Lågt BMI och högt BTG, är livet ett fiasko?

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
Snart
Vad göra?

äta, BMI upp och BTG upp pga vikt

sluta äta, BMI ner och BTG upp för att man inte orkar köra

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det viktigaste måste väl ända vara att få ner BTG!!!!

Om jag nu fattat rätt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Äh, ett par extra kilon gör att man lever längre, så länge man inte blir riktigt fet..

"På tvärs mot alla larm om att övervikt ökar risken att dö i förtid kommer nu en stor metastudie som visar att överviktiga till och med har längre överlevnad än normalviktiga. Kraftig fetma ökar däremot risken.
...
...
Sammanlagt har närmare tre miljoner människor världen över ingått i de utvalda studierna.
"

https://www.vardforbundet.se/Vardfo...ri/Overviktiga-lever-langre-an-normalviktiga/

l!ime

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2013
Hoj
yz 250
Äh, ett par extra kilon gör att man lever längre, så länge man inte blir riktigt fet..

"På tvärs mot alla larm om att övervikt ökar risken att dö i förtid kommer nu en stor metastudie som visar att överviktiga till och med har längre överlevnad än normalviktiga. Kraftig fetma ökar däremot risken.
...
...
Sammanlagt har närmare tre miljoner människor världen över ingått i de utvalda studierna.
"

https://www.vardforbundet.se/Vardfo...ri/Overviktiga-lever-langre-an-normalviktiga/

jag säger bs..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
BTG - inofficiell tidtagning på turistvarven på nürburgring.

Bridge To Gantry. :fakta

Och den är bra om den är låg. :crash

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Då får man helt enkelt lära sig att köra hoj. Efter att par tusen varv sitter väl banan rätt ok?

Jag har nog tusen i diverse spel...och första på knarren var...en upplevelse, efter 6 så vågade man lite mer.

Men panga max...kommer kosta pengar och tid. Så BTG är dyrt. Kan man konstatera. :va

l!ime

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2013
Hoj
yz 250
Jepp, det är det skönaste med nätdiskussioner, om man bara tycker och tror väldigt starkt så är det nästan som att det blir sant även om man saknar motargument eller sakliga invändningar. :krama

sen kan man ju diskutera kring vem som haft det roligaste livet, han som är lite lönnfet och lite halvtaskigt självförtroende som lever några år längre.
eller han som alltid varit vältränad, lätt för att skaffa tjejer och ett sunt självförtroende, men som dog 3 år tidigare. :krama

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag har ett helvete att hålla vikten uppe, trist med en ämnesomsättningen som äter 6 ggr om dan när man själv bara hinner med att äta 4 ggr:(

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
sen kan man ju diskutera kring vem som haft det roligaste livet, han som är lite lönnfet och lite halvtaskigt självförtroende som lever några år längre.
eller han som alltid varit vältränad, lätt för att skaffa tjejer och ett sunt självförtroende, men som dog 3 år tidigare. :krama

...du är inte gammal om du tror att lättheten att skaffa tjejer & självförtroende kommer från dina timmar på gymmet.
Vad gör du här föresten? Klockan är ju after beach på Kallis!! Alla med självförtroende och väldeffad bringa vet ju att det är denna vecka man skall vara där!
http://www.youtube.com/watch?v=kaubbSAkarc

Täppas

Guest
Menade du inte:
han som är lite lönnfet, lätt för att skaffa tjejer och ett sunt självförtroende :tummenupp
han som alltid varit vältränad, lite halvtaskigt självförtroende och som dog 3 år tidigare :arsele

l!ime

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2013
Hoj
yz 250
jag menade det jag skrev.
en osund livsstil lär väl tära på en som människa? nu generaliserar jag, men borde inte rimligtvis fetma generera ett dåligt självförtroende?
på samma sätt som en vältränad person känner sig snygg och därmed får ett lite bättre självförtroende?

OCH JA, jag vet att jag generaliserar grovt nu och jag vet även att alla är individer :)

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
jag menade det jag skrev.
en osund livsstil lär väl tära på en som människa? nu generaliserar jag, men borde inte rimligtvis fetma generera ett dåligt självförtroende?
på samma sätt som en vältränad person känner sig snygg och därmed får ett lite bättre självförtroende?

OCH JA, jag vet att jag generaliserar grovt nu och jag vet även att alla är individer :)

Nej där kan jag inte hålla med. har väl alltid vart lite rund men med glimten i ögat så lyckas man ju lura nån stackare ibland. ;)
tror det handlar väldigt mycket hur man är som person dedär med självförtroendet, inte hur man ser ut..

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
OT:på våran gata i stan, där bor en überkorpulent kille som byter flickor som de flesta andra byter kallingar.. Dessutom duschar han nog inte mer än varannan vecka kanske, för han stinker död, svett och gammal urin. Vet inte hur han gör för jag tränar som fan, är artig, hel och ren men får inte ligga ens en bråkdel av vad han får? Kvinnor är skumma. :va:fyllisar

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping