Lättaste/Bästa strypningen att ta bort på KTM 625/660?

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SMC -05
Vet att det finns många trådar om strypningarna på KTM:erna, och jag har läst en hel del av dem.

Mitt läge är lite speciellt dock. Jag får inte köra dem ostrypta, har A-begrännsat kort. Men jag har läst att motorerna kanske inte mår så bra av att gå strypta.

Så jag undrar vilken strypning som motorn mår bäst av att man tar bort, eller vilken som är lättast.

Har ni några råd?

Tack

Marcus
 
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XT660X
Marron skrev:
Vet att det finns många trådar om strypningarna på KTM:erna, och jag har läst en hel del av dem.

Mitt läge är lite speciellt dock. Jag får inte köra dem ostrypta, har A-begrännsat kort. Men jag har läst att motorerna kanske inte mår så bra av att gå strypta.

Så jag undrar vilken strypning som motorn mår bäst av att man tar bort, eller vilken som är lättast.

Har ni några råd?

Tack

Marcus
Hör me dem på mckompaniet... där köppte ja min strypning till min dominator, det är klart motorn inte mår bra, motorn får inte rätt luft-sopppa blandning, så ska du kör med strypningen i så är det att rekomendera att bestycka om instrutningen, då går motorn bättre har ja hör iaf.... om jag inte missminner mig så finns det ingen strypningssats till ktm 660, men ja kan ha fel

lycka till
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Vad jag förstått så är det samma typer av strypning till KTM och Husaberg. Isf sitter det 4st:
trottelstopp
igentäpt luftfilter (på husaberg är det en plastpåse)
gnistgaller i ljuddämparen
annat huvudmunstycke i förgasaren för bestyckningens skull

Det du kan ta bort är allt utom trottelstoppet. Trottelstoppet skapar inget motstånd för motorn utan det tillåter dig bara inte att gasa fullt alltså minst skadligt. Tar du bort strypningen i luftburken och gnistgalleret så bestycka om hojen, ska gå bra med originalstorleken på munstycket om vill ha en korrekt bestyckning utan att ha några spec önskemål om perfekta inställningar.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Marron skrev:
Vet att det finns många trådar om strypningarna på KTM:erna, och jag har läst en hel del av dem.

Mitt läge är lite speciellt dock. Jag får inte köra dem ostrypta, har A-begrännsat kort. Men jag har läst att motorerna kanske inte mår så bra av att gå strypta.

Så jag undrar vilken strypning som motorn mår bäst av att man tar bort, eller vilken som är lättast.

Har ni några råd?

Tack

Marcus
Du mår inte heller bra av att hojen är strypt!! Om du köper nytt så fixas det i butiken.. :)
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
På Ktm 660 så är den strypt med en annan nål och munstycken i förgasaren samt gnistgaller i ljuddämparen.
Det tar för en kunnig person ca 30min att montera/demontera.
660 levereras nya med den stryningen som standard, men de flesta ser till att det plockas bort vid leveransen alt förstaservicen.
Om man inte har A kort förståss men det är nog frestande att ta
bort ändå.
 

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SMC -05
Okej, tack alla.

Klart jag gärna ryckt alla strypningar, men jag vill inte ta risken... kostar en del att ta körtkort.
Dock kanske det inte spelar någon roll om man rycker alla eller en egentligen...

Men jag får la se...


En grej till, får man med instrucktioner och delar för att avstrypa?
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Delarna för att avstrypa följer med men inte instruktioner men det är bara att byta till den nålen som följer med och byta huvudmustycke, gnistgallret knackar man bort med hammare + mejsel. Kolla i instruktionsboken.
Om du skulle bli stoppad är det knappast troligt att de kollar effekten i hojjen, hur ska det gå till då måste de ju bänka hojjen.
 

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SMC -05
AddeRS skrev:
Delarna för att avstrypa följer med men inte instruktioner men det är bara att byta till den nålen som följer med och byta huvudmustycke, gnistgallret knackar man bort med hammare + mejsel. Kolla i instruktionsboken.
Om du skulle bli stoppad är det knappast troligt att de kollar effekten i hojjen, hur ska det gå till då måste de ju bänka hojjen.

Tackar! Nej att de stoppar en är jag inte rädd för, det är mer att smälla som kan bli tråkigt... eller aa, tråkigare ..
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
trottelstoppet

Någon som har en guide eller kan berätta på ett enkelt sätt hur man får bort trottelstoppet på en KTM 640?

Sitter i förgasaren va?eller är det bara följa gaswiren så hittar men den?:confused:
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Någon som har en guide eller kan berätta på ett enkelt sätt hur man får bort trottelstoppet på en KTM 640?

Sitter i förgasaren va?eller är det bara följa gaswiren så hittar men den?:confused:

e de strypning i throtteln så får du skruva av toppen på förgasaren där gaswiren går in och plocka ut throtteln och kolla varför den inte vill upp fullt,
 
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Top