och lägg till...) :tummenupp

Läser nu:
1. RacerX (B)
2. Rikard Thunderace
3. lotuz (M)
4. Chris Ash (V)
5. Barre
6. Henrik Nordgren (M) (fast han vet nog inte om det själv än...)
7.

Wannabe's
1. rookie
2. Maverick_ou812
3. Nexor
4. pjohan
5.

Sen är det en del till på forumet som jag "pratat med" el bara sett i deras signaturer att de läser här... Skriv upp er! Inget är bindande på något vis, vill bara dra ihop ett gäng folk som vill köra mc! :banana
Vafan...! Är jag bara wannabe?!
Jag måste vara för gammal för det (35 år) och så håller jag föreläsningar på Malmö Högskola 2 ggr / år i logistik. Snälla uppgradea mig åtminståne till "Prospect" (låt dom andra vara kvar som wannabes) :hihi

Jag har abstinens!!!
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Okejdå! :cool:
Ni kan väl få uppgradera er status i klubben... Men nu måste ni faktiskt skjuta minst en från Chalmers med pansarskott... :pangihuve :tomten

Läser nu:
1. RacerX (B)
2. Rikard Thunderace (E)
3. lotuz (EC2)
4. Chris Ash (V)
5. Barre
6. Henrik Nordgren (M) (fast han vet nog inte om det själv än...)
7. HiXz (E)
8. Javulen (E) eller?
9.


Hang-a-round's
1. rookie
2. Maverick_ou812
3. Nexor
4. pjohan
5.

Kopiera och fyll på!
 
Last edited:

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
HiXz skrev:
Enligt den här listan så borde vi leda på elektro... märkligt, brukar inte se så många sporthojar där... iofs kanske det inte är så många som tar hojen till skolan. Det går snabbare att cykla, men det är ju å andra sidan både tråkigt och jobbigt...

Kul att du oxå vill vara med! Men det brukar väl stå en DukeII, en R1:a och en gammal Yamaha utanför elektro om jag inte helt har halucinerat, så du är nog inte ensam... :va Men det är nog många som går och gömmer sig... T.ex. har jag aldrig sett din GSXR :7peta
Men vi får bättra på det framåt våren!! :squid
 

Javulen

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Lund
Hoj
Speed triple
RacerX skrev:
Läser nu:
1. RacerX (B)
2. Rikard Thunderace
3. lotuz (EC2)
4. Chris Ash (V)
5. Barre
6. Henrik Nordgren (M) (fast han vet nog inte om det själv än...)
7. HiXz (E)
8. Javulen (E) eller?
9.

sant, kurskamrat med Rickard Thunderace (läser inte just nu jobbar på instutitionen för förbräningsmotor teknik , så gör även Henrik Nordgren) men håller till på skolan...
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
RacerX skrev:
På LTH finns det en "mc-klubb" som heter Pålsjö Ändrar
Hehe, där har jag varit suppleant! 2000-2001 ungefär... Något för intresseklubben kanske? Jaja... :)
 

HiXz

It wasn't me...
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 600 -02
RacerX skrev:
Kul att du oxå vill vara med! Men det brukar väl stå en DukeII, en R1:a och en gammal Yamaha utanför elektro om jag inte helt har halucinerat, så du är nog inte ensam... :va Men det är nog många som går och gömmer sig... T.ex. har jag aldrig sett din GSXR :7peta
Men vi får bättra på det framåt våren!! :squid

om vi tänker på samma yamaha så räknar jag inte den som sporthoj, dukeII:an har jag nog inte sett det senaste året och nån R1:a har jag då aldrig sett... men man är ju inte i skolan mer än nödvändigt så jag har säkert missat dem... hoppas jag får se fler hojar till våren istället, kan ju inte bli för många...

En helt annan frågra, brukade inte den här :banana röra på sig?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
rookie skrev:
Då kanske du var med när de stygga helvetes änglarna påpekade att ni nog inte borde heta Pålsjö ÄNGLAR längre...hehehe :D

Tror det var tidigare.

Annat "kul" var när HA hyrde (teknolog)-kårhuset under falskt namn samtidigt som västbeklädda påsjöänglar skulle ha fest på punchverandan ...

/e93jp, examen 98, efter det väntade livets hårda skola.

edit: Men vad fan, inte HD utan HA såklart!
 
Last edited:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
pjohan skrev:
Tror det var tidigare.

Annat "kul" var när HD hyrde (teknolog)-kårhuset under falskt namn samtidigt som västbeklädda påsjöänglar skulle ha fest på punchverandan ...

/e93jp, examen 98, efter det väntade livets hårda skola.

Hehe har hört om det oxå....hojjar som burnade inne i kårhuset? :tummenupp
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
rookie skrev:
Hehe har hört om det oxå....hojjar som burnade inne i kårhuset? :tummenupp

Jag har hört om en hoj som burnat i kårhuset (eller snarare på punchverandan)... men det var inte HA-relaterat utan bara häftiga hållhakar på en viss pedell. Ingen aning om vad det var för hoj dom trixade med, kände en del i Pålsjö Änglar men hade inget hojkort då.

Dock gick brandlarmet (röken sögs väl in på fel ställe) och rapporten från vaktbolaget lär ha refererat till "en man endast iklädd en öl".

edit: s/HD/HA/
 
Last edited:

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
pjohan skrev:
Tror det var tidigare.

Annat "kul" var när HA hyrde (teknolog)-kårhuset under falskt namn samtidigt som västbeklädda påsjöänglar skulle ha fest på punchverandan ...

jag har för mig att episoden då de ändrade namn från Änglar till Ändrar hängde ihop med HA insidenten på kårhuset... :va :hihi

Det där med burnouten på verandan är ju oxå en riktig klassiker!

Men det känns som de här historierna har några år på nacken, så det kanske är dags för nya fester som spårar ur :tuttar ...med hojarna inblandade på något vis... :va :arsele Kan alltid vara bra att träna "bench-racing" i bastun inför säsongen! :fyllisar
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
RacerX skrev:
jag har för mig att episoden då de ändrade namn från Änglar till Ändrar hängde ihop med HA insidenten på kårhuset... :va :hihi

Nä, den episoden torde vara från 96-97 någon gång (jag minns vem som var pedell) och den första som dök upp ringde snabbt runt för att inte fler skulle göra samma misstag. Namnbytet är väl 2000-tal? Lite lång tid för att det ska vara relaterat, HA har säkert uppmärksammat något reportage i sydsvenskan eller nått.

RacerX skrev:
Men det känns som de här historierna har några år på nacken, så det kanske är dags för nya fester som spårar ur :tuttar ...med hojarna inblandade på något vis... :va :arsele Kan alltid vara bra att träna "bench-racing" i bastun inför säsongen! :fyllisar
Hehe, blir vi bara insläppta till bastun så är jag på! :)

edit: s/HD/HA/
 
Last edited:

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
..jag har kort... men vete fan om jag vågar släppa in dig! :rofl
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
rookie skrev:
Då kanske du var med när de stygga helvetes änglarna påpekade att ni nog inte borde heta Pålsjö ÄNGLAR längre...hehehe :D
Hehe, nä, de ändrade namn tidigare! Jag blev suppleant några månader efter att jag började i klubben (hösten 2000) och namnändringen ägde rum något/några år tidigare enligt resten av folket i styrelsen. Burnouter har jag nog hört talas om :hihi
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
CorbenDallas skrev:
Det är lite skillnad i slitage på en rejsig Kawa o en touringhonda... :tungan

Just mitt haveri hade inte heller särskilt mycket att göra med att det var en Kawa. En 3-4 kilo tung kedja som lossnar vid fullgas ca 8-10k rpm på tvåans växel slår nog (om den flyger framåt vill säga) även sönder en Hynda. Sagt det förut men säger det igen; det blir nitad kedja för mig i fortsättningen.

Nåja, har nu fått tummen ur och börjat sätta ihop det sista (kan ju inte köra 400an resten av mitt liv :kocko ) så förhoppningsvis är den igång igen nästa helg, bara jag har lyckats få ihop prylarna rätt :confused:.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
CorbenDallas skrev:
Det är lite skillnad i slitage på en rejsig Kawa o en touringhonda... :tungan
Ahhhhh.... Det räcker med touringhynda till att börja med för mig. Det säkra före det osäkra vet du! :tummenupp Fast nu skall cutsen på, då går den väl fortare?

Btw: Såg GSXR1100R filmen från SRW, tydligen samma inställning från din sida där, trots att du satt på en Kwak.... KorvenSallad..... :tungan
Laddas hem från Ketogan.com :lol
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
pjohan, kryp till korset nu... läste ditt inlägg i tråden om vad man tänkte på när man skaffade hoj. Du ville ju ha en VFR eller hur? Nåt om "drömhojen" tror jag det stod! :D

Skruva ihop Kwaken nu så åker vi när jag kommer hem från Sälen! Du har två veckor på dig!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top