efter tjuttioälva trådar om skurna RS 125or på mindre än 2 veckor i upprepade perioder så har jag bildat mig min uppfattning. thats itKalleNorton skrev:Öööh..
Hur vet du det? Tror du inte tex en LV-reggad cross borde skära oftare?
efter tjuttioälva trådar om skurna RS 125or på mindre än 2 veckor i upprepade perioder så har jag bildat mig min uppfattning. thats itKalleNorton skrev:Öööh..
Hur vet du det? Tror du inte tex en LV-reggad cross borde skära oftare?
philsson skrev:motarden har mer effekt och lägre vikt. Handlar bara om luftmotståndet vilket inte är så stort i hastigheter under 200. Inte på det viset i af
philsson skrev:efter tjuttioälva trådar om skurna RS 125or på mindre än 2 veckor i upprepade perioder så har jag bildat mig min uppfattning. thats it
Det gör marginaler. Wannabeeee you know..spectre skrev:Då kanske man kan fråga sig varför gp 125orna har kåpor.. Extra vikt osv..
sssshhhhh.... *tyst..spectre skrev:Hur många lv-reggade endurohojar (125cc) ägare finns det här på forumet?
spectre skrev:Hur många lv-reggade endurohojar (125cc) ägare finns det här på forumet?
philsson skrev:motarden har mer effekt och lägre vikt. Handlar bara om luftmotståndet vilket inte är så stort i hastigheter under 200. Inte på det viset i af
Replica skrev:Vad är nypriset på ktm:en och gasgasen ? Jag blir nog en ägare av en ktm.. Men de beror lite på är bra sugen på en gasgas också:S Någon som har en film så man kan få hörta ljudet av en ktm ?
Vad är nypriset på ktm:en och gasgas:en ? Jag blir nog en ägare av en ktm.. Men de beror lite på är bra sugen på en gasgas också:S Någon som har en film så man kan få hörta ljudet av en ktm ?
Svanen skrev:Du skojja med mig?
Om jag låg över tanken så gick (med 125cc, nu spelar det ingen roll) den MYCKET bättre!
Jag funderade varför en RS gick så mycket fortare för min toppade inte mer än 120-130km/h, framåtlutad snuddade jag nästan i 140km/h övervarvandes
Och ja, jag vet att RSen är helt annorlunda drevad.
Tänk då med aerodynamiska kåpor, då blir motståndet ändå mycket mindre än min fyrkantiga framdel..
Rättelse: original ÄR ostrypt.Svanen skrev:Alltså.. Jag lovar dig härmed att du inte kommer bli besviken på någon av hojarnas ljud.
Självklart låter dom som symaskiner original men ostrypta blir det andra kanelbullar.
Liten rättelse (med risk för att va en besserwisser): Luftmotståndet har betydelse i alla farter men blir än mer betydelsefullt desto snabbare det går.whitesnake skrev:Luftmotståndet börjar få betydelse vid farter över 50 Km/h, inte 200 som någon sa innan
jag syftade på att skilnaderna blir mer marginella. Inte som i 300 där ett par miniblinkers gör stor skillnad precis.whitesnake skrev:Luftmotståndet börjar få betydelse vid farter över 50 Km/h, inte 200 som någon sa innan
THE_HOJ_NOOB skrev:Som ett exempel: varför kan du inte cykla i 40km/h under nån längre sträcka?
Replica skrev:Ingen som vet vad som kostar nya?
Okej, Men jag skulle fortfarande vilja ha en film Har en på gasgas. Vill ha en på ktm också : )
-Rosen- skrev:om du tittar på lelles priser så är de lite konstiga, det står att de tar 63k för alla exc 2-t modeller, men om du kollar på claessons så tar de bara 53k. dessa priser är självklart utan sm-kit så där får du lägga till närmre 20k . sedan så vill du byta ut i alla fall frambormsen då orginal är mindre än på en moppe, om du ska ha det bästa där så går det på 6k.
för att svara på din andra fråga, ktm:ens motor är bättre än gasgasens för att den håller högre kvalitet, och att den har bottendrag som en (nästan) fyrtaktare.
det är mycket pengar att lägga ut som första ägare då du inte får tillbaka så mycket vid försäljning, men om du har dessa pengar så självklart ska du ha den bästa 125:an
Replica skrev:Okej. Så både gasgas och ktm tappar mkt i värde i andrahand ?
Hur många hästkrafter kan man få ut i de båda motorerna om man kör ostrypt ?
Dom tar väl inte alls 53k på claessons ?KTM 125 EXC -06
Pris: 65.900 kr
okej, det var bara priser som jag hade för mig att det var, ktm:en tappar så mycket pågrund av att du aldrig får tillbaka så mycket av de 20k som du lägger ut på motard kittet, bara hojen tappar inte så mycket.Replica skrev:Okej. Så både gasgas och ktm tappar mkt i värde i andrahand ?
Hur många hästkrafter kan man få ut i de båda motorerna om man kör ostrypt ?
Dom tar väl inte alls 53k på claessons ?KTM 125 EXC -06
Pris: 65.900 kr
THE_HOJ_NOOB skrev:Liten rättelse (med risk för att va en besserwisser): Luftmotståndet har betydelse i alla farter men blir än mer betydelsefullt desto snabbare det går.
Som ett exempel: varför kan du inte cykla i 40km/h under nån längre sträcka?
-Rosen- skrev:okej, det var bara priser som jag hade för mig att det var, ktm:en tappar så mycket pågrund av att du aldrig får tillbaka så mycket av de 20k som du lägger ut på motard kittet, bara hojen tappar inte så mycket.
har du råd med en över huvud taget så ska du ha råd med ett par motardfäljar..Replica skrev:Skaffar jag en så blir de utan sm kitt. Vad hette affären där du köpte din ?
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |