Låg/hög-fartsmunstycken och drevning.

FredrikSandgren

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Jönköping
Hoj
2019, Harley Davidsson, Sportster Iron 883 & Suzuki GSX 750EF
Tänkte shoppa imorgon....

Jag har massa avgassmällar och sen går min KTM 640 -04 lite konstigt.
Jag har en sebring slipon på.
Som det är nu så dör hojjen bara jag pillar på choken när jag startar den kall.
Jag har justerat blandskruven på fuggen.
Default är tydligen 1 varv utifrån botten men man ska ha typ 2 - 2,5 när man har en slipon enl en mekaniker i jkpg. Jag satte den på 2,5 varv ut... men jag fattade det som att man skulle bestycka om med.

Mitt låg och högfartsmunstycke är 165 och 45...
Någon som vet vad jag ska ha egentligen?
Behöver jag byta?


Tänkte även köpa ett nytt drivpaket och dreva den så jag får lite mer ax...
Den var nog aldrig drevad för det som satt på nu fick knappt plats.
Hur mycket ska man dreva tycker ni?
Jag ligger ju sällan och flåsar i 150 eller vad den nu går i ändå.
 

Henken

Guest
Hejsan
Du & jag har samma problem. Ombestyckat samt Sebring & avgasknallar.Snackade med en gubbe som sa att jag skulle kolla tändstiftet, var det mörkt gick den för fett & vit gick den för tunt (kanske var tvärtom, kommer inte ihåg). Sen får man väl byta munstycken efter om den går för fett eller tunt.
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top