Lättmc

Bjornie

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
KTM exc 125
Dags för lättmc köp står mellan Gasgas 125 SM, KTM Exc 125, Derbi GPR 125
tror att de flesta tror att gprn är skit men tro icke det. Änve om Derbi inte är ett sådant toppmärke än. Iallafall hade tänkt att ha hojjen till stadscruising och ibland längre sträckor som 16 mil o sånt. Vad tror ni är bäst ?:) MVH Björn

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Bjornie skrev:
2687639 Dags för lättmc köp står mellan Gasgas 125 SM, KTM Exc 125, Derbi GPR 125
tror att de flesta tror att gprn är skit men tro icke det. Änve om Derbi inte är ett sådant toppmärke än. Iallafall hade tänkt att ha hojjen till stadscruising och ibland längre sträckor som 16 mil o sånt. Vad tror ni är bäst ?:) MVH Björn

GasGas och KTM = Same Shit, ca 40 hk, gasres 1,2 osv, Derbi GPR 22hk "urpluggad" lätt att trimma man behöver bara lyfta på sadeln och byta säkring till "storlek 15" och vipps så har man 22 hk. Jag tycker lätt att du skall ta GasGas:en för de är Sm och den utklassar dom andra i utseéndet pluss att den toppar 160km/h urpluggad (Gör nog KTM:en också) beroende på drevning.

När jag väl håller på att prata om GasGasen så kan jag väll nämna vart pluggarna sitter också.

1: Den första sitter i luftrenaren, och är en grå plast skiva med hål i av olika storlek. Denna sitter innanför luftfiltret, så detta måste också av för att du ska hitta den.

2: Ovanför expansionskammarens anslutning till cylindern sitter ett lock med en skruv nästan i mitten, och 4skruvar, 1 i varje hörna. Skruva loss de i hörnorna och vrid luckan 1/2 varv och skruva tillbaka det igen( detta gör att avgasporten kan öppnas fullt).

3: Om hojen är strypt av din återförsäljare, ska det även sitta en "katalysator" i expansionskammaren, i direkt anslutning till cylindern. Denna är det dock inte många som valt att montera, då motorcykeln gått alldeles för dåligt med denna i.

Lycka till med köpet iaf !:tummenupp

//Marzz

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Bjornie skrev:
2687639 Dags för lättmc köp står mellan Gasgas 125 SM, KTM Exc 125, Derbi GPR 125

Om du läst dom översta trådarna innan du skrev så finns de en tråd för precis dom här frågorna där många redan är besvarade, annars så får du gärna fråga, men i DEN tråden

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
räkna med inlägg att det finns en tråd avsedd för denna fråga!!!!:D

larsson91

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Hoj
ostrypt yamaha tzr 125
om du har råd så köp dom "värre" hojarna ktm eller gasgas dom ser riktigt roliga ut att köra :)

gpr'en vet jag inte så mycketo m men gissar på att den är billigare och mindre att köra med...

om jag hade haft pengarna hade jag satsat på en ktm eller gasgas om inte så är väl förmodligen inte gpr'en ett så dåligt val :)

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Båda har väl typ samma effekt men jag skulle själv valt GasGasen utan tvekan, tycker den är mycket snyggare och så tycker jag den är skönare att köra har kört båda, riktigt fina hojjar båda 2:D

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Söka runt på modellerna är ju alltid ett ganska het tips då varje hoj redan har diskuterats 50 ggr.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Ignition skrev:
2696424 jag kunde :hej
fast jag är kanske inte nån moppefjortis

det har jag ingen aning om, men att du kunde välja mc själv är väl ett steg åt rätt håll iaf.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
kieL skrev:
2696570 Går KTMen bra då :tungan
den går inte, den har hjul och en motor som driver (snurrar) hjulen.
:tungan

NiklasL skrev:
2696601 det har jag ingen aning om, men att du kunde välja mc själv är väl ett steg åt rätt håll iaf.
låter bra :)
vad behöver man göra för att klassas som moppefjortis, nu för tiden?
enligt er då
jag har ju min egen uppfattning

Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
va fan har folk ingen egen vilja längre:mad:

Nu kan det ju vara så att jag har läst fel, men det skulle förvåna mig mycket. Killen frågar väl inte "Kan ni välja hoj åt mig för jag har ingen egen vilja?" ?!?

Han frågar efter råd om vilken hoj NI ärthjärnor själva tror är bäst, men det är troligtvis för mycket att fråga efter på 125delen.

Ajdå, fuck. Nu klagade jag på SH125eliten, då blir jag väl bannad igen. :gnissla

:tummenupp

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Nu kan det ju vara så att jag har läst fel, men det skulle förvåna mig mycket. Killen frågar väl inte "Kan ni välja hoj åt mig för jag har ingen egen vilja?" ?!?

Han frågar efter råd om vilken hoj NI ärthjärnor själva tror är bäst, men det är troligtvis för mycket att fråga efter på 125delen.

Ajdå, fuck. Nu klagade jag på SH125eliten, då blir jag väl bannad igen. :gnissla

kan ju ha nåt med att det finns EN tråd som är gjord för dessa folk som inte kan bestämma sej
som jag har fattat så är den tråden till för att slippa sådana här trådar

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
2701021 Nu kan det ju vara så att jag har läst fel, men det skulle förvåna mig mycket. Killen frågar väl inte "Kan ni välja hoj åt mig för jag har ingen egen vilja?" ?!?

Du är dryg för att bo i Skåne. Å inte blir det bättre av att du har ny användare.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln