SBK-Turbo
Ny medlem
Funderar på att bygga en lågtrycksladdad Suzuki R1000 02a som ska vara optimal på bana (RR) med brett effektregister.
Tänkt effekt ca 200hk
Turbo TD04L-14T (sitter som std i Volvo 210hk 2,5T och har 7ans vinklade avgashus men med L turbintrim för tidigt laddtryck)
Bränsle E85 (för att kunna ha hög grundkompression)
Om möjligt std komp 12.0:1
Ingen IC
Räcker std spridarna i GSXR1000 -02 till för 200hk (E85) med höjt bränsletryck av en proggresiv bränsletrycksregulator samt en bättre bränslepump (läs Walbro eller Bosch)?
Behöver man ändra förtändningen för så pass lågt laddtryck kombinerat med E85?
Tänkt effekt ca 200hk
Turbo TD04L-14T (sitter som std i Volvo 210hk 2,5T och har 7ans vinklade avgashus men med L turbintrim för tidigt laddtryck)
Bränsle E85 (för att kunna ha hög grundkompression)
Om möjligt std komp 12.0:1
Ingen IC
Räcker std spridarna i GSXR1000 -02 till för 200hk (E85) med höjt bränsletryck av en proggresiv bränsletrycksregulator samt en bättre bränslepump (läs Walbro eller Bosch)?
Behöver man ändra förtändningen för så pass lågt laddtryck kombinerat med E85?