läskigt

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Vet att många sådana trådar har kommit upp innan, men jag måste få skriva det iaf.
Idag när jag satt i bilkön så ser jag en kille komma på hoj i vänsterfilen bakom mig,(jag själv kör i högerfilen) ser att bilarna framför bromsar till och killen gör plötsligt en stoppie, precis bredvid mig. Blir själv så himla skraj för jag trodde att han vurpa eller nåt, så därför höll jag nästan på att köra på bilen framför.
Fattar inte killen att han utsätter andra för fara?! Tänk om han hade kört på bilen framför o skadat sig själv eller att nån hade kört på han bakifrån i kön?
Eller att en seriekrock hade ägt rum? Det var ju stopp i trafiken för att det hade hänt en trafikolycka....

Sen så ser jag en annan motorcyklist kör om en bil i en rondell och kör alltså över mitten på rondellen, varför kan han inte bara ha tålamod som alla andra i trafiken? Det är inte konstigt att många MC-olyckor äger rum, dem idioterna sksdar sig själva, visst det får dem gärna göra om dem vill det, men att dem utsätter andra för fara, det irriterar mig....

P.s, ingen av killarna hade ordentliga skyddskläder på sig...sen så var det inga rikriga sporthojar heller, men Motorcyklister iaf.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har upptäckt att gamla CB500 som är sotiga, skitiga (aldrig tvättade) och körs av bilmekaniker/verkstadsanställda i blåkläder vara de som uppför sig mest farligt och ser ut att inte veta alls vad de sysslar med. Sen har de oftast trätofflor eller "industriskor". Dessa har jag sett här i stan i sommar o de kör som en påse nötter.

så, nu fick jag det sagt :)
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Swedie skrev:
Jag har upptäckt att gamla CB500 som är sotiga, skitiga (aldrig tvättade) och körs av bilmekaniker/verkstadsanställda i blåkläder vara de som uppför sig mest farligt och ser ut att inte veta alls vad de sysslar med. Sen har de oftast trätofflor eller "industriskor". Dessa har jag sett här i stan i sommar o de kör som en påse nötter.

så, nu fick jag det sagt :)


Precis, kunde inte säga det bättre själv. Det är dem som ger bra MC-förare dåligt rykte. :kocko
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
UrbanTiger skrev:
Det är bara Göteborgare som beter sig så där i trafiken. Skulle hem en fredageftermiddag från Göteborg. Hade varit på Torslanda och när jag rullade upp i kön ner i Tingstadstunneln så sitter det ett fruntimmer i bilen framför och plockar ögunbrynen samtidigt som kön rullar stötvis frammåt :kocko :tuttar

Törs inte påstå att alla Göteborgare är likadana för då får jag stryka nästa gång jag närmar mig stan :gnissla

Var nog bra att du la till sista meningen där :machinegu :D
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
UrbanTiger skrev:
Det är bara Göteborgare som beter sig så där i trafiken. Skulle hem en fredageftermiddag från Göteborg. Hade varit på Torslanda och när jag rullade upp i kön ner i Tingstadstunneln så sitter det ett fruntimmer i bilen framför och plockar ögunbrynen samtidigt som kön rullar stötvis frammåt :kocko :tuttar

Törs inte påstå att alla Göteborgare är likadana för då får jag stryka nästa gång jag närmar mig stan :gnissla
Fyy UrbanTiger! Jag är en vettig person!
Men jag kan dock tänka mig att vissa skakat på huvudet när jag dundrat förbi ibland.. ;-) Men det gäller att välja sina tillfällen!
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Swedie skrev:
Dessa har jag sett här i stan i sommar o de kör som en påse nötter.

"Dessa har jag sett i byn" menar du väll? Du bor på landet o på landet gör man så, på landet landet gifter man sig också ofta med någon inom familjen.
 

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
snowwhite skrev:
Vet att många sådana trådar har kommit upp innan, men jag måste få skriva det iaf.
Idag när jag satt i bilkön så ser jag en kille komma på hoj i vänsterfilen bakom mig,(jag själv kör i högerfilen) ser att bilarna framför bromsar till och killen gör plötsligt en stoppie, precis bredvid mig. Blir själv så himla skraj för jag trodde att han vurpa eller nåt, så därför höll jag nästan på att köra på bilen framför.
Fattar inte killen att han utsätter andra för fara?! Tänk om han hade kört på bilen framför o skadat sig själv eller att nån hade kört på han bakifrån i kön?
Eller att en seriekrock hade ägt rum? Det var ju stopp i trafiken för att det hade hänt en trafikolycka....

Så lättskrämd får man inte vara :tungan
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Robban W skrev:
"Dessa har jag sett i byn" menar du väll? Du bor på landet o på landet gör man så, på landet landet gifter man sig också ofta med någon inom familjen.
:( men men.. jag.. äh. tar en öl istället (Alicia.. jag har extra för dig. PM? ;))
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
snowwhite skrev:
Idag när jag satt i bilkön så ser jag en kille komma på hoj i vänsterfilen bakom mig,
(jag själv kör i högerfilen) ser att bilarna framför bromsar till och killen gör plötsligt en stoppie, precis bredvid mig.

Blir själv så himla skraj för jag trodde att han vurpa eller nåt, så därför höll jag nästan på att köra på bilen framför.

Fattar inte killen att han utsätter andra för fara?! Tänk om han hade kört på bilen framför o skadat sig själv eller att nån hade kört på han bakifrån i kön?
Eller att en seriekrock hade ägt rum? Det var ju stopp i trafiken för att det hade hänt en trafikolycka....

Vänta nu. Nu tar vi det långsamt. :va

1; Det är bilkö.
2; Trafiken stannar upp.
3; I körfältet bredvid ditt, till höger, gör en motorcykel en stoppie.
4; Av rädsla för vad som hände håller du håller på att köra in i bilen framför.

Vad är problemet ?

Nu kan det ju vara så att det som verkligen hände inte riktigt framgår i den text du skrivit, men i övrigt så ska man nog vara beredd på att motorcyklar som färdas i trafiken bredvid, framför och bakom en själv kan åstadkomma båda stoppiesar o stegringar. Detta är nog numera, om än lite exotiskt, ett återkommande fenomen i vår trafikmiljö.

Utifrån den bild jag får av det som hände så hade jag vevat ned rutan och gjort tummenupp.
 
Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
snowwhite skrev:
Vet att många sådana trådar har kommit upp innan, men jag måste få skriva det iaf.
Idag när jag satt i bilkön så ser jag en kille komma på hoj i vänsterfilen bakom mig,(jag själv kör i högerfilen) ser att bilarna framför bromsar till och killen gör plötsligt en stoppie, precis bredvid mig. Blir själv så himla skraj för jag trodde att han vurpa eller nåt, så därför höll jag nästan på att köra på bilen framför.
Fattar inte killen att han utsätter andra för fara?! Tänk om han hade kört på bilen framför o skadat sig själv eller att nån hade kört på han bakifrån i kön?
Eller att en seriekrock hade ägt rum? Det var ju stopp i trafiken för att det hade hänt en trafikolycka....

Sen så ser jag en annan motorcyklist kör om en bil i en rondell och kör alltså över mitten på rondellen, varför kan han inte bara ha tålamod som alla andra i trafiken? Det är inte konstigt att många MC-olyckor äger rum, dem idioterna sksdar sig själva, visst det får dem gärna göra om dem vill det, men att dem utsätter andra för fara, det irriterar mig....

P.s, ingen av killarna hade ordentliga skyddskläder på sig...sen så var det inga rikriga sporthojar heller, men Motorcyklister iaf.
Låter som du lider av lite klassisk tjej-panik-i-trafiken-sjuka.
Alla vet ju hur kvinnor i bilar reagerar när något oväntat händer.
1. Skrik
2. Håll för ögonen
3. Full gas

Och allt detta samtidig.
:rolleyes:
 

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
kaZmur skrev:
Låter som du lider av lite klassisk tjej-panik-i-trafiken-sjuka.
Alla vet ju hur kvinnor i bilar reagerar när något oväntat händer.
1. Skrik
2. Håll för ögonen
3. Full gas

Och allt detta samtidig.
:rolleyes:



Hahaha kaZmur så sant så sant :D
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
snowwhite skrev:
Sen så ser jag en annan motorcyklist kör om en bil i en rondell och kör alltså över mitten på rondellen, varför kan han inte bara ha tålamod som alla andra i trafiken? Det är inte konstigt att många MC-olyckor äger rum, dem idioterna skadar sig själva, visst det får dem gärna göra om dem vill det, men att dem utsätter andra för fara, det irriterar mig....

HA HA, kungligt....... :hihi
 

HanneZ

Guest
Finns många tips o tricks som gör att man kommer fram lite snabbare i stan med hoj. De flesta är väl inte direkt farliga för andra, speciellt inte om man kör i typ 20 utan det är snarare så att det sticker i ögonen på de stackars bilisterna som snällt får sitta o vänta.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Är det så farligt om någon gör en stoppie när det inte ligger bilar direkt bakom (för det verkade det ju inte göra)?
Dessutom om man gör en stoppie så gör man väl oftast stoppien så att man har lite avstånd till framförvarande bil och stannar, inte kör in i bilen framför? Skulle man mot förmodan låsa framhjulet glider man max en meter innan man släpper och får stopp på hojen.

Låter som du blir rädd för lite lite...
 
Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Visst man kan ju, som vissa också gör, göra sig lustig över situationen och tummen upp för dylika händelser. Jag skulle nog själv inte bry mig så mycket om någon dels körde tvärs över rondellen eller en stoppies bredvid mig, men jag har kört hoj i några år och känner mig ganska komfortabel i situationen som sådan och anser mig ha hyffsad koll på läget.

Nu gäller detta dock inte alla och just därför anser jag att dessa båda individer, så som Snowwhite presenterar det, har betett sig år h... fel. För hur häftigt man än anser det eller hur väl dessa båda individer anser sig ha koll på läget så kan ingen ta ifrån trådskaparen att hon blev skrämd pga. att några individer bröt mot lagen! That´s a fact!

// Niklas
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top