Triumph Int
Medlem
Vad göra?
äta, BMI upp och BTG upp pga vikt
sluta äta, BMI ner och BTG upp för att man inte orkar köra
äta, BMI upp och BTG upp pga vikt
sluta äta, BMI ner och BTG upp för att man inte orkar köra
Äh, ett par extra kilon gör att man lever längre, så länge man inte blir riktigt fet..
"På tvärs mot alla larm om att övervikt ökar risken att dö i förtid kommer nu en stor metastudie som visar att överviktiga till och med har längre överlevnad än normalviktiga. Kraftig fetma ökar däremot risken.
...
...
Sammanlagt har närmare tre miljoner människor världen över ingått i de utvalda studierna.
"
https://www.vardforbundet.se/Vardfo...ri/Overviktiga-lever-langre-an-normalviktiga/
jag säger bs..
Och den är bra om den är låg.
...crasch-smileyn..
Borde inte något extra kilos vaddering vara fördelaktig i händelse av att man lämnar hojsadeln på något oplanerat sätt? ...eller studsar man mer då?
Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Då får man helt enkelt lära sig att köra hoj. Efter att par tusen varv sitter väl banan rätt ok?BTG - inofficiell tidtagning på turistvarven på nürburgring.
Bridge To Gantry.
Och den är bra om den är låg.
Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Då får man helt enkelt lära sig att köra hoj. Efter att par tusen varv sitter väl banan rätt ok?
Jepp, det är det skönaste med nätdiskussioner, om man bara tycker och tror väldigt starkt så är det nästan som att det blir sant även om man saknar motargument eller sakliga invändningar.
sen kan man ju diskutera kring vem som haft det roligaste livet, han som är lite lönnfet och lite halvtaskigt självförtroende som lever några år längre.
eller han som alltid varit vältränad, lätt för att skaffa tjejer och ett sunt självförtroende, men som dog 3 år tidigare.
Menade du inte:sen kan man ju diskutera kring vem som haft det roligaste livet, han som är lite lönnfet och lite halvtaskigt självförtroende som lever några år längre.
eller han som alltid varit vältränad, lätt för att skaffa tjejer och ett sunt självförtroende, men som dog 3 år tidigare.
jag menade det jag skrev.
en osund livsstil lär väl tära på en som människa? nu generaliserar jag, men borde inte rimligtvis fetma generera ett dåligt självförtroende?
på samma sätt som en vältränad person känner sig snygg och därmed får ett lite bättre självförtroende?
OCH JA, jag vet att jag generaliserar grovt nu och jag vet även att alla är individer
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|