Lågbygge

FlyingSpirit

Längtar efter min ducce :-)
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
men bladeroden är inget lågbygge, eller??? de e väl en streetfighter??
bara att han har skitit i att ha en bakända, men den är inte lägre sitthöjd än en vanlig hoj!!! där e skilnaden till att den är grym, och yamahan skulle bli riktigt ful!! enligt mig

Nä precis, de har du helt rätt i. Jag skulle nog akta att kalla det för mycke lågbygge och fortsätta mer åt street-hållet, det var nog mer de ja fastnade för.. Det känns som att bladeroden har kortare avstånd mellan däcken och därför känns den inte lika låg. Det kan finnas en varning som jag ser nu att yamahan kan börja se ut som en custumhoj, och det är inte de uttrycket du vill åt eller, bynne?

Jag känner ändå att idén fungerar så som bilden visar. Det beror ju mest på vad man vill åstakomma. "Smaken är ju som baken", och de tackar ja fan för!

bynne

Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Ducce Bastard
Tjenare! Jag har nu bestämt mig för att strunta i att bygga på Yamman.
Ska leta efter lämpligare objekt. Ska jag vara ärlig så är det nog mer åt custom/chopper/ dragrace stuket som jag är ute efter.
Inte ännu en streetfighter. Det kanske rent av blir en stelbenare :tungan Men då får jag antagligen vända mig till ett annat forum någon annanstans.

Lite bilder på vad jag funderar på. Inte detaljmässigt kanske, men i det stora hela.

Bifogat

• Buellchop.jpg
    Buellchop.jpg
    126.4 KB · Visningar: 110
  • kawachop.jpg
    kawachop.jpg
    112.2 KB · Visningar: 107
  • bullechop.jpg
    bullechop.jpg
    119.6 KB · Visningar: 99

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Men då måste du lova att inte bygga på en HD! Bygg en stelbenare av Yamman:tummenupp

bynne

Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Ducce Bastard
Skulle vara kul att bygga på japs. En 1100 gixxer motor skulle vara kul som grund. Letar lämpliga objekt till vettiga pengar.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Skulle vara kul att bygga på japs. En 1100 gixxer motor skulle vara kul som grund. Letar lämpliga objekt till vettiga pengar.

Kanske en japs twin? Turbo-japs twin? De gör ju sig bäst med en twin i en låg hoj enligt min mening, alt en stånka.

FlyingSpirit

Längtar efter min ducce :-)
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Men då måste du lova att inte bygga på en HD! Bygg en stelbenare av Yamman:tummenupp

Jag säger detsamma! bygg på yamahan, tror det kan bli riktigt coolt, som sagt, det gäller bara att du vet vad det är du vill ha. Och bara för att många inte skulle välja att göra de så betyder det ju inte att det inte blir ascoolt utan bara att det är en lek, eller om man hellre vill kalla det övergång mellan två helt olika stilar.

Kör hårt!! (?)

bynne

Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Ducce Bastard
Att bygga på 660n är inte längre ett alternativ. Den ligger ute för försäljning. Hade gärna byggt på den, men det blev inte som jag tänkt. Den är för kort i rocken. Om jag skulle kunna köra den, som det är tänkt så fick jag flytta tillbaks sadeln för långt. Det blev inte snyggt.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept