Håller på att gå igenom förgasaren och det ser väl helt ok ut men jag har stött på patrull med lågfartsmunstycket, tomgången är oduglig f.ö..
Detta har jag gjort:
Högf.m. såg väl bra ut från början men fick sig en omgång för ev. avlagringar men lågf.m. blir jag inte riktigt klok på. Hålen på sidan av röret gick att se igenom från början men axiellt är det stopp och efter goda försök med eftertanke att inte skada/förstora hålet är jag lite konfundersam.
Är hålet lika stort hela vägen och är det rakt från fabrik? Tänkte om det av någon outgrundlig anledning på ett eller annat sätt är krökt mitt i eller så. Vetskap om hurvida diametern är densamme hela vägen underlättar arbetet med att rensa.
OEM artikelnr. för lågf.m. är enligt Cmsnl: 99124-0510350
Det jag lyckats avläsa är 35 på munstycket och ev. ett försök till en stjärna innan, tänk Alpinestars logo. Är det kort o gott ett 35/lågf.m. man söker om man ska leta lokalt?
Detta har jag gjort:
- Lagt båda munstyckena i ett täckande bad av WD 40 över natten
- Torkat/blåst rent, inspekterat
- Lagt munstyckena, en i taget, i ultraljudstvätt med varmt kranvatten
- Samma procedur igen för lågfartsmunstycket fast med några droppar handdiskmedel
- Petat med strå från pensel, nagelborste och kopparledare
Högf.m. såg väl bra ut från början men fick sig en omgång för ev. avlagringar men lågf.m. blir jag inte riktigt klok på. Hålen på sidan av röret gick att se igenom från början men axiellt är det stopp och efter goda försök med eftertanke att inte skada/förstora hålet är jag lite konfundersam.
Är hålet lika stort hela vägen och är det rakt från fabrik? Tänkte om det av någon outgrundlig anledning på ett eller annat sätt är krökt mitt i eller så. Vetskap om hurvida diametern är densamme hela vägen underlättar arbetet med att rensa.
OEM artikelnr. för lågf.m. är enligt Cmsnl: 99124-0510350
Det jag lyckats avläsa är 35 på munstycket och ev. ett försök till en stjärna innan, tänk Alpinestars logo. Är det kort o gott ett 35/lågf.m. man söker om man ska leta lokalt?