Lätt mc/ föräldrarna

BigM

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
CBR600RR-05
Hej
Jag undrar hur ni 125 åkare gjorde för att övertyga föräldrarna om att ni skulle köpa lätt mc.

Vad tyckte dom om det?
Hur gjorde ni för att övertyga dom?

Tacksam för svar:)

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Frågade om jag fick, då sa dom nej först.. men efter att ha tjatat några veckor så accepterade dom det, och nu är dom mer engagerade än mig :p
håller på med en nsr streetfighter.. och min far är drivande som fan till att få den klar så vi kan börja övningsköra..

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Gick till typ såhär: Niklas nu ska du skaffa en 125a så du slipper åka runt på en fånig moppe. Har bokat färja och hotel ner till Tyskland, vi drar om nåra månader tillsammans med en arbetskamrat till mig.

BigM

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
CBR600RR-05
Gick till typ såhär: Niklas nu ska du skaffa en 125a så du slipper åka runt på en fånig moppe. Har bokat färja och hotel ner till Tyskland, vi drar om nåra månader tillsammans med en arbetskamrat till mig.

Lyxxx dig så skulle jag vilja att min farsa sa till mig

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
Övertygade dem redan när jag var 10 och tjatade om en cross, så motorfordon har inte varit så stort problem. Dessutom hade min pappa en lättviktare när han va 16, han kör även mc nu, så det är bara att tjata :tummenupp

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
yeah :) Tack detsamma.
får du också ta kort eller måste du övertala dina först?
eller du kanske redan har? :confused:

Varför skulle man INTE får skaffa 125a? Det är ju bra mycket bättre än att åka runt på en trimmad moppe. Så resonerade iaf mina föräldrar då tiden begav sig.

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Mamma sa:

"Om du inte trimmar moppen så bjuder jag på 125a körkortet"

:yeaahh

BigM

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
CBR600RR-05
yeah :) Tack detsamma.
får du också ta kort eller måste du övertala dina först?
eller du kanske redan har? :confused:

Farsan vill hellre att jag ska köpa en bil men jag är mer interisserad av motorcyklar så jag hoppas att jag får ta lätt mc kort nu till sommaren, lite tjat kanske hjälper.

Varför skulle man INTE får skaffa 125a? Det är ju bra mycket bättre än att åka runt på en trimmad moppe. Så resonerade iaf mina föräldrar då tiden begav sig.

Joo det tycke jag också, men dom tycker att det är farlig med motorcykel.

Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Farsan var inga problem han gick med på det direkt bara att jag skulle få betala och göra jobbet själv:D morsan har fortfarande inte accepterat det.. hon tjatar fortfarande om hur farligt det e att åka mc på motorvägarna och sånt...

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Joo det tycke jag också, men dom tycker att det är farlig med motorcykel.

Det tycker mina också, såfort jag åker bil med dom så snackar dom typ om riskerna vid olika situationer :tungan visserligen är det bra att dom säger sånna saker så jag klagar inte :)

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Pappa tyckte att jag skulle köpa 125a och ta lätt mc kort för han inte orkade med polisen härhos oss, Både från samtal från dem med klagomål på moppen och sen så ville han inte att jag skulle bli av med lämpet om jag åker fast.

Mamma har väl accepterat de men är lite rädd fortfarande :D

Men det va ingra problem med att fixa det:)

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
När man fyllde 15 skulle man ha moppe och när man fyllde 16 skulle det vara mc, har aldrig varit snack om saken. Men sen att pappa fick bensin i vällingen och mamma har varit med honom sen de var små har inte med saken att göra. :D

Om dina föräldrar nu inte gillar idén med mc är nog bästa sättet att övertyga dom genom att visa dom att du tar ansvar, visar respekt etc. :tummenupp

Last edited:

BigM

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
CBR600RR-05
Det tycker mina också, såfort jag åker bil med dom så snackar dom typ om riskerna vid olika situationer :tungan visserligen är det bra att dom säger sånna saker så jag klagar inte :)

Joo det är ju bra att dom säger sånna saker men det kan ju också bli tjatigt i längden.:)

När man fyllde 15 skulle man ha moppe och när man fyllde 16 skulle det vara mc, har aldrig varit snack om saken. Men sen att pappa fick bensin i vällingen och mamma har varit men honom sen se var små har inte med saken att göra. :D

Om dina föräldrar nu inte gillar idén med mc är nog bästa sättet att övertyga dom genom att visa dom att du tar ansvar, visar respekt etc. :tummenupp

Okej tack för tippsen.:tummenupp

Last edited:

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
Jag hade inget val.
-Du ska ha MC så jag slipper ha dig bakpå!

Men såklart vill jag ju köra hoj också så det är inte bara tvång :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...