FredrikSandgren
Ny medlem
- Gick med
- 11 Jun 2007
- Ort
- Jönköping
- Hoj
- 2019, Harley Davidsson, Sportster Iron 883 & Suzuki GSX 750EF
Tänkte shoppa imorgon....
Jag har massa avgassmällar och sen går min KTM 640 -04 lite konstigt.
Jag har en sebring slipon på.
Som det är nu så dör hojjen bara jag pillar på choken när jag startar den kall.
Jag har justerat blandskruven på fuggen.
Default är tydligen 1 varv utifrån botten men man ska ha typ 2 - 2,5 när man har en slipon enl en mekaniker i jkpg. Jag satte den på 2,5 varv ut... men jag fattade det som att man skulle bestycka om med.
Mitt låg och högfartsmunstycke är 165 och 45...
Någon som vet vad jag ska ha egentligen?
Behöver jag byta?
Tänkte även köpa ett nytt drivpaket och dreva den så jag får lite mer ax...
Den var nog aldrig drevad för det som satt på nu fick knappt plats.
Hur mycket ska man dreva tycker ni?
Jag ligger ju sällan och flåsar i 150 eller vad den nu går i ändå.
Jag har massa avgassmällar och sen går min KTM 640 -04 lite konstigt.
Jag har en sebring slipon på.
Som det är nu så dör hojjen bara jag pillar på choken när jag startar den kall.
Jag har justerat blandskruven på fuggen.
Default är tydligen 1 varv utifrån botten men man ska ha typ 2 - 2,5 när man har en slipon enl en mekaniker i jkpg. Jag satte den på 2,5 varv ut... men jag fattade det som att man skulle bestycka om med.
Mitt låg och högfartsmunstycke är 165 och 45...
Någon som vet vad jag ska ha egentligen?
Behöver jag byta?
Tänkte även köpa ett nytt drivpaket och dreva den så jag får lite mer ax...
Den var nog aldrig drevad för det som satt på nu fick knappt plats.
Hur mycket ska man dreva tycker ni?
Jag ligger ju sällan och flåsar i 150 eller vad den nu går i ändå.