Lätt MC Enduro/Cross/Supermotard

Replica

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
Harley-Davidson XL1200L -07
H3dlund skrev:
Rattlås är svårt att ha på en hoj. Däremot finns det något som heter styrlås :tungan

Doch kan det inte vara någon möjlighet att en f.d cross/enduro har det.

Hehe du visste va jag menade iaf ;) Hmm de är ju inte så bra för säkerheten...:(

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Ähh.. finns FETA kedjor och skivbromslås för det :tummenupp Kedja fast hojen i något som sitter "Fast".. Snor dem hojen då.. då jävlar :lol

Replica

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
H3dlund skrev:
Ähh.. finns FETA kedjor och skivbromslås för det :tummenupp Kedja fast hojen i något som sitter "Fast".. Snor dem hojen då.. då jävlar :lol

hehe jo:p men orka bära med sånna ? :p hehe;) Ähh de kan väl vara värt att bära med en sån om man har en gasgas/ktm :)

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Jo iosf.. men det finns ryggsäck :rolleyes: men ändå..

Replica

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
Om vi säger till nästa sommar.. Hur mkt kan man få en begagnadktm exc 125 05a för då ? Någon som vet skillnaden på 05:eek:rna och 06:eek:rna i ktm ?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
jag kan ju säga att ktm:en faktiskt har styrlås, men man kan bara låsa styret åt "fel" håll

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Har den? :confused: Din är väl en cross/enduro från början?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
japp, den har styrlås inbyggt i ramen på något sätt, lite jobbigt att använda det bara då man måste fibbla med nyckeln lite

Replica

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
-Rosen- skrev:
japp, den har styrlås inbyggt i ramen på något sätt, lite jobbigt att använda det bara då man måste fibbla med nyckeln lite

Någon som vet om gasgas har så också ? Jag tror faktiskt dock de blir en gasgas för mig. För att åka med enduro däck på asfalt är inte kul. Och jag ska ha min motorykel till för att åka på vägar och inte åka i skog. Men samtidigt finns det inte många fina begagnadade gasgas 125 sm..(?) :S

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
okej, även om du köper en gasgas så får du ju en av de bästa 125:eek:rna på marknaden (enduro/motard)

Replica

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
-Rosen- skrev:
okej, även om du köper en gasgas så får du ju en av de bästa 125:eek:rna på marknaden (enduro/motard)

Skulle gärna vilja ha en sm kittad ktm.. men de är ju sviiindyrt. Någon som vet någon bra sida där det finns många motorcyklar som är begagnade till salu ? Typ som blocket.. Men där finns de ju typ inga gasgas alls..

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
NSR_Martin skrev:
Så som den såg ut att gå låter 168 inte alls omöjligt...precis ut ur torpan va den klart snabbare i axxet än RS....

Vem sa att dom har "liknande" effekt...? RS motorn är väll utvecklad för landsväg... KTMens för ren prestanda...

Att se alla honda rs 125or komma wheelandes ut ur torpa va ju med en intressant syn ;)

rs:en är utvecklad för bana, sluta nu komma med massa påhitt, ta fram exakta fakta om dom o jämnför bara? :fatta!

Replica

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
gasgas 125 sm är ju egentligen utvecklad för bana. Så den mår ju inte bra av att köra länge och kångt på lika höga varv.. Men vad händer om man skule t.ex åka 100 km motorväg ? Går motorn sönder då eller ?

Solid snake

Guest
Replica skrev:
gasgas 125 sm är ju egentligen utvecklad för bana. Så den mår ju inte bra av att köra länge och kångt på lika höga varv.. Men vad händer om man skule t.ex åka 100 km motorväg ? Går motorn sönder då eller ?
Du svarade nyss på din fråga kanske.....

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
man kan ju alltid hoppas på att den versionen som säljs för gatbruk är modifierad så att det ska gå, plus att tio mil är ingenting. de flesta här på forumet verkar tro att en ktm eller gasgas ska servas som om det vore en cross, vad de inte tänker på att det inte sliter lika mycket om man bara kör på landsväg (plus lite bana/skog)

Solid snake

Guest
Replica skrev:
En motor som inte mår bra, hmm, hur länge håller den?
Inte speciellt länge skulle jag tro..................................................................

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende