Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så kör du lastbil eller buss så lär det vara ett släp som väger max 750 kg då man väl svårligen får till en tung lastbil eller buss med ett stort släp med totalvikt under 3500 kg.
Precis min tanke men det verkar märkligt att man inte skulle få dra ett 1200kg släp man får dra med en vanlig sketen Golf bakom en buss
Jag får dra biltrailern med min golf, men inte med farsans Mazda Pickis...
Såhär ser det ut när man lastar en bil bakom golfen.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=255563&d=1227048744
Det possitiva är väl att du slipper använda domkraft när du ska byta däck bak på bilen.![]()
Så jobbigt är det inte att boka en tid med vv och visa att man kan backa runt lite orange koner...
Obligatorisk E-behörighet för allt som kopplas baktill. Problemet löst!
Såhär ser det ut när man lastar en bil bakom golfen.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=255563&d=1227048744
Precis min tanke men det verkar märkligt att man inte skulle få dra ett 1200kg släp man får dra med en vanlig sketen Golf bakom en buss
Inte mig emot, problemet är att man inte kan ändra förutsättningarna för alla som redan har köpt sig en släpvagn/husvagn, så då måste alla som redan har det få E behörigheten gratis och ett fix datum sättas för när dom nya reglerna ska börja gälla.
Det skulle om inte annat få en del hobbysnickare att inte hyra släp och fara på byggmarknaden, där dom sedan backar på allt och alla.
Det funkade att ta bort A-kortet för alla som tog B-kort.
Allt ska ju harmoneras inom EU (troligtvis nya regler till 2013), så förvänta er inte att det blir enkelt, gratis för gamla E-kortsägare eller lättbegripligt.
shysst kultryck... tur att golfen är framljusdriven.![]()
Jo, men alla som redan hade det fick behålla det, oavsett om dom hade kört motorcykel eller inte.
Det är det jag menar, inför gärna den regeln, men då måste alla som redan har körkort få köra efter dom gamla reglerna eftersom dom kan ha investerat massor i husvagnar/släpvagnar eller som då i motorcyklar innan den regeländringen.
Jag lyckades få ett kultryck i närheten av 50kg när jag hade lastat färdigt.
Men stabilt kändes det aldrig...
[/url]
golfen väger mindre, det gynnar totalvikten!
Vi skulle se betydligt färre hästsläpvagnar liggandes på sidan i diket om dom fick dra med rejälare bilar.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |