Lou siffer
officiellt lammkött
-Rosen- skrev:visst håller din bättre, men jag tror inte att min skär så fort som framhjulet nuddar påfarten som vissa verkar tro.
Nej det är nog så att du vill ge upp innan den..
-Rosen- skrev:visst håller din bättre, men jag tror inte att min skär så fort som framhjulet nuddar påfarten som vissa verkar tro.
det är faktiskt inte så jobbigt som man kan tro att köra på motorväg med motard. visst det är grym fartvind men det är bara att luta sig framåt över styret (det enda som är tråkigt är att det blir svårt att kolla bakåt).prulle skrev:Nej det är nog så att du vill ge upp innan den..
-Rosen- skrev:det är faktiskt inte så jobbigt som man kan tro att köra på motorväg med motard. visst det är grym fartvind men det är bara att luta sig framåt över styret (det enda som är tråkigt är att det blir svårt att kolla bakåt).
NSR_Martin skrev:Får väll lägga in lite egna tankar om det här med hojval, jag som ändå har lite erfarenhet av gatreggad "cross"...
Jag skulle aldrig vilja ha enbart min husky/ktm/gasgas, dom är satans hetsiga, efter en mil har jag träsmak, efter två har man vibrerat sönder, efter tre så stannar man o avlider vid vägkanten, typ. Jäkligt rolig bushoj, finns nog inte många 125or som är så roliga o köra och som har så bra drag, askull o brumma runt i skogen o busrundor i stan, köra fett på bakhjulet rolleyes) osv, men. Hojåkning är mer än så.
En fin sommardag skulle inte jag tillbringa hela dan i stan o busa runt, då vill jag ge mig ut på lite längre turer o köra lite goa vägar med mina kompisar, det GÅR inte på en enduro, även om man skulle dreva om den väldigt mycket tror jag motorn fortfarande är välidgt hetsig o lessam o köra långt med. Med orginaldrevning är allt över 70 bara ren pina, hehe
Min NSR o min Husky kompletterar varann perfekt, NSR är asgo o köra fina vägar o lite längre sträckor, samt transportera sig med, och framförallt bankörning!
Huskyn är kanonkul o busa o (försöka)stunta med, köra i skogen osv osv... Lekhoj mao.
Hade jag haft en hoj, så hade det varit NSRen. Men, ni som vill ha offroad/motard, hade det varit jag så hade jag köpt en CRM/DT, finns det nån hoj som är mer mångsidig än dom? Allt jag skrev ovan kan dom, visst, dom kanske inte är riktigt lika bra på varje grej, men dom är så mångsidiga så det blir kul iaf, man har en hoj man kan busa med, köra i skogen o på grusvägar, men samtidigt köra längre sträckor, fina vägar, osv osv! Den "perfekta kompromissen"
Just my 2 cent...
EDIT: Måste bara tillägga:
Självklart beror det på vad man vill få ut av hojåkningen, dom som inte tycker det är nån menning o köra längre sträckor o mest vill busa i stan osv, då är ju landsvägsreggad enduro ett perfekt val, dom ÄR asroliga o köra
Och istället för o köpa en motard för 50k+ så hade ju jag heldre tagit en sporthoj o en ktm/gasgas/husky...
DEN pallar men inte du. Du får träsmak rätt snabbt.Replica skrev:Så underbart inlägg Du förklarade riktigt bra ! Jag ska ta och tänka över de lite faktiskt.. Men jag tror de blir en gasgas ändå. Men långa turer ? Vad är de för dig ? 10 mil ? Den pallar att åka 3-5 mil iaf ? Eller ? Men jag är en såndär som bara leker : P Tar korta turer då och då.
philsson skrev:DEN pallar men inte du. Du får träsmak rätt snabbt.
10 mil är ju ingenting men med motard kan de nog vara rätt jobbigt.
-Rosen- skrev:jag har kört ett par mil motorväg med min, inga problem alls
-Rosen- skrev:ingen kanske vet detta men trelleborg ligger i skåne, det gör att för mig så är 5-10 mil ganska långt.
Varför skulle det vara några somhällst problem?. Bättre kylning i högre farter. Heldre ute på landsvägen än att stå och börna i nåt *** dike.Replica skrev:Seriöst pallar den typ att åka på motorväg i 5 mil ? Eller bara vanlig väg typ 70-90km/h?
nä jag har inte kortet, men jag har väl övningskörtReplica skrev:Hehe var de inte du som inte hade A1-kort ?
philsson skrev:Varför skulle det vara några somhällst problem?. Bättre kylning i högre farter. Heldre ute på landsvägen än att stå och börna i nåt *** dike.
Seriöst de tål dom. Men de motorerna gillar att variera varvtal. Växla gärna lite och spar dig inte för att köra lite bakhjul de mår de bara bra av lite omväxling. De de inte gillar är att ligga på toppvarv hela tiden.. är ju så med alla hojar..
-Rosen- skrev:nä jag har inte kortet, men jag har väl övningskört
prulle skrev:4 Den är högre växlad en ggs dv för å ligga i 100 kmh måste du inte pressa lika mkt. det sparar både på dig och mcn..
-Rosen- skrev:ingen kanske vet detta men trelleborg ligger i skåne, det gör att för mig så är 5-10 mil ganska långt.
var i skåne bor du då?stoooffe skrev:Jag bor också i Skåne, men jag anser inte att 10 mil e en spec lång tur.
Eslövsfucko är han.-Rosen- skrev:var i skåne bor du då?
det förklarar ju saken han måste ju ta en tur vart han än skaSolid snake skrev:Eslövsfucko är han.
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |