Kan säga att det blir lite svårt men sedan så e det vane grej! Sväng radien är mycker kortare på en sporthoj än vad det e på en brukshoj.
Jag körde upp med en kawa 750z. Samtidigt som jag körde upp var en kille som körde upp för 4 gången på en kawa zx9-r -99. han klarade inte lågfarten pga vändradien. Ger man inte upp efter 4 försök med samma hoj??
Var en kille igår som körde upp med en Kawa GPX 750 i Örebro. Hade inga problem med lågfarten. Men han hade tränat en del innan.
Lite OT kanske...men e de bara jag som ifrågasätter om lågfartsprovet
egentligen har något alls att göra med verkligt användande av en hoj?
Vad är det man egentligen lär sig? Att köra trial, eller?
Att inte få sätta ner foten, om det behövs, när f-n har man nytta av det i verkligheten?
Hur mycket jag än fantiserar kan jan fan inte komma på en enda situation då det kan vara farligt att nudda marken då man rullar i 1,5 km/h...
Däremot...behöver man bara ge sig ut på bulten eller mot Skansundet och
varje varje gång ser man någon som definitivt missat något av
kurvteknik, bromsdito, vägplacering, uppmärksamhet
eller en kombination av dessa livsviktiga kunskaper.
Visst, ibland är det en 50+-are som fått lappen i ett corn flakes-paket men
det gäller definitivt inte alla.
Fokuserar verkligen körkortsutbildningen på rätt saker...??
rant over...
Lite OT kanske...men e de bara jag som ifrågasätter om lågfartsprovet
egentligen har något alls att göra med verkligt användande av en hoj?
Vad är det man egentligen lär sig? Att köra trial, eller?
Att inte få sätta ner foten, om det behövs, när f-n har man nytta av det i verkligheten?
Hur mycket jag än fantiserar kan jan fan inte komma på en enda situation då det kan vara farligt att nudda marken då man rullar i 1,5 km/h...
Däremot...behöver man bara ge sig ut på bulten eller mot Skansundet och
varje varje gång ser man någon som definitivt missat något av
kurvteknik, bromsdito, vägplacering, uppmärksamhet
eller en kombination av dessa livsviktiga kunskaper.
Visst, ibland är det en 50+-are som fått lappen i ett corn flakes-paket men
det gäller definitivt inte alla.
Fokuserar verkligen körkortsutbildningen på rätt saker...??
rant over...
men samtidigt tycker jag det är lite konstigt med
Den gamla garagevändningen gjorde de ju iaf lite mer likvärdigt svårt oberoende på vilken hoj man hade.
ännu lite lättare)
jo fast på den gamla var de väl så att man skulle vända på ett utrymme som var 20cm (tror jag) större än hojens vändcirkel.nu har jag inte kolla exakt hur den gamla garagevändningen ser ut men är den inte bara inbakad i de nya lågfarts provet. den sista konen ska man ju vända runt hojen inom en utritad box är inte de i princip samma som den gamla garagevändningen.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |