Bjornie skrev:
2687639 Dags för lättmc köp står mellan Gasgas 125 SM, KTM Exc 125, Derbi GPR 125
tror att de flesta tror att gprn är skit men tro icke det. Änve om Derbi inte är ett sådant toppmärke än. Iallafall hade tänkt att ha hojjen till stadscruising och ibland längre sträckor som 16 mil o sånt. Vad tror ni är bäst ?
MVH Björn
GasGas och KTM = Same Shit, ca 40 hk, gasres 1,2 osv, Derbi GPR 22hk "urpluggad" lätt att trimma man behöver bara lyfta på sadeln och byta säkring till "storlek 15" och vipps så har man 22 hk. Jag tycker lätt att du skall ta GasGas:en för de är Sm och den utklassar dom andra i utseéndet pluss att den toppar 160km/h urpluggad (Gör nog KTM:en också) beroende på drevning.
När jag väl håller på att prata om GasGasen så kan jag väll nämna vart pluggarna sitter också.
1: Den första sitter i luftrenaren, och är en grå plast skiva med hål i av olika storlek. Denna sitter innanför luftfiltret, så detta måste också av för att du ska hitta den.
2: Ovanför expansionskammarens anslutning till cylindern sitter ett lock med en skruv nästan i mitten, och 4skruvar, 1 i varje hörna. Skruva loss de i hörnorna och vrid luckan 1/2 varv och skruva tillbaka det igen( detta gör att avgasporten kan öppnas fullt).
3: Om hojen är strypt av din återförsäljare, ska det även sitta en "katalysator" i expansionskammaren, i direkt anslutning till cylindern. Denna är det dock inte många som valt att montera, då motorcykeln gått alldeles för dåligt med denna i.
Lycka till med köpet iaf !
//Marzz