Lågfartsmunstycke

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Håller på att gå igenom förgasaren och det ser väl helt ok ut men jag har stött på patrull med lågfartsmunstycket, tomgången är oduglig f.ö..

Detta har jag gjort:

• Lagt båda munstyckena i ett täckande bad av WD 40 över natten
  • Torkat/blåst rent, inspekterat
  • Lagt munstyckena, en i taget, i ultraljudstvätt med varmt kranvatten
  • Samma procedur igen för lågfartsmunstycket fast med några droppar handdiskmedel
  • Petat med strå från pensel, nagelborste och kopparledare

Högf.m. såg väl bra ut från början men fick sig en omgång för ev. avlagringar men lågf.m. blir jag inte riktigt klok på. Hålen på sidan av röret gick att se igenom från början men axiellt är det stopp och efter goda försök med eftertanke att inte skada/förstora hålet är jag lite konfundersam.

Är hålet lika stort hela vägen och är det rakt från fabrik? Tänkte om det av någon outgrundlig anledning på ett eller annat sätt är krökt mitt i eller så. Vetskap om hurvida diametern är densamme hela vägen underlättar arbetet med att rensa.

OEM artikelnr. för lågf.m. är enligt Cmsnl: 99124-0510350

Det jag lyckats avläsa är 35 på munstycket och ev. ett försök till en stjärna innan, tänk Alpinestars logo. Är det kort o gott ett 35/lågf.m. man söker om man ska leta lokalt?

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Minns jag rätt så reagerade jag på samma sak på min betr lågf, kom in en bit med tråd men sen var det stopp, kikade igenom, såg inget, blåste rent igen ifall det var vätska kvar, japp, då kunde jag se klart igenom, problemet löst, satte tillbaka, funkade fint. Drog alltså också slutsatsen att diametern var mindre mitt i röret.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Måste vara ett mikroskopiskt hål på denna för nu har jag testat det mesta, bara att jaga reda på en ny helt enkelt. Testade även att dra på en slang och blåste samtidigt som jag höll andra änden av munstycket framför ett löst strå från penseln utan resultat.

Lite synd nu när det är värme ute, får åka o provköra ngt. istället :tummenupp

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...