Lätt mc-kort

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Haha , just det jag inte gör :tummenupp

Läraren förklarade att när DT:n var strypt så han den inte komma upp i 90 där man tränar bromsning och gör uppkörningen med.
"Så vi plockade bort strypningarna, den går som fan nu!" :tungan

Det bästa är att skolan är med i STR där det tydligt står att de inte tolerarar fordon som inte är godkända för ändamålet :D

Exakt samma för mig.. deras hoj hinner inte komma upp i 90, knappt 80 vid inbromsningarna. Så jag får tydligen ha deras strypta mellanklass hojj, vilken inte alls går att klaga på :)

Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Exakt samma för mig.. deras hoj hinner inte komma upp i 90, knappt 80 vid inbromsningarna. Så jag får tydligen ha deras strypta mellanklass hojjen, vilken inte alls går att klaga på :)

Vi kör på ena sidan av en landningsbana här nere, andra sidan kör koenigsegg sina ufon på :arsele
Dock krävdes halva sträckan för att komma upp i 90 på deras slöa honda, haha

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Jag tog 14 lektioner ja, något problem? Med tabnke på vad du sitter och skriver till folk m.m. så kanske du borde behöft lite fler lektioner än mig. :rolleyes:

Det gick nog rätt fint med atnke på att jag hart kortet i fickan just nu.

Behövt mer lektioner för att jag tog en kille på yttern på butlen.. Hahaha, det har med trafikvett å göra.. Man gör ett val, jag gjorde mitt :) Orkade inte ligga å puttra bakom farfar.
Du borde ha tagit 14 svenska lektioner istället :krama

Så du menar nu, jag kan komma till en uppkörning för körkort med en olaglig hoj? Som inte får framföras i trafiken i det skicket och den reggningen?? Låter det bra, så jag kan dyka upp med en superbike hoj till uppkörning för tung mc, ungefär lika lagligt.

/Petai

amius

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Behövt mer lektioner för att jag tog en kille på yttern på butlen.. Hahaha, det har med trafikvett å göra.. Man gör ett val, jag gjorde mitt :) Orkade inte ligga å puttra bakom farfar.

Så du menar nu, jag kan komma till en uppkörning för körkort med en olaglig hoj? Som inte får framföras i trafiken i det skicket och den reggningen?? Låter det bra, så jag kan dyka upp med en superbike hoj till uppkörning för tung mc, ungefär lika lagligt.
/Petai

Uhm... Du hade lika gärna kunnat posta en bild på en apa för det låter mer förnuftigt än något av det du sa. :O Det är väl inte uppkörarnas fel att lärarna har avstrypt hojen?

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Uhm... Du hade lika gärna kunnat posta en bild på en apa för det låter mer förnuftigt än något av det du sa. :O Det är väl inte uppkörarnas fel att lärarna har avstrypt hojen?

Venne var lite halv trött/onykter. Men! Det låter ju helt skevt att man kan köra upp för te.x lätt mc kort med en 125a som inte är laglig å köra??:näsblod

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848

/Petai

Det är ju ganska uppenbart att en superbike inte är en lätt MC dock.
Killen som höll i min uppkörning frågade inget alls om hojen (skolans hoj) utan det var bara till att köra.
Precis samma sak som att polisen inte kollar min effekt, utan endast brydde sig om att det var en 125a och inte en snortrimmad moppe.

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
du kan besikta en 125a med dubbla effekten, kommer endån igenom

Det är inte självklart, det är upp till var och en.. Vissa besiktningsmän är väldigt hårda på det där fast dom flesta orkar inte bry sig. Men även fast dom är besiktade på låt oss säga 24kw så är dom fortfarande inte lagliga att framföra som 125a med a1 kort..

/Petai

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Det är inte självklart, det är upp till var och en.. Vissa besiktningsmän är väldigt hårda på det där fast dom flesta orkar inte bry sig. Men även fast dom är besiktade på låt oss säga 24kw så är dom fortfarande inte lagliga att framföra som 125a med a1 kort..

/Petai

Dagens nyhet ;)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R

/Petai

Hej Petai!

De man kör upp med kollar på registrerings beviset. Står det 11kw på pappret så kan de ju inget göra.

Du får gärna svara på en fråga jag ställde förut som lydde "Varför skulle det inte gå att köra upp med en ostrypt MC"?

Varför bryr du dig ens Petai? Kör du olagligt efter uppkörningen? Det kan jag garantera att du gör ibland. Det enda JAG bryr mig om är att man kör på ett säkert sätt. Och det gör de flesta inom företag som lär folk köra.

Så det är alltså 100% säkert att en hoj går igenom ostrypt? Not really, tyst nu..

Petai, De säger att de OFTAST 70% går genom besiktningen.

Oftast kollar de inte effekten på besiktningen. De kollar bara fälgar, bromsar, lysen och sånt.

Last edited:

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Hej Petai!

De man kör upp med kollar på registrerings beviset. Står det 11kw på pappret så kan de ju inget göra.

Du får gärna svara på en fråga jag ställde förut som lydde "Varför skulle det inte gå att köra upp med en ostrypt MC"?

Varför bryr du dig ens Petai? Kör du olagligt efter uppkörningen? Det kan jag garantera att du gör ibland. Det enda JAG bryr mig om är att man kör på ett säkert sätt. Och det gör de flesta inom företag som lär folk köra.

Petai, De säger att de OFTAST 70% går genom besiktningen.

Oftast kollar de inte effekten på besiktningen. De kollar bara fälgar, bromsar, lysen och sånt.

Jag orkar inte ens svara.. :rofl

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
din trögsinta människa, lek smart på något annat forum

Ganska självklart är inte 100%,

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Så det är alltså 100% säkert att en hoj går igenom ostrypt? Not really, tyst nu..

Vem är det som ska vara tyst? Har du ens varit på en besiktning? Det är väl för fan ingen som orkar ställa hojen i bänk och testa effekten. Skiter väl dom i. :va
Dom ska se till att hojen är trafiksäker, och att allt funkar som det ska.

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Vem är det som ska vara tyst? Har du ens varit på en besiktning? Det är väl för fan ingen som orkar ställa hojen i bänk och testa effekten. Skiter väl dom i. :va
Dom ska se till att hojen är trafiksäker, och att allt funkar som det ska.

Det du säger stämmer, men risken finns att man får nedslag på effekt.
Skitsamma, nu slutar vi upprepa oss som ett par gamlingar med alzheimers :krama

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...